Układ hamulcowy
: błędne komunikaty komputera o hamulcu postojowym
4,0
Całokształt
Dość przeciętne auto za spore pieniądze. Dlaczego ? Uzasadnienie będzie poniżej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik wolnossący i tu bez wysokich obrotów nie pojedziesz. Aby dynamicznie się poruszać ( tu patrz - wyprzedzać), trzeba trzymać obroty powyżej 3000. Czasem konieczne jest zejście z biegu V na III.
Zalety silnika
- cicha równomierna praca, śmiało daje sobie radę na wyższych biegach przy niskich prędkościach np. 50 km/h bieg V, 70 km/h bieg VI - ale wówczas o dynamicznym przyspieszaniu należy
zapomnieć,
- autentyczne niskie spalanie, przy spokojnej ekonomicznej, poza autostradowej jeździe w trasie można zejść poniżej 6 litrów. Często jeżdzę na odcinku 50 km - średnie spalanie według komputera pomiędzy 4,8 a 6,2 - uzaleznione od natężenia ruchu na drodze.
- od wymiany do wymiany nie bierze oleju.
3,0
Skrzynia biegów
Zmiana biegów plynna bez "haczenia" - no może czasem w zimę troszkę II bieg - to drobiazg. Gorzej z pojawiającymi się gwizdami prawdopodobnie łożyska oporowego a przebieg km niewielki. Jak wynika z opinii na forach internetowych to częsta przypadłość. Koszt wymiany około 700 zł poza ASO.
4,0
Układ jezdny
Bez uwag, dobre trzymanie w zakrętach , auto przewidywalne podczas nagłych zmian kierunku ruchu, układ kierowniczy precyzyjny.
Komfort
3,0
Widoczność
Słaba widoczność na boki do tyłu z fotela kierowcy, przeszkadzają środkowe słupki oraz fotel z zagłówkiem pasażera przód. Słaba widoczność do przodu w bok , przeszkadzają słupki przednie. Słaba widoczność w lusterku wstecznym - mała tylna szyba.
3,0
Ergonomia
Przeciętnie. Umiejscowienie wyłącznika esp nisko po lewej stronie, Przycisk hamulca postojowego - katastrofa, trudno trafić palcem bez spojrzenia gdzie on jest. Podłokietnik po wysunięciu wchodzi do przestrzeni pasażerów z tyłu auta. Brak rozsądnych uchwytów na napoje.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam uwag. Komputer po ustawieniu określonej temperatury dobiera sam sposób jej osiągnięcia w zależności od warunków zewnętrznych.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bez uwag. Z tyłu powyżej 180 wzrostu sufit będzie brudny od wlosów. Niestety to auto projektowane przez Azjatów.
4,0
Wyciszenie
Mogloby byc lepiej ale tragedii nie ma. Glośno jest podczas jazdy autostradowej powyżej 160 km/h. Słychac mocno opory powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest źle. Wymiana klocków w tym roku przód 240 zł i tył 170 zł robocizna 140 zł - poza ASO. Klocki firmy Ferodo. Wymiana oleju z robocizną w ASO w tym roku - olej 5W30 TGMO, filtr i uszczelka korka - 286zł. Paliwo - koszt 100 km w trasie ok. 30 - 50 zł, miasto ok. 50-70 zł - w zależności od stylu jazdy.
3,0
Stosunek jakość/cena
Wysoka cena zakupu (ale tez i mały spadek wartości) - jakość wykonania auta nie powala, słabej jakości materiały wnetrza - trzeszczą, plastikowa maskownica kierownicy, niskiej jakości materiał obiciowy foteli etc.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
częsty komunikat komputera o konieczności sprawdzenia systemu hamulcowego -przyczyna - wymagający częstej obsługi technicznej - np. czyszczenie, elektryczny hamulec ręczny.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza opisanymi powyżej - brak. Aczkolwiek z uwagi na prowadzona przez markę, kampanię reklamową o liderze niezawodności, to sypiące się łożysko oporowe skrzyni biegów przy ~ 86 tys. km nie pozwoliło mi dać oceny dobrej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Valvematic 147KM 108kW
[l/100km]