Jest to przestronne i dość wygodne wozidło, szczególnie na długie trasy. Ogólnie zalety przeważają nad wadami - ale kiepska jakość wykonania i fatalnie trzeszczące plastiki w nowym samochodzie są źródłem dużej frustracji.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy OK, cichy, szybko się nagrzewa, ładnie wchodzi na obroty. Czasami trochę brakuje momentu w niższych zakresach obrotów - styl jazdy jak typowym wysokoobrotowym benzyniakiem - redukcja przy wyprzedzaniu niezbędna.
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest źle, ale jak to u Toyoty - czasami zahaczy wsteczny, sporadycznie też jedynka.
5,0
Układ jezdny
Nie ma się czego czepiać - dobry kompromis sztywność-komfort, prowadzi się nieźle.
Komfort
2,0
Widoczność
Do tyłu kiepsko - mała powierzchnia szyb, przeszkadza przyciemnienie. Czujniki cofania , które montują w ASO Toyoty (logic) bardzo zawodne i kapryśne.
3,0
Ergonomia
W kilku miejscach można się przyczepić - niektóre kontrowersyjne funkcje automatyczne (np. ryglowanie drzwi) są konfigurowalne - ale tylko w ASO, z poziomu użytkownika już nie!
Niewygodne niektóre przyciski - np. otwierania szyb lub wlewu paliwa. Dlaczego tylko 1 uchwyt na kubek w tunelu środkowym (miejsca starczyłoby i na trzy!)? Dlaczego szyb nie można domykać z pilota?
Mała popielniczka/śmietniczka.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa się szybciutko. Klima OK i nie zawyża zbytnio spalania. Brak nawiewów na tylna kanapę! Kiepski pomysł z mało przydatnym dodatkowym pionowym nawiewem w górnej części deski rozdzielczej - nie można uruchomić go razem z typowym nawiewem na szybę, żeby przyspieszyć np. jej odmrażanie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu przestrzeń dobra, z tyłu bardzo dobra. Przeszkadza tylko pojedynczy uchwyt na kubek w tunelu środkowym, tym bardziej, że nie ma żadnej dodatkowej zewnętrznej przegródki/półeczki- choćby na telefon.
5,0
Wyciszenie
Jest cicho, na autostradzie przy rozsądnych prędkościach komfortowo.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tą masę, pali rozsądnie. ASO - przeglądy dość drogie, ale do zaakceptowania. Naprawy lub akcesoria w ASO - horror.
3,0
Stosunek jakość/cena
Mam wersję premium, wyposażenie dość bogate i cena, szczególnie z promocyjnym bezpłatnym ubezpieczeniem, wydaje się być atrakcyjna.
Rażą nieco pewne braki w wyposażeniu (w Avensisach niedostępne, dostępne u konkurencji!!) - brak świateł dziennych, brak domykania szyb z pilota, brak kontrolki płynu do spryskiwaczy itp.
Wrażenie jakości auta dramatycznie obniża jakość montażu.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Największy problem tego auta to kiepska jakość montażu i fatalne materiały wnętrza (gł. deski rozdzielczej). Wszystko straszliwie skrzypi i trzeszczy - TOTALNA PORAŻKA!!!!
Liczne niedoróbki z winy ASO (Toyota Chwaszczyno) - od nowego zepsute czujniki cofania i wadliwie zamontowana blokada skrzyni biegów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek brak - ale dopiero niecałe 10k km.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Valvematic 147KM 108kW
[l/100km]