Ocena kierowcy - Toyota Avensis III Wagon Facelifting
s_adi_s,
10 lat temu
Silnik 2.0 D-4D PowerBoost 150KM 110kW
Rok produkcji 2014
Przebieg:
1 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Niezwykle ekonomiczny w porównaniu z podobnymi konstrukcjami opla i renault, które użytkowałem wcześniej, ekonomia jest olbrzymia. Co ważne wyniki poniżej 6l/100km naprawdę nietrudno generować
4,0
Całokształt
Auto do bólu poprawne, jednocześnie trudno wskazać na jednoznaczne wady. Nie potrafię wyróżnić żadnego elementu który składa się na to auto jako jednoznacznie gorszy od całej reszty, myślę, ze w tym tkwi siła avensis- składa się z dobrze dopasowanych do siebie elementów harmonijnie tworzących dobrze przemyślany produkt.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pierwszy kontakt- coś tu jest nie tak, auto zbiera się gorzej od mojego poprzedniego auta, też diesla vectry c 150km. Pierwsze 100km i niemiłe zaskoczenie średnia 7,5l/100km, ale już po kolejnych 300 średnia w trasie przy dynamicznej jeździe 5,7 litra- auta trzeba się nauczyć skrzynia biegów i sterownik silnika zmuszają użytkownika do przemieszczania się przy uzyciu określonego przedziału obrotó- efekt nieduże spalanie i naprawdę dynamiczne auto.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów świetnie współpracuje z silnikiem- naprawdę przemyślany przez producenta zestaw pozwalający na dużą ekonomiczność. Jak dla mnie wadą jest hacząca skrzynia biegów- beigi wchodzą lekko i precyzyjnie, ale czasami ma się wrażenie, że drążek stawia odrobinę zbyt duży mechaniczny opór.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie przypadło mi do gustu, w połączeniu z kołami 17" i oponami 55 auto świetnie tłumi nierówności i pozwala dynamicznie pokonywać zakręty- wadą jest jak dla mnie zbyt silne wspomaganie kierownicy- z biegiem czasu da się do niego przyzwyczaić, ale mimo wszystko gustuje w trochę inaczej zestrojonym wspomaganiu kierownicy.
Komfort
5,0
Widoczność
widoczność uważam za naprawdę poprawną, przy dość wąskiej linii szyb, widoczność jest zaskakująco dobra- przy wsparciu kamery cofania i kompletu czujników parkowania manewrowanie w ruchu miejskim i na parkingu nie powinna nikomu sprawiać trudności.
4,0
Ergonomia
Wnętrze auta jest jak całość- bardzo poprawna, we wnętrzu deska rozdzielcza jest dobrze wykończona, tym nie mniej ma się trochę wrażenie, że auto zbyt dużo czerpie z aut z przed dekady, pomarańczowe podświetlenie niektórych wskaźników i potencjometrów- moim zdaniem to rzecz która po faceliftingu powinna już się w nim nie znajdować.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa błyskawicznie, bez problemu da się skonfigurować optymalne warunki dla pasażerów. Wadą jest brak nawiewu dla tylnego rzędu siedzeń- rzecz która pojawia się w autach niższej klasy tutaj nie znalazła zastosowania
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nawet w przypadku tak rosłej osoby jak ja, miejsca wystarcza zarówno dla kierowcy jak i dla osób podróżujących na tylnym rzędzie siedzeń.
4,0
Wyciszenie
Do prędkości 140km/h do samochodzu naprawdę dociera niewiele dźwieków z zewnątrz. Diesel daje o sobie znać dopiero w przedziale od 3 tys obrotów i nie jest to dźwięk drażniący, jedynie informujący że pracujemy na wyższe spalanie na 100 km;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Korzystam z formy finansowania smart plan- koszt miesięczny jest naprawdę niski, a w opłatach znajduje się kompletna obsługa serwisowa- w skład usługi nie wchodza jedynie wycieraczki szyb, płyn do szyb i paliwo- jestem zadowolony.
4,0
Stosunek jakość/cena
W tym przedziale cenowym, konkurentem był vw cc, nad którym długo rozmyślałem ostatecznie wybór padł na avensis, myślę, ze można wybrac coś lepszego w tej cenie, ale walor ekonomiczny formy finansowania smart plan zadecydował o wyborze avensis.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak doświadczeń
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak doświadczeń
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D PowerBoost 150KM 110kW
[l/100km]