Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis III Wagon Facelifting

toyociarz z warszawy, 12 lat temu
Silnik 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 17 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Elastyczny, bardzo cichy o dużych możliwościach w zakresie przyspieszania /ważne przy wyprzedzaniu/ i co najważniejsze oszczędny - polecam do tego samochodu silnik jak najmocniejszy w benzynie 2,0 to dobre rozwiązanie.
4,0
Całokształt
Auto jest super wyposażone, bezdotykowy ekran systemu audio z dużymi możliwościami regulacyjnymi nastawów dźwięku w tym z cyfrowym procesorem dostosowującym głośność i brzmienie zestawu stosownie do prędkości i narastających zakłóceń odbioru. Rewelacyjna nawigacja firmowa bezbłędnie wyszukująca potrzebne adresy z automatyczną zmianą trasy, do tego pełna obsługa telefonu z zestawem głośnomówiącym i obsługa pendriva przez USB. Ale jest też minus aktualizacja map w nawigacji niestety tylko płatna brak aktualizacji przynajmniej jednej w okresie gwarancji - to duży minus takiego rozwiązania. Nie mam jednak co narzekać wszak nawigacje dostałem gratis od dealera gdybym miał zapłacić pewnie bym drugi raz już jej nie wybrał.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik wersja 2,0 benzyna według informacji dealera produkowany jest w Japonii w przeciwieństwie do silników 1,8 i 1,6, które są produkowane w Europie. Kulturę pracy oceniam wysoko, silnik bardzo cichy, bardzo duża elastyczność, przyspieszenia rewelacyjne zwłaszcza w porównaniu do wersji 1,8 129 KM, którym jeździłem 9 lat. Zużycie paliwa również niższe niż w wersji 1,8 129 KM zwłaszcza po przekroczeniu 10tys km nastąpił dalszy spadek zużycia benzyny. Wymiana oleju na TGMO 0W20 bezproblemowa w sewisie TOTOTY.
5,0
Skrzynia biegów
Ocena dobra, jestem bardzo zadowolony z manualnej skrzyni biegów, przełożenia dość krótkie co zmusza do częstej zmiany biegów - ale ja to lubię. Biegi wchodzą płynnie bez zgrzytów i oporów, sprzęgło chodzi lekko i jest precyzyjne, nie szarpie. Do szybkiego wyprzedzania najlepiej nadaje się 5 bieg auto idzie wtedy jak burza, 6 bieg do jazdy ekonomicznej. Przełożenia sprzyjają oszczędnej ekonomicznej jeździe zwłaszcza na trasie.
5,0
Układ jezdny
Bardzo stabilny samochód, pokonywanie zakrętów rewelacja, trzyma się drogi jak przyklejony. Tłumienie nierówności również na bardzo wysokim poziomie. Układ kierowniczy bardzo precyzyjny, zmiana przełożeń bardzo korzystnie wpłynęła na odczucie pewności i stabilności prowadzenia. Mimo opon 17" dobre tłumienie nierówności naszych polskich dróg. Na zimowych kołach 16" również rewelacyjne własności jezdne zarówno po mokrej jak i zaśnieżonej nawierzchni.
Komfort
4,0
Widoczność
Auto to typ kombi a więc duże nawet bardzo duże, widoczność na boki dobra, do przodu przeszkadzają jak zwykle przednie słupki, do tyłu potrzebna dodatkowa popmoc w postaci kamery cofania i czujników cofania wtedy jest b.dobrze.
4,0
Ergonomia
Po ponad rocznym użytkowaniu przyzwyczaiłem się zarówno do przycisku otwierania korka wlewu paliwa umieszczonego z boku pod kierownicą, jak i do srebrnej ramki nawiewu powietrza odbijającej się w szybie dokładnie w miejscu lusterka.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klima działa rewelacyjnie, jest dużo bardziej wydajna w stosunku do tej z Avensisa 2004. Tam nastawy latem trzeba było trzymać na poziomie 20 stopni C tutaj ustawione 22,5 stopnia i jest OK nawet w upał a taki już był w długi majowy weekend. Gdy jest chłodniej automatyka bardzo sprawnie dogrzewa do wymaganej temperatury, szyby nie parują.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Co tu mówić - ogromny wóz wygoda na skórzano-alcantrowej tapicerce dla wszystkich pasażerów, ogromny bagażnik, bardzo duże możliwości przewozowe. Na plus należy zaliczyć brak tunelu środkowego przy tylnych siedzeniach. Mozliwości regulacji przednich foteli ogromne. Auto w porównaniu do wersji Avensis z 2004 roku jest zdecydowanie większe stąd możliwości przewozowe znacznie wzrosły jak dla mnie to ogromny plus.
5,0
Wyciszenie
Bardzo cicho w porównaniu do Avensis 1,8 z 2004 tam dodatkowo hałasował warkotliwy silnik, tutaj znacznie bardziej cichy silnik 2,0 z nieporównywalnie większą kultura pracy, lepsze materiały tłumiące w tym lepsze wyciszenie komory silnika ale także kabiny pasażerskiej. Najciszej jest podczas jazdy szosowej na szóstce, na pozostałych biegach słychać lekki szum silnika gdy wkręca się na obroty - ale jest to tylko szum a nie warkot jak w Avensis z 2004 roku. Po roku użytkowania potwierdzam wysoki poziom wyciszenia auta to ogromny plus na długich trasach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Doskonale silnik większy mocniejszy a pokazywane przez komputer zużycie paliwa mniejsze niż w w silniku 1,8 Avensis 2004. I nadal po roku to podtrzymuję w trasie średnie zużycie pokazywane przez komputer to przy prędkościach nie przekraczających 120 km/godz 5,3-5,9 l/100 km, przy prędkościach autostradowych 6,0-6,6 l/100km, w mieście w zależności od korków 7,2-8,0 l/100 km - w sumie w stosunku do oceny sprzed kilku miesięcy średnie zużycie spadło o około 0,1-02, l/100 km
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak za tak bogate wyposażenie SOL-Pakiety Biznes i Plus oraz Life Plus oraz szereg dodatków typu hak,alarm, blokada skrzyni biegów, owiewki boczne, listwy boczne, nawigacja, opcja full dla zestawu nagłaśniającego dodane gratis przez dealera - uważam, że cena w porównaniu np. do Hondy Acord jest bardzo atrakcyjna.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie wszystko OK zbyt nowy samochód i gwarancja przedłużona do 5 lat, ale pojawiły się lekkie skrzypienia z okolic panelu dotykowego i tylko w chłodniejsze dni. Bardzo podatne na zarysowanie są chromowane plastikowe listwy wokół atrapy chłodnicy są to typowe miękkie plastikowe chromy - to błąd TOYOTY, który powinien być naprawiony.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jw. wszystko działa.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Valvematic 152KM 112kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Toyota Avensis III

Liczba wpisów: 39

Toyota Avensis III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Toyota Avensis III Wagon Facelifting