Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis III Wagon Facelifting

cubikon, 7 lat temu
Silnik 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 63 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Avensis III Wagon Facelifting 1.8 Valvematic 147KM 108kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
3,62
14% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Przyjemnie się jeździ z tym automatem
3,0
Całokształt
Pierwsze wrażenia (dwa tygodnia jazdy) : fajna skrzynia i silnik, wygodne fotele, dużo miejsca, tragicznie tłukące zawieszenie i trzeszczące wnętrze.
Wrażenia
3,0
Silnik
Jestem miło zaskoczony dynamiką i niemiło spalaniem. Silnik jest cichutki albo świetnie wyciszony. Ma przyjemny dźwięk. Tempomat bardzo szybko powraca do ustawionej prędkości wykorzystując pełen zakres obrotów, co nie zawsze jest konieczne. To przekłada się na wyższe spalanie.
5,0
Skrzynia biegów
Mój pierwszy automat, sprawdza się świetnie w miejskim środowisku ale i w trasie nie mogłem narzekać. Guziczek "SPORT" nie jest dla picu, poprawa dynamiki bardzo odczuwalna. Manetki to w zasadzie gadżet dla zabawy.
2,0
Układ jezdny
Tragicznie tłukące zawieszenie. Samochód przeszedł pełną ścieżkę diagnostyczną w ASO przed zakupem, więc zakładam, że ten typ tak ma. Porównując do Subaru Legacy, który miał dużo niższy profil opony, tutaj jest fatalnie. Tłucze na poprzecznych nierównościach i stuka na mniejszych dziurach. Samo prowadzenie poprawne, ciężko to porównać do SAWD Subaru, bo to inna liga.
Komfort
3,0
Widoczność
Do tyłu słabo. Zwężające się ku tyłowi okienka za słupkiem oraz bardzo szeroki słupek D skutecznie ograniczają widoczność. Mała szybka na klapie bagażnika i małe lusterko wsteczne. Lusterka boczne bym powiedział średniej wielkości.
4,0
Ergonomia
Bardzo wygodne fotele o długim, jak na "japończyka" siedzisku. Może wolałbym aby konsola środkowa była nieco obrócona w stronę kierowcy, tak by się światło nie odbijało w ekranie systemu multimedialnego. Niewygodne umiejscowienie sterowania szybami, za uchwytem na drzwiach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie testowałem jeszcze ani w dużym upale ani zimą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duża ilość miejsca to był jeden z powodów, dla których zdecydowaliśmy się na Avensisa. Z przodu to w większości samochodów jest ok, natomiast to z tyłu mamy ze 12 cm więcej miejsca niż w Legacy. Fajny jest też brak tunelu środkowego.
4,0
Wyciszenie
Silnik świetnie. Reszta - ciężko stwierdzić, bo auto mam na fatalnie głośnych oponach Bridgestone Turanza coś tam coś tam
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Napraw jeszcze żadnych nie robiłem, przeglądów również. Spalanie trochę za wysokie. Po mieści zaledwie 1l mniej niż dwu litrowy boxer z napędem na 4 koła w Legacy. Trochę jestem zawiedziony.
3,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby wnętrze tak nie trzeszczało, a zawieszenie nie było tak boleśnie twarde i tłukące to wrażenia byłyby lepsze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Valvematic 147KM 108kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Avensis III Wagon Facelifting