Ocena kierowcy - Toyota Avensis III Wagon Facelifting
mar,
10 lat temu
Silnik 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Rok produkcji 2013
Przebieg:
18 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
3,92
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Na wstępie podam, iż jestem wymagający i marudny. Na doskonale trzeba zasłużyć. Wobec posiadania bezpośrednio poprzednio poważnej konkurencji dla Toyoty (oba pojazdy bogato wyposażone), poczułem się uprawniony do kilku ocen, które mogą okazać się przydatne dla planujących zakup. Dodam, iż nie mam przywiązania do żadnej marki i żadnej nie wspieram. Jedyny sentyment czuję do mojej pierwszej miłości Fiata 126p.
Wrażenia
3,0
Silnik
Cicha, równa, przyjemna praca. Brakuje mu jednak elastyczności. Aby jechać dynamicznie potrzebna bezustanna praca lewarkiem, a i to szału nie ma. Wprawdzie 5-kę można wrzucić już przy 50km/h i jedzie, ale żeby dynamicznie przyspieszyć trzeba zredukować na 3-kę, a nawet na 2-kę!. Wyprzedzanie podczas jazdy powyżej 100km/h nie nalezy do przyjemnych ani tym bardzej bezpiecznych. Silnik jedzie najwcześniej od 3000obrotów. Max. moment przy 4000 jest za wysoko i ma się wrażenie mocnego ciśnięcia silnika. Staje się też nieco za głośny.
4,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń. Nie przejmować się jak jest nowa, trochę oporna, później pracuje płynnie i precyzyjnie. Bez zastrzeżeń.
4,0
Układ jezdny
Wystarczająco precyzyjny i dobrze zestrojony. samochód dobrze trzyma się drogi. ESP działa bardzo dobrze (odnoszę wrażanie, iż lepiej niż np. w Oplu, którego posiadam).
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra ale gorsza jednakże niż w WV b6, czy zwłaszcza b5. Akurat przy moim ustawieniu fotela, nieco przeszkadza słupek boczny. Słupki przednie dość długie. Z tyłu szyba niewielka, więc polecam czujnik cofania lub kamerkę (mam kamerkę).
3,0
Ergonomia
Dziwne położenie niektórych przycisków, słabe rozwiązanie podłokietnika (niemożność ustawienia wysokości, a po odsunięciu wystaje na przestrzeń dla pasażerów z tyłu), gorsze rozwiązanie uchwytów na napoje (często są za głębokie lub za obszerne). VW oferuje lepsze rozwiązania włączników i przełączników (jak świateł, wycieraczek (operujesz bez odrywania ręki od kierownicy- w Toyocie tylnej wycieraczki już tak nie włączysz).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. Braku nawiewów dla pasażerów się nie odczuwa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobrze (jestem wysoki i mam 4 osobową rodzinkę). Wygodnie, przyjemnie. Nawet dłuższe odcinki typu 500, 600 km przeskoczycie bez zmęczenia.
4,0
Wyciszenie
Jedyny mankament to odgłosy przy wyższych prędkościach obrotowych silnika (choć może niektórzy to lubią).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na silnik wolnossący, spalanie naprawdę dobre. Jeżdząc bardzo ekonomicznie można osiągnąć bardzo dobre wyniki, zbliżone do katalogowych (pomijam spalanie w mieście, bo w realu zależy to od tego jak skomunikowane jest dane miasto).
4,0
Stosunek jakość/cena
Mam bogate wyposażenie, praktycznie wszystko co oferują teraz producenci. W tym wyposażeniu u konkurentów jest drożej. mankametem jest sprzedaż całych pakietów bez możliwości indywidualnej konfiguracji (za to na nowy samochód czeka się krócej). No i niektórych rzeczy jak np. podgrzewanie przedniej szyby (bardzo użyteczne) w japończykach nie dostaniesz.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma. Tu mamy dużą różnicę z VW, który jeżdzi po serwisach, a Toyota po drogach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie ma. Patrz wyżej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Valvematic 147KM 108kW
[l/100km]