Ocena kierowcy - Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015
GtZ,
7 lat temu
Silnik 2.0 D-4D 143KM 105kW
Rok produkcji 2017
Przebieg:
5 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
3,15
25% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Nic
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: nowe auto (200 km) wymiana stacji multimedialnej
Karoseria
: skrzypienie rolety szklanego dachu
3,0
Całokształt
Większość komentarzy poprzedników odnosi się do poprzedniej generacji avensisa a nie do konkurencji w klasie - a ta wyprzedziła toyotę o lata świetlne i teraz ave może konkurować co najwyżej z klasą kompakt. Moje komentarze będą właśnie w porównaniu z konkurencją choć na co dzień korzystam jeszcze z Verso i RAV4.
Wrażenia
3,0
Silnik
Wykastrowany silnik BMW (tam ma nawet 190 KM) - jest nadzieja że będzie trwały - poza tym nic na plus ani nic na minus.
3,0
Skrzynia biegów
Lekko haczy redukcja przed skrzyżowaniem do I biegu.
Zestopniowanie nieadekwatne do najczęstszych ograniczeń 50, 70 - albo trzeba obciążać sprzęgło jazdą z obrotami 1200 albo redukcja i kręcić na 2000
4,0
Układ jezdny
Jedna z najlepszych rzeczy w tym aucie - dobre prowadzenie i wybieranie nierówności, jak jeszcze będzie trwałe to OK.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na swoje gabaryty jest nie najgorzej.
2,0
Ergonomia
W kombi jedno gniazdo zapalniczki i to w podłokietniku to jakaś kpina. Konkurencja w tej klasie daje bezprzewodowe ładowarki, gniazda 12v i USB dla pasażerów i gniazdo w bagażniku.
To samo dotyczy gniazda USB ( na dnie w podłokietniku) już lepiej jakby go umieścili pod maską przynajmniej przy wymianie pendrvea nie trzeba by całego podłokietnika wypakowywać.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
To co jest - działa sprawnie ale w tej klasie wypada już dać nawiewy dla pasażerów. Brak chłodzonego schowka w tej klasie to też lekki wstyd - takie bajery to ma nawet VW Polo czy Śkoda Fabia.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dobrze ale nie doskonale - trochę mały zakres regulacji siedzeń, jak dla mnie siedzi się za wysoko (178 cm) co w połączeniu z obniżonym szklanym dachem wydaje się być maksymalnym wzrostem.
4,0
Wyciszenie
Auto dość głośne na postoju i wolnych obrotach - natomiast przy wyższych prędkościach o dziwo głośność za bardzo nie wzrasta więc podróże autostradami dość ciche i komfortowe.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ceny przeglądów i części nie odbiegają od średniej - a jest nadzieja, że awaryjność będzie niska - oby.
2,0
Stosunek jakość/cena
Nie powiem za ile kupiłem to auto - ale jak ktoś kupuje to auto za kwotę z oferty to strasznie przepłaca. Nie jest warte ceny ofertowej.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie mam je za krótko żeby o tym pisać ale jak na 5000 km to troczę drobnych niedociągnięć już serwis naprawiał - na razie nic poważnego.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 143KM 105kW
[l/100km]