Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015

Avensis 2.0 CTV, ponad rok temu
Silnik 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 115 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015 2.0 Valvematic 152KM 112kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
3,50
17% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Rozmiar bagażnika w kombi
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Kłopoty ze skrzyniami biegów - jeśli nie zmienia się oleju co 50 tys km
3,0
Całokształt
Auto nie najlepiej dopracowane pod względem ergonomii. Największa wada jednak sa awaryjne skrzynie biegów w tych autach. Łożyska padają po 100.000 przebiegu a producent w instrukcji obsługi więc i w ASO nawet nie zaleca wymiany oleju w skrzyni biegów CTV co jest jedynym gwarantem NORMALNEJ eksploatacji tego auta
Wrażenia
4,0
Silnik
Ocena dobra głównie za trwałość silników VVTI - łańcuch rozrządu przy regularnych wymianach oleju nie wymaga wymiany i nie stwarza żadnych kłopotów.
1,0
Skrzynia biegów
Największy minus tego pojazdu. Skrzynie w tych autach postępując zgodnie z zaleceniami producenta w instrukcji obsługi, więc bez wymiany oleju, zwyczajnie się psuja. Trzeba zmieniać olej co 50.000 km wraz z filtrem w skrzyni żeby uniknąć poważnej i kosztownej w naprawie awarii.
4,0
Układ jezdny
Auto jak na swoje rozmiary i wagę ma w miarę dobrze zestrojone zawieszenie. Prowadzi się stabilnie choć przy mocnych powiewach bocznego wiatru czuć że zawieszenie jest troche za miękko zestrojone
4,0
Karoseria
Plus za grubość blach, jest lepiej niż w autach Francuskich, gdzie byle dotknięcie drzwiami innego auta na parkingu powoduje wgniotki. Ale minus za delikatny lakier, łatwo go zarysować.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, kamera cofania w kombi bardzo pomocna i użyteczna. Jedyna uwaga dotyczy dziwnego systemu składania lusterek bocznych działająca „ na guzik” niestety producent nie przewidział opcji składania i rozkładania lusterek po uruchomieniu silnika, trzeba wdusić guzik żeby rozłożyć lusterka do jazdy. Ale to już raczej kwestia ergonomii
3,0
Ergonomia
Nie jest źle ale.. gniazdo USB i zapalniczki trudno dostępne w schowku podłokietnika gdzieś na samym dnie. Wstyd się przyznać, ale gniazdo USB odkryłem tam głęboko na dnie schowka dopiero po 3 latach użytkowania auta. W tej klasie auta także oczekiwałbym więcej schowków i miejsca na butelki, jest z przodu tylko jedno miejsce z zamykana plastikowa żaluzyjka, nigdy jej nie używam.. Pasażer już musi trzymać swój napój w schowku w drzwiach - i wtedy nic więcej się tam już nie zmieści. Plus za duży bagażnik w kombi ale znów minus za brak gniazda zapalniczki w bagażniku - przydałoby się choćby do odkurzacza samochodowego albo chłodziarki turystycznej bo oczywiście schowek w podłokietniku nie ma opcji chłodzenia jak np w BMW z tego samego segmentu. Poza tym, przełączniki i klamki drzwi dobrze ulokowane. Zegary czytelne, nawigacja ładuje się ospałe ale dziala.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń, auto z silnikiem benzynowym szybko nagrzewa wnętrze nawet zimą a podgrzewane fotele są bardzo przydatne. klimatyzacja działa bardzo dobrze
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dobrze. Fotele wygodne i dużo miejsca także w 2gim rzędzie siedzeń.
4,0
Wyciszenie
Jest ok, ale znów, w autach konkurencji w tej samej klasie jest ciszej
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ocena za wadliwe skrzynie biegów i wprowadzanie w błąd przez producenta nie zalecającego wymiany oleju w skrzyni biegów co naraża użytkownika na znaczne koszty. Gdyby nie to, reszta dawałaby 5 tke bo tym autem można jeździć oszczędnie (6,5 l na setkę) pomimo 2.0l pojemności silnika.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto duże, wygodne i generalnie dobrze wykonane, cena auta adekwatna
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Całkowity brak wyzwań z drobiazgami. Wszystko działa bez zarzutu.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ocena znów za skrzynie biegów i brak zaleceń producenta co do regularnej wymiany oleju w skrzyni biegów która powinna być obowiązkowa jak wymiana oleju w silniku

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Valvematic 152KM 112kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Średni koszt przejechania 100 km
49,00 zł
8,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015