Ocena kierowcy - Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015
Strt,
4 lata temu
Silnik 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Rok produkcji 2017
Przebieg:
75 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,43
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
4,0
Całokształt
75.000km to w miarę dobry przebieg aby ocenić to auto. Nie ma pięknego wnętrza, modnej alcantary, superwąskich szczelin między elementami karoserii czy bardzo dynamicznych silników. Jest za to trwała. A co najważniejsze, możesz liczyć na to, że dowiezie Cię do celu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobry, pod warunkiem, że jesteś spokojnym kierowcą. Jest cichy i oszczędny jak na dwulitrową wolnossącą jednostkę. Średnia z miasta i krótkich tras podmiejskich to okolice 8.5l. Na trasie z przeważającymi autostradami spalisz w okolicy 7.3l. Jeśli ciśniesz, szarpiesz, skaczesz, będzie głośno i drogo. Oscylując w okolicach prędkości maksymalnej i cisną do dechy spodziewaj się 11-12l. Elastyczność jest przeciętna, ale wystarczy do dużego kombi. Uważaj - wyprzedzą Cię wszystkie skody superb w dizlu :) No ale ściganie to na torze :)
5,0
Skrzynia biegów
Wspaniała! Płynna, żadnych szarpnięć, utrzymuje bardzo niskie obroty przy spokojnej jeździe. Jest doskonała do miasta i na krótkie trasy. Na autostradach jest jeszcze lepiej. Przy poruszaniu się zgodnie z ograniczeniami, żadna inna skrzynia połączona z silnikiem benzynowym nie utrzyma tak niskich obrotów.
5,0
Układ jezdny
To auto zaprasza do spokojnej i relaksującej podróży. I t nie jest przenośnia - trasy 1000+ jednego dnia naprawdę wywołują mniejsze zmęczenie, niż w porównywalnych autach. Na pewno jest stabilnie, układ kontroli trakcji jest bardzo efektywny. Układ kierowniczy jest precyzyjny i bardzo dobrze wyważony. Mimo lekkiej pracy kierownicy zawsze wiesz, gdzie są koła. Minus za głośną pracę zawieszenia na felgach 18 cali.
4,0
Karoseria
Piękne to auto na pewno nie jest :) Szczeliny przy zderzakach spore, nierówne, Na razie nikt mi go nie powgniatał, co chyba oznacza, że blachy są sztywne. Lakier odpowiedniej jakości.
Komfort
4,0
Widoczność
Mam problem z przednią szybą. Prowadzona jest nisko - czasami lusterko zasłania widoczność. Do tyłu bardzo dobrze, słupki nie przeszkadzają. Kamera cofania ok. ale jest tak umiejscowiona, ze szybko się brudzi.
3,0
Ergonomia
Szału nie ma. Na plus bardzo wygodne fotele. Bardzo dobrą decyzją jest zachowanie fizycznych przycisków dla wszystkich newralgicznych funkcji - da się to obsługiwać lepiej, niż tablet. Gigantyczny schowek! Tempomat sterowany jest z dźwigni pod kierownicą - to rozwiązanie jest dużo lepsze od przycisków na kierownicy. Po tym jak do niego przywykniesz, robisz to intuicyjnie i pewnie, bez odrywania wzroku od drogi. Poważny minus, to jedno gniazdo USB schowane głęboko z schowku. Trzeba mieć zawsze kabel dyndający poza schowkiem. Jeden cup-holder na tunelu to o jeden za mało. Niby jest drugi, ale w środku schowka. A skoro już przy nim jesteśmy, aby go otworzyć, musisz najpierw odsunąć go do tyłu. jak masz zawaloną kanapę, albo siedzi tam komplet, to możesz się tam nie dostać. Wykończenie jest przeciętne - lepsze plastiki znajdziesz w golfie. Plusem jest świetna tapicerka i solidne skręcenie. Z tyłu nie ma nawiewów. To pewnie wada dla tych z tyłu :)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa, grzeje, chłodzi. Przy temperaturach mocno poniżej zera, na autostradach potrafi zawiać chłodem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest go dużo na szerokość - dwie duże osoby mieszą się spokojnie i nie masz wrażenia, że siedzą sobie na głowie. Gorzej na wysokość - powyżej 190cm zaczyna brakować miejsca nad głową. Z tyłu jest ok, spokojnie mieszczą się dorośli. Bagażnik - tu jest doskonale. Jest foremny i mieści się tam naprawdę dużo gratów.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest naprawdę bardzo dobre. Po przesiadce z nieco starszego auta klasy premium, w Avensisie odpoczywam. Najbardziej przyjemne są prędkości do 140km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dobry serwis, rozsądne ceny, uczciwe spalanie. Nie mam żadnych zastrzeżeń. Miłą jest świadomość, że nie wisi nade mną turbina/dwumasa/sprzęgło/wtryski. Lać i jeździć!
4,0
Stosunek jakość/cena
Za tą ceną kupisz ładniejsze auto. Za tą cenę nie kupisz pewniejszego.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do 75.000 brak małych awarii.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do 75.000 brak też dużych.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Valvematic 152KM 112kW
[l/100km]