Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015

Sławomir, 3 lata temu
Silnik 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 94 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015 1.8 Valvematic 147KM 108kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,71
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Jak każdy miałem pewne obawy co do pracy skrzyni CVT, jednak szybko się do niej przyzwyczaiłem i nawet spodobał mi się tryb jej pracy.
Silnik : Sprawnie reaguje na pedał gazu, dużo dynamiczniej się nim jeździ w porównaniu z silnikiem 2.0 w Maździe 6 GH (podobna moc, hydrauliczna ASB).
Inne : Zdecydowanie lampy full LED - tu chyba największe moje odkrycie. Przesiadłem się ze zwykłych soczewek, różnica jest kolosalna. Plus automatyczna zmiana świateł krótkie/długie - po prostu bajka.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Jak pisałem wcześniej. Kiepskie plastiki i awaria czujników parkowania.
4,0
Całokształt
Avensis to takie trochę małżeństwo z rozsądku. Nie ma tu zbyt dużych emocji - ani gdy się patrzy na to auto, ani gdy się nim jeździ. Jednak są też dobre strony tego "związku" - Avensis raczej nie zaskoczy Cię niespodziewaną/drogą awarią i przez wiele lat będziesz mieć spokojną głowę. Chociaż w porównaniu do T25 mam wrażenie, że Toyota w wielu miejscach przyoszczędziła.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jednostka 1.8 Valvematic ma już swoje lata, dzięki temu jest to stosunkowo prosta i sprawdzona konstrukcja. Jedna z ostatnich dostępnych obecnie na rynku tolerujących bez większych problemów LPG. Lubi wyższe obroty, wtedy można całkiem sprawnie poruszać się na mieście i poza.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia CVT jest dosyć specyficzna, ale przyzwyczaiłem się do niej bardzo szybko, a przesiadłem się z klasycznego automatu. Reaguje szybko na pedał gazu. Przy pełnym gazie potrafi trzymać wysoko obroty silnika przez kilka, kilkanaście sekund i nie każdemu to pasuje. W normalnej eksploatacji "udaje", że zmienia biegi. Jest dostępny tryb Sport, ale go nie używam.
5,0
Układ jezdny
Poprzednie auto dobrze sie prowadziło i miałem obawy, że Avensis będzie odstawał w tym zakresie. Jednak po półrocznej eksploatacji i przejechaniu prawie 15 tys. km stwierdzam, że zawieszenie dobrze się spisuje, jest dosyć sprężyste i auto doskonale się trzyma nawierzchni. Mówię tu oczywiście o w miarę normalnej eksploatacji, a nie wyczynowej jeździe.
4,0
Karoseria
Poziom zabezpieczenia karoserii przeciw rdzy pewnie jest taki, jak w większości obecnych samochodów czyli prędzej czy później trzeba pomyśleć o zabezpieczeniu podwozia. Sama sylwetka ma już kilkanaście lat, więc w konkursie piękności Avensis raczej nie miałby szans. Dobrze mu zrobiło odświeżenie przodu w 2015 roku, lift tyłu już mniej mi się podoba.
Komfort
5,0
Widoczność
Na widoczność raczej nie narzekam. Manewry autem ułatwia kamera cofania (przy ciemnych szybach to raczej konieczne) i czujniki parkowania z przodu.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest poukładane tak jak powinno być. Toyota jest dosyć konserwatywna (dla krytyków - przestarzała) w tym zakresie. Avensis nie ma zbyt wielu rozbudowanych systemów, więc zapoznanie się z obsługą auta nie zabiera zbyt dużo czasu. Obsługa radia i komputera z kierownicy przebiega bezproblemowo. Ekran dotykowy też działa bez zarzutu. Fotele dosyć wygodnie - można przejechać kilkaset kilometrów bez bólu pleców. Moje auta ma światła full LED i jestem nimi zachwycony, tryb AUTO też robi swoją robotę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja w gorące dni działa całkiem sprawnie, tył auta również można dobrze ochłodzić. Mam nadzieję, że z ogrzewaniem będzie podobnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 184cm wzrostu i spokojnie mogę sobie ustawić kierownicę i fotel pod moje potrzeby. Dużo miejsca dla pasażerów na tylnej kanapie i na ich nogi - brak tunelu. Duży bagażnik plus skrytki pod podłogą bagażnika. Jest możliwość zagospodarowania przestrzeni po bokach bagażnika za nadkolami i odgrodzenia jej specjalnymi przegródkami, ale trzeba je dokupić osobno jako akcesoria (nie jest to mały koszt) - moim zdaniem powinno to być w standardzie.
4,0
Wyciszenie
Tu wielu użytkowników narzeka. Nie do końca się z nimi zgadzam. Przesiadłem się z mazdy 6 GH i tam było głośno. W Avensisie jest dużo ciszej. Przy ustabilizowanej prędkości skrzynia CVT zjeżdża z obrotami silnika w okolice 2000 obrotów/min., więc silnika prawie nie słychać. Słychać natomiast szum wiatru i opon. Jeśli jenak będziemy się porównywać do BMW i Audi, to faktycznie Avensis może się okazać głośnym autem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie koszty utrzymania są przyzwoite. Bo usunięciu wszystkich niedociągnięć po zakupie (kupiłem auto poflotowe), leję tylko paliwo i dbam o przeglądy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli ktoś rozgląda się za autem podobnej wielkości, to Avensis wydaje się całkiem rozsądną propozycją. Porównywalne auta z tego samego rocznika będą na pewno droższe, chociaż pewnie też trochę nowocześniejsze, ale niekoniecznie niezawodne i odporne na rdzę (Mazda 6 lub VW Passat). Ja szukałem japończyka z silnikiem pod LPG, więc Avensis wydawał się autem pierwszego wyboru. Miałem całkiem duży wybór w autach poflotowych, wybrałem silnik 1.8, chociaż silnik 2.0 też jest dobrym wyborem i zazwyczaj powiązany z bogatszym wyposażeniem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jestem trochę rozczarowny jakością plastików we wnętrzu. Trzeszczą i sprawiają wrażenie tanich, a lakier, którym są pomalowane ma tendencje do obłażenia (jak w autach VW/Skody). Przednie czujniki zgłupiały, ASO sugeruje wymianę całego zestawu (koszt w ASO ok. 600 zł, u producenta sporo taniej). Są to czujniki nieoryginalne, dokładane przez TMP tuż przed sprzedażą w salonie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Valvematic 147KM 108kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015