Ocena kierowcy - Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015
Pegaz1234,
8 lat temu
Silnik 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
6 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Autkiem jeżdżę od stycznia tego roku, kupiony na wyprzedaży rocznika. W porównaniu do poprzedniego autka Nissan Qashqai 2.0 dCi komfort jazdy nie porównywalny. Samochód pojemny i duży, super się nim jeździ. Przy skrzyni CVT nie jest zauważalny brak mocy. Jedzie się bardzo płynnie i wyprzedzenie nie stanowi problemu. Cichutko i przyjemnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo fajnie napędza to autko. Co prawda 147KM to nie dużo jak na tak duży samochód, ale jazda w mieście jaki poza nim nie wymaga mocnego wciskania pedału gazu. Ochoczo wkręca się na obroty.
5,0
Skrzynia biegów
Zastanawiałem się nad zakupem samochodu ze skrzynką dwu sprzęgłową (DSG), ale jednak wybrałem CVT, bezstopniowy automat. Bardzo fajnie redukuje i ładnie trzyma obroty przy przyspieszaniu, nie jest to tramwaj jak w hybrydzie, ale fajnie działająca skrzynka.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny, jest naprawdę dobry. Komfortowo i cicho sunie się po dobrych drogach, a i na dziurach nie za wiele się do środka przenosi. Przy załadowanym aucie i jeździe na autostradzie, zwłaszcza niemieckiej, jedzie się rewelacyjnie. Na polskiej telepawce z Berlina do Wrocławia czuć nierówności i drgania przenoszą się do auta, ale ten odcinek drogi to ewenement na skalę światową.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobrze widzi się we wszystkich kierunkach. Co prawda, przy bagażniku załadowanym dość mocno tył siada i zmniejsza się pole widzenia, ale nie jest źle.
4,0
Ergonomia
Przełączniki i sterowanie jest w porządku, co prawda navi działa wolno i opóźnienie jest spore co do aktualizacji map, ale to może być błąd po stronie dostawcy map. nie mniej koszt aktualizacji map jest wysoki. Działanie sprzętu audio jest ok, choć kilka razy ekranik mi wygasł i nie włączył się do wyłączenia silnika, ale to taki psikus.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko tu działa dobrze, fajnie nagrzewa się wnętrze. Silnik też szybko łapie temperaturę, chłodzenie jest równie skuteczne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca dla wszystkich. Wożąc małe dziecko zapięte w foteliku z systemem ISOFix z tyłu spokojnie wejdą jeszcze dwie osoby. Wygoda jest na wysokim poziomie. Co prawda nie tak jak w Superbie, ale wystarczy dla czteroosobowej rodziny.
5,0
Wyciszenie
Wszystko w jak najlepszym porządku. Cichutko i płynnie się sunie po drogach. Nic nie tłucze i jest cicho. Na początku miałem trochę trzeszczenia ze strony uszczelki w drzwiach, ale posmarowane i przyklejone i jest lepiej:)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na benzynę nie jest źle. Poprzednio miałem diesla i spalanie na zbliżonym ( choć nieco niższym poziomie). W trasie na DK spalanie w granicach 6l jest do osiągnięcia. Na autostradzie przy tempomacie ustawionym na 140 km/h i średniej prędkości 110km/h na trasie Hannover - Wrocław spalanie poniżej 7,5l/100 km. Jak na razie najdłuższy dystans na baku to 654km, a zalałem do pełna 49l. czyli coś jeszcze w baku było... Ponoć jest 60l.
5,0
Stosunek jakość/cena
SUUUUPER, naprawdę warto kupić to auto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Valvematic 147KM 108kW
[l/100km]