Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis III Sedan

rsk, 14 lat temu
Silnik 2.2 D-4D 150KM 110kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Avensis III Sedan 2.2 D-4D 150KM 110kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Fabrycznie zamontowany alarm był początkowo zbyt czuły i potrafił zawyć w środku nocy w garażu. Wina salonu dealerskiego, usterka usunięta w przeciągu chwili.
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
2,2 litrowy diesel spisuje się doskonale. Po rozgrzaniu jest cichutki, zimny też nie hałasuje aż nadto. Brakuje tylko trochę pary poniżej 1800-2000 obrotów, ale nie znaczy to wcale że jest powolny poniżej tej granicy.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą precyzyjne i lekko, ma się wrażenie że wprowadzają się same. Trójka jest stosunkowo długa co sprawia że wrzucanie 4 przy 50/h w mieście ma sens tylko jeśli jedziemy po płaskim, obroty są wtedy niewiele większe od jałowych i szkoda katować silnika.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie pewne, bez przechyłów. Na seryjnych 18calowych felgach można mieć pewne zastrzeżenia co do komfortu. Wspomaganie kierownicy jest stanowczo za mocne, na parkingu rewelacja, natomiast w trakcie jazdy z większymi prędkościami zaczyna przeszkadzać.
Komfort
4,0
Widoczność
Lusterka rozmiarami przypominają małe okna, przez szyby też doskonale widać otoczenie auta. Problemem dla niektórych może być maska, która opada dosyć gwałtownie i niższe osoby mogą jej nie widzieć, pomaga tutaj regulacja wysokości siedziska.
5,0
Ergonomia
Prawie wszystko jest na kierownicy, reszta guzików jest pod ręką. Schowek w podłokietniku aspiruje do roli drugiego bagażnika, ten przed pasażerem też jest niczego sobie. Dziwnie umieszczony jest tylko przycisk hamulca postojowego ale idzie się przyzwyczaić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja działa świetnie i szybko.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu jest lepiej niż dobrze, płaska podłoga znacznie poprawie komfort, brakuje tylko nawiewów powietrza na tylną kanapę. Z przodu jest dobrze, niemniej fotel kierowcy mógłby być nieco szerszy, dobranie idealnej pozycji za kierownicą też przysparza pewnych problemów.
5,0
Wyciszenie
Silnik jest cichutki, szum powietrza pojawia się znacznie powyżej dopuszczalnych prędkości, główne źródło hałasu to 18 calowe gumy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
6l w trasie jest całkiem realną wartością, w mieście trzeba liczyć się z konsumpcją większą o 1,5l w zależności od charakteru jazdy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wersja Prestige jest wyposażona kompletnie, jedyną opcją wartą rozważenia jest nawigacja.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 D-4D 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Avensis III Sedan