Silnik
: Wydawało mi się, że będzie trochę mozolny - ale na 5 biegu wyśmienicie zbiera się do wyprzedzania. Można by rzec w mgnieniu oka.
5,0
Całokształt
Auto które samo się obroni.
Są ludzie którzy będą mimo wszystko chwalić auta \"niemieckie\", szwedzkie czy jeszcze jakieś inne.
Ja powiem tak, hasło Toyoty:
\"Today, Tomorrow TOYOTA\"
nie zostało wymyślone bez przemyślenia - to hasło mówi samo za siebie.
Nawet te wpadki medialne, czasami kiepska obsługa w salonach. To mimo wszystko jazda tym autem te wszystkie braku rekompensuje.
Wrażenia
5,0
Silnik
Praca silnika idealna. Chociaż na początku - przy zimnym silniku (stal na zewnątrz), po uruchomieniu obroty automatycznie zwiększają się do 1100 obr/min. Wydawało mi się, że coś jest nie tak, ale później po rozgrzaniu - obroty wracają do tych przysłowiowych 800 obr/min - i jest odczucie,że silnik działa jak należy.
Podczas jazdy - nie odczuwalna jest prędkość, a co najważniejsze - po naciśnięciu pedału gazu - wszystkie elementy silnika działają jak należy. Nie odczuwa się wgniecenia w siedzenie, a mimo wszystko moc jest odczuwalna.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest bez zarzutów, ale jest ocena 4. Wynika to z tego, że do tej pory w autach miałem 5-cio biegową skrzynię. Tutaj trzeba się przyzwyczaić do częstszej zmiany biegów (dla konserwatywnych kierowców to powinno być atutem). Trochę dziwnie przełącza mi się biegi z 5-6 i vice versa. Ale trochę wprawy i przyzwyczajenia i nie będzie problemu. W sumie dałbym tutaj 4+
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny - toż to istne cudo. Jest tak jak być powinno - nie jest to za twarde ani za miękkie. No i prowadzenie tego auta toż to zwykła rozkosz.
Komfort
5,0
Widoczność
W porównianiu do poprzedniego auta (Meriva), to tutaj dałbym o wiele więcej aniżeli skala pozwala. Jak każde porównania to jest to ocena do punktu odniesienia - w moim przypadku to Opel Meriva, Kia, Renault, Polonez, maluch. Ostatni punkt Meriva - to teraz to czuję się tak jakbym wszystko miał na ręku. Nie wykonuję dziwnych ruchów z za kierownicy, aby zobczyć czy coś z prawej strony nadjeżdża (te słupki w oplu toż to masakra).
Tutaj to dopiero jest luksus.
5,0
Ergonomia
bez zarzutów i jakiegokolwiek komentarza.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ocena 4 tylko dlatego, że wcześniej przyzwyczajony byłem do innego standardu (raczej brak standardu)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
No i tutaj to jest ten bodziec dlaczego te auto wybrałem (oprócz łańcuszka w rozrządzie).
Jadę 1000 km wysiadam i nie jestem zmęczony - bez bólu głowy. Co niestety w poprzednich autam dosyć dokuczliwe odczuwałem.
Cicho jest tak, że z własnymi myślami rozmawiam
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trochę jest rozbieżności pomiędzy tym co mówią katalogi, a tym co się osiąga.
Z drugiej strony można by rzec - taki silnik, taka masa, tyle koni i tylko średnio 6,2 litra.
Można się przyzwyczaić i nie jest źle - może wypracuję odpowiedni model jazdy i uda się osiągnąć ten katalogowy poziom.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 D-4D 150KM 110kW
[l/100km]