Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis III Sedan

kurczak, 14 lat temu
Silnik 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 60 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Toyota Avensis III Sedan 2.0 Valvematic 152KM 112kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Cichy silnik współpracuje z bardzo dobrym automatem i przy tym spalanie pozostaje na bardzo przyzwoitym poziomie.
5,0
Całokształt
TOYOTA AVENSIS 2.0 152KM AUTOMAT. Pierwsza ocenę dokonalem juz jakis czas temu i teraz,po 3 latach i60tys km postanowiłem ją zaktualizować.Jestem bardzo zadowolony. To moja czwarta toyota w tym segmencie i cieszy mnie ze producent za kazdym razem wyciaga wnioski i w nowych modelach eliminuje wiekszosc (choc nie wszystkie) niedociagniec poprzedników.Samochód bardzo solidny,chociaz po 60 tys. km czasem da sie usłyszec jakies stukniecie czy prace plastików(sporadycznie i nienahalnie,jednak to juz nie to samo co stara Carina E,w której o ile dobrze pamietam przez 4 lata nie spaliła sie nawet zadna zaroweczka)Cichy silnik super automat, pełne wyposazenie, niskie spalanie, komfortowe zawieszenie. Szkoda ze avensis nie oferuje mocniejszej jednostki benzynowej,niemniej ten motor jest doskonały do grzecznej jazdy (do ostrzejszej brakuje odrobinkę mocy). Słaby sprzet audio-wymaga delikatej interwencji w ramach audio tuningu. Przewiduje dalszą bezawaryjną kilkuletnia przygodę z tym autem. Nauczony własnym doswiadczeniem,przekazuje kilka porad dla zastanawiajacych sie nad tym modelem-na co warto zwrócic uwage podczas zakupu: 1.na rozmiar kół. Auta demo stoja zazwyczaj na 17" ( w zimie na 16"),jesli wybierzesz bogatsze wersje to dostajesz auto na 18 calach.Warto przetestowac rózne opcje.Na polskich drogach 18" i 19" to głosnosc,wyzsze spalanie a przede wszystkim gorszy komfort.Warto za wczasu to sprawdzic i ewentualnie dogadac sie z dealerem na zamiane.Ja tego nie zrobiłem i póżniej na własna reke sprzedawałem 18ki i kupowałem nowe 17ki(wyszło znacznie drozej).No chyba ze ktos przedkłada wyglad nad komfort to nie ma sprawy. 2.Fabryczna nawigacja-dotykowy,kolorowy ekran na konsoli wyglada bardzo efektownie,ale sama nawigacja jest juz taka sobie-problemy z nawigowaniem,jezykiem, caly czas sie włacza. Navi posiada niby ogromny dysk audio(chyba 20GB)ale nikt nie dodaje ze nie da sie na nim zapisac formatu mp3 tylko audio!Jedyna przydatna rzecz to mozliwosc współpracy ekranu z kamera cofania oraz dotykowo wybierane nr telefonu. Ja zrezygnowałem z navi i dostałem w to miejsce zmieniarke na 6 CD z mozliwoscia odsłuchu mp3 oraz zostaw bluetooth z głosowym wybieraniem.Jestem bardzo zadowolony, zas navi mam przenosna bo uzywam "raz na ruski miesiąc" 3.Jesli kupisz najbogatsza wersje to w standardzie otrzymasz elektrycznie ustawiana kolumne kierownicy-jej zakres regulacji moze okazac sie za krótki dla wysokich kierowców.Dla mnie wystarczy,niemniej warto to sprawdzic. 4.Jesli zalezy Ci na automacie,to nalezy przetestowac wersje 2.0 benzyne i 2.2 150KM diesel-ja wybrałem benzyne i z pesrpektywy czasu podpisuje sie pod tym wyborem obiema rekami (diesel współpracuje z zupełnie innym i subiektywnie baaardzo słabym automatem-trzeba sprawdzic i porównac).Ciekawą alternatywa byłby silnik diesel 2.2 177KM ale niestety nie ma specykikacji z automatem). Szkoda,ze szklany dach oferowany jest tylko w wersji kombi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kultura pracy bardzo dobra,silnik cichutki.Mocy wystarcza na spokojna jazde i pozostaje sporo rezerwy.Bez problemu radzi sobie i na zwykłych drogach i na autostradach. Idealny do kulturalnego, łagodnego podróżowania, przy brutalnej jezdzie staje sie głosny i w ogóle jakis nieprzyjemny (przydalaby sie w ofercie avensisa jednostka 2.5 V6 z lexusa)
5,0
Skrzynia biegów
7-biegowy automat jest wspaniały. Pomijajac sfere techniczna (niektórzy twierdza ze to przestazała techinika i raczej sie od niej odchodzi), subiektywne odczucia są takie: biegi zmienia niezauważalnie,chichutko,bez szarpniec,bardzo płynnie. Mozna pobawic sie lewarkiem( tryb sekwencyjny) a nawet łopatkami przy kierownicy (fajny bajer,wczesniej zadko uzywałem, ale ostatnio coraz bardziej doceniam-dzieki łopatkom mozna dosc płynnie i szybko hamowac silnikiem,co jest pomocne zimą,szczegolnie w gorach). W praktyce przydatny przycisk "sport", który utrzymuje wysokie obroty i pomaga przy wyprzedzaniu. No i spalanie-nie wiem na ile jest to zasługa tego automatu,ale jest lepiej niz dobrze. Gdyby motor był troche mocniejszy, to układ silnik-skrzynia byłby idealny.
4,0
Układ jezdny
Typowo dla toyoty,dosc miekko, ciut za mało precyzyjnie,podobnie jak w poprzedniku. Absolutnie wykluczone felgi 18-stki (twardo i głosno), najlepiej 16-stki, a ze wzgledu na stosunek komfort/wyglad moga byc 17''.
Komfort
5,0
Widoczność
OK. Standardowo jak na wielkośc auta.
5,0
Ergonomia
wszystko pod ręką , duzo schowków, doskonale ale z jednym,bardzo duzym minusem: elektrycznie regulowana kolumna kierownicy jest fajna (ma pamiec ustawienia razem z fotelem- generalnie powiew luksusu!) jednak regeulacja wzdłuzna jest o wiele za krutka! Dopieszczono pasazera-fotel równiez reguluje sie elektrycznie we wszystkie strony. System bezkluczykowy bardzo przydatny ale wymaga przyzwyczajenia jesli chodzi o odblokowywanie tylnych drzwi.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko OK. Całe szczecie ze poprawiono bład z poprzednika,kiedy to przy włączonach swiatłach w dzien praktycznie nie było widac które elementy przycisków klimatyzacji aktualnie sa właczone-teraz jest dobrze-wszystko czytelne,nawet przy duzym słoncu. Mały minusik za brak oddzielnych nawiewów w słupkach lub tunelu srodkowym dla pasazerów z tyłu. Owszem, nawiewy znajdują sie pod przednimi fotelami ale brak jest jakiejkolwiek regulacji. Co prawda klima jest naprawde wydajna dla całej kabiny,ale u konkurencji zdaza sie mozliwosc domówienia klikmatyzacji trój-a nawet czterostrefowej, a szkoda bo brak takiej opcji zle rzutuje na przebogate wyposazenie avensisa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest spoko,chociaz odnosze wrażenie jakby z tyły troszeczke mniej miejsca niz w poprzedniku, a tendencja powinna być odwrotna ( chociaz to pikus w porównaniu do tego co zrobił z tyłu opel w insigni).Na plus-brak tunelu z tyłu pod nogami na srodku kanapy. Bagaznik duzy i ustawny mimo wnikających zawiasów. Przydatna asymetrycznie dzielona kanapa i otwór/rekaw na dłuższe przedmioty.
5,0
Wyciszenie
Przy delikatnej jezdzie rewelacja! przy ostrej i szybszej troche gozej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
A to absolutnie moje największe zaskoczenie-spalanie.Majac na uwadze nieograniczony apetyt starego avensisa z automatem,az trudno uwierzyc ze nowy model z autoamtem ,wazacy prawie 1,5 tony spala zeczywiscie tyle co podaje producent.czyli miasto koło 9L, cykl mieszany około 7La na trasie naprawde mozna zejsc w okolice 5.5l ( umnie na razie min 5,4L). Przykład: trasa ponad 300km, obciazenie 4 osoby plus umiarkowany bagaz plus właczona klima = 5.8L. Owszem, ostra jazda po autostradzie przy 170-180km/h owocuje spalniem 9-10L i wiekszym, ale na co dzien przy automacie jest naprawde lepiej niz sie spodziewałem. Przy mieszanej jezdzie spalanie waha sie w granicach 7-9L (zalezy naturalnie od róznych czynników). Podkreslam,ze jestem spokojnym kierowca, stąd u innych, z "cięzszą nogą" zuzycie paliwa moze byc wieksze. Serwis jak to u toyoty drogi,ale i bezawaryjnośc na bardzo wysokim poziomie.
5,0
Stosunek jakość/cena
W granicach 115 tys (samochód + automat + alarm+ metalik+niewielkie dodatki) otrzymujesz komfortowe,duze, absolutnie kompletnie wyposażone auto.Cena przyzwoita,choc konkurencja ceni sie niewiele drożej. Za te pieniaze wybór auta to w dużej mierze kwestia indywidualnych upodobań. Dobra oferta kredytowa i leasingowa ToyotaBank, bardzo preferencyjne ubezpieczenie przez okres pierwszych 2 lat.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 3 latach NIC. W miedzyczasie auto odwiedziło ASO w ramch akcji naprawczej rzekomo wadliwego,zacinajacego sie pedału gazu. Calkiem niedawno okazało sie,ze nie było zadnej usterki, a kilku obywateli USA pomyliło w trakcie jazdy pedał hamulca z gazem. Sąd amerykanski przyznał racje Toyocie. NO COMMENT...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Valvematic 152KM 112kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Avensis III Sedan