Ogólnie to lepiej dopracowane auto niż starsza wersja.Poprawione zawieszenie, komfort, jest cichszy. Ładniejszy stylistycznie. Bardzo dobre auto rodzinne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo cichy, niskoobrotowy, dobrze przyspiesza,w przeciwieństwie do testowego 1.8
nie jeździ na wysokich obrotach i nie wydaje nieprzyjemnych dźwięków.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo sprawny bezstopniowy automat, cichy, nie czuć zmian.Siódemka wchodzi już przy 90 km/h.
5,0
Układ jezdny
Dość dobrze wybiera dziury, zawieszenie wystarczająco twarde, super trzyma się drogi na zakrętach.Doskonałe hamulce.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu dość dobrze, do tyłu trochę gorzej, ale to normalne dla większości nowych sedanów.
4,0
Ergonomia
Na konsoli centralnej wszystko na miejscu. Sterowanie klimatyzacją podobne jak w \"dwójce\".
Plastiki to może nie mistrzostwo, ale są dobrze spasowane i nie skrzypią jak w Mondeo.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra klimatyzacja,szybko chłodzi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Więcej miejsca na szerokość jest w Mondeo i Passacie, ale tu jest wystarczająco.Z tyłu napewno lepiej niż w Insigni.
5,0
Wyciszenie
Na światłach czy w korku minimalny głos.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na takie duże i ciężkie auto to pali niezbyt dużo. 9 litrów w mieście, 7,5-8 na trasie. Ceny przegładów pewnie porównywalne jak w poprzedniku.
4,0
Stosunek jakość/cena
Silnik 2.0 jet tylko trochę droższy od 1.8 oraz jest cichszy i nie wydaje nieprzyjemnych dźwięków. Polecam niezdecydowanym między 1.8 a 2.0
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za wcześnie na ocenę, mam nadzieję że będzie tak niezawodny jak poprzednia generacja.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Valvematic 152KM 112kW
[l/100km]