Silnik
: Niskie spalanie, nawet w mieście, pomimo dużej masy samochodu, przyzwoita dynamika jak na 1,6l. DOSKONAŁA ZWROTNOŚĆ DUŻEJ BRYKI.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: zaczynają skrzypieć plastiki, wyświeca się tapicerka siedziska kierowcy, materiał jakiś taki sztuczny
Karoseria
: wychodzi tandeta w wykończeniu bagażnika
4,0
Całokształt
Euforia pierwszego roku minęła. To już mój trzeci wpis po blisko 5 latach, auto spisuje się dobrze, ale go nie pokochałem. Jest takie jakieś obce i zimne, choć wiem, że mnie nie zawiedzie. Chyba wybrałem za duży rozmiar na moje miejskie jazdy. Denerwuje mnie twardość zawieszenia i mało komfortowe fotele. Cieszy niezawodność i niskie spalanie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest rewelacyjny - cichy, oszczędny, bez turbo, wystarczająco elastyczny, o dużej kulturze pracy i przede wszystkim niezawodny. Oleju nie dolewam, paliwa nie bierze dużo - nawet w mieście. Do moich dziadkowych potrzeb całkowicie wystarczający (kolega ma 1.8 i wyraźna różnica jest tylko w spalaniu - większym o 1,5l).
4,0
Skrzynia biegów
6 biegowa, działa dobrze. Zestopniowanie optymalne, 6 bieg sprawdza się idealnie. Miałem jedną poważną naprawę, po 30 tys było słychać wycie skrzyni na 4 i 5 biegu przy 80 km/h. Na gwarancji wymienili koła i łożyska dyferencjału i PG (koszt 6 tys.zł), ponoć to była wada technologiczna w początkowych egzemplarzach. Odtąd jest wszystko ok (brawo serwis Bońkowscy w Poznaniu).
4,0
Układ jezdny
Znakomita zwrotność, dobre zachowanie na drodze, wystarczająco precyzyjny układ kierowniczy. FATALNIE TWARDE ZAWIESZENIE jak na limuzynę, nie mogę się przyzwyczaić. Na dobrej nawierzchni wszystko jest super. Na nasze drogi powinno stanowczo być takie jak w starszej generacji (2). Złe są też fabryczne opony Bridgestone Turanza - zbyt twarde i głośniejsze (niż zimowe Firestony Wnterhawk). Na Michelinach Energy Saver u kolegi było bardziej komfortowo. Tylko przy pełnym obciążeniu twarde zawieszenie Avensisa na naszych drogach mnie nie drażni.
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzę maksymalnie wysoko, nie narzekam na widoczność, choć czujniki parkowania z przodu i tyłu są niezwykle przydatne. Duże lusterka też pomagają.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest dobrze, jakoś się przyzwyczaiłem, chociaż: 1) sterowanie klimą manualną i radiem jest nieprzejrzyste - za dużo podobnych płaskich guzików, 2)odblokowywanie z kabiny centralnego zamka, wlewu paliwa i bagażnika jest nieporęczne, zawsze muszę się zastanowić, 3)schowek na napoje na konsoli mały i jakiś taki dziwny, ale w samochodzie nie powinno się pić, jeść i palić. Hamulec ręczny jakoś znoszę, ale w sytuacji awaryjnej jest niewygodny.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima ręczna w upalne dni jest za mało wydajna, w megance i Kii Sportage były bardziej sprawne. Usuwanie zaparowania szyb błyskawiczne, wentylacja kabiny wystarczająca, ale wentylator nawiewu powyżej pierwszej prędkości hałasuje
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Żadnych zastrzeżeń co do wielkości i układu, ale jestem standardowy, 170/80. Siedziska choć duże to jakieś takie mało komfortowe, czuję się jak na wygodnym taborecie. W Peugoecie 407, a nawet w megance były bardziej puchate i trzymające korpus ze wszystkich stron.
5,0
Wyciszenie
Bez żadnych zastrzeżeń, słychać tylko dmuchawę nawiewu i te wstrętne Bridgestony - wymienię je na wiosnę na Dunlopy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo dobrze, żadnych napraw, koszty paliwa i materiałów eksploatacyjnych niskie, koszty przeglądów zadowalające
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobrze, zarówno jeśli patrzeć na cenę zakupu jak i na koszty użytkowania.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Doskonale - nic się nie dzieje. Nawet żarówki jeszcze są wszystkie nowe.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wady skrzyni biegów, którą usunięto na gwarancji, nie liczę. Traktuję to jako wadę wieku dziecięcego, mam nadzieję, że się nie powtórzy. Oby dalej było jak dotąd.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Valvematic 132KM 97kW
[l/100km]