Inne
: Trudno tu mówić o specjalnym zaskoczeniu - samochód tej klasy ma po prostu wygodnie wozić z punktu A do B i taki właśnie jest Avensis.
4,0
Całokształt
Avensis III w podstawowej wersji, to zwykły samochód dla kogoś, kto po prostu chce mieć duże, wygodne auto, kosztem bajerów i tzw. niby prestiżu. Do jego zakupu skłoniła mnie domniemana niezawodność Toyoty i właśnie to, że nie jest ona przeładowana elektroniką, której osobiście trochę sie boje w nowoczesnych samochodach. Niestety trzeba przymknąć oko na pewne jakościowe niedociągnięcia, które rażą, w samochodzie za grubo ponad 70 tys. zł.
Wrażenia
4,0
Silnik
Typowa japońska, wysokoobrotowa szesnastozaworówka. Żeby przyspieszać dość dynamicznie, trzeba się wkręcić na ponad 3500 obr. Przyspieszenia wersji 1.6 oczywiście nie powalają, ale trudno się spodziewać cudów.
5,0
Skrzynia biegów
Zmiana biegów w Avensis\'ie to sama przyjemność. Dźwignia pracuje lekko i precyzyjnie, szósty bieg pozwala oszczędzać paliwo i uszy pasażerów.
4,0
Układ jezdny
Twardy... Podobno klienci narzekali, że poprzedni Avensis był za miękki i czuje się, że Toyota wzięła sobie te uwagi do serca. Samochód nie przechyla się zbytnio w zakrętach, nie nurkuje przy mocnym hamowaniu, ale niestety nie pokonuje zbyt komfortowo naszych dziur. Ale coś za coś...
Komfort
4,0
Widoczność
Szerokie przednie słupki ograniczają nieco widoczność i trzeba uważać wyjeżdżając np. z drogi podporządkowanej. Poza tym, jest OK.
4,0
Ergonomia
Ja nie narzekam, chociaż parę drobiazgów, jak elektryczny hamulec postojowy, czy sterowanie klimatyzacją wymaga przyzwyczajenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń - latem chłód, zimą ciepło, tak jak powinno być.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Może ustępuje przestronnością np. Fordowi Mondeo, ale naprawdę nie można narzekać na brak miejsca. Nawet przy mocno cofniętym przednim fotelu, z tyłu mieszczę się spokojnie, a jestem dość wysoki.
4,0
Wyciszenie
Jest nieźle, jazda z wyższymi prędkościami nie męczy, powyżej 100 km/h w zasadzie nie ma już różnicy, czy jedziemy 100, czy 170.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali tyle co moja poprzednia Toyota - Corolla 1,4 VVTi, co jest dużym plusem.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak dla mnie stosunek jakość/cena jest zadowalający, oczywiście zawsze mogłoby być taniej, ale po prostu mam to czego chciałem.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu niestety ocena 3. Wprawdzie nic mi się w tym samochodzie nie popsuło, ale ocena jest podyktowana fatalną konstrukcją (twarde tworzywa montowane na wcisk) oraz jakością montażu konsoli środkowej, przez co jej plastiki skrzypią praktycznie od nowości. Wystarczy nacisnąć ją lekko w dowolnym miejscu i już to słychać. W czasie jazdy czasem również. Serwis próbował to niby poprawiać, ale bezskutecznie. Zresztą z tego co czytam w Internecie, to typowa przypadłość tego modelu. Ewidentna wpadka jakościowa wynikająca z pośpiechu i tzw. obniżania kosztów.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To dopiero kilka miesięcy i 5 tys. km, więc wstrzymuję się z oceną. Na razie bez zastrzeżeń.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Valvematic 132KM 97kW
[l/100km]