Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis III Sedan Facelifting

R.3., 7 lat temu
Silnik 2.2 D-CAT 177KM 130kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 100 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2.2 D-CAT 177KM 130kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Na przestrzeni pięciu lat eksploatacji zero usterek! Oczywiście wszystkie przeglądy w stacji ASO zgodnie z zaleceniem producenta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Miłe zaskoczenie - praca silnika nie przypominająca pracy diesla. Po zamontowaniu modułu wzmacniającego 200 KM i 450 Nm co oznacza niezłe osiągi ok. 7,6 s do 100km/godz a dźwięki pracy silnika o dziwo stały się jeszcze bardziej "spokojne".
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów dopasowana do mocy silnika. Sprzęgło funkcjonuje jak w dobrym "benzyniaku" tzn nie jest krótkie jak to bywa w dieslach innych marek.
4,0
Układ jezdny
Usunięto usterki występujące w poprzedniej wersji - przede wszystkim usunięto charakterystyczne "klepanie" klocków hamulcowych i jarzemek występujące podczas jazdy po bruku. Ale nie jest to ideał choć nieźle wybiera nierówności drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie widoczność bardzo dobra - jedyny drobny mankament to lewy słupek (od strony kierowcy) który podczas jazdy na rondzie ogranicza nieco widoczność i wymusza zachowanie szczególnej ostrożności przy dojeździe do przejścia dla pieszych.
5,0
Ergonomia
Praktycznie bez zastrzeżeń. Wszystkie czynności ruchowe związane z jazdą wykonuje się bez odrywania wzroku od kierunku jazdy więc nie przeszkadzają i nie dekoncentrują kierowcy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie działa dobrze z wyjątkiem nawiewu na boczne szyby które przy tej okazji owiewa też nieco albo twarz albo łokieć kierowcy i pasażera.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porównaniu z innymi markami samochodów o tej samej szerokości zastosowanie wąskiego tunelu między kierowcą a pasażerem oraz uprofilowanie obudowy drzwi sprawia że jest więcej miejsca i jazda jest bardzo wygodna. Kształt foteli i ich wypełnienie powodują że jazda tym samochodem nie męczy.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze ale nie idealnie - inne marki zrobiły to nieco lepiej. Wydaję się że jest kosztem minimalnie mniejszego wyciszenia (drzwi) uzyskano więcej miejsca dla kierowcy i pasażera.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy takim ciężarze samochodu i możliwości dość dynamicznej jazdy koszty zużywanego paliwa są przyzwoite, a zużycie części i niewystępujące usterki oraz średnie koszty przeglądów technicznych dają podstawy do takiej oceny.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dlatego ocena moja jest tylko "dobrze" bo jednak trzeba było za ten samochód zapłacić.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W trakcie dotychczasowej mojej pięcioletniej eksploatacji nie wystąpiłą żadna drobna usterka.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W trakcie dotychczasowej mojej pięcioletniej eksploatacji nie wystąpiłą żadna poważna usterka stąd taka ocena.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 D-CAT 177KM 130kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Avensis III Sedan Facelifting