Ocena kierowcy - Toyota Avensis III Sedan Facelifting
R.3.,
7 lat temu
Silnik 2.2 D-CAT 177KM 130kW
Rok produkcji 2012
Przebieg:
100 tys. km
Okres użytkowania:
5 lat
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Na przestrzeni pięciu lat eksploatacji zero usterek! Oczywiście wszystkie przeglądy w stacji ASO zgodnie z zaleceniem producenta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Miłe zaskoczenie - praca silnika nie przypominająca pracy diesla.
Po zamontowaniu modułu wzmacniającego 200 KM i 450 Nm co oznacza niezłe osiągi ok. 7,6 s do 100km/godz a dźwięki pracy silnika o dziwo stały się jeszcze bardziej "spokojne".
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów dopasowana do mocy silnika. Sprzęgło funkcjonuje jak w dobrym "benzyniaku" tzn nie jest krótkie jak to bywa w dieslach innych marek.
4,0
Układ jezdny
Usunięto usterki występujące w poprzedniej wersji - przede wszystkim
usunięto charakterystyczne "klepanie" klocków hamulcowych i jarzemek występujące podczas jazdy po bruku. Ale nie jest to ideał choć nieźle wybiera nierówności drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie widoczność bardzo dobra - jedyny drobny mankament to lewy słupek (od strony kierowcy) który podczas jazdy na rondzie ogranicza nieco widoczność i wymusza zachowanie szczególnej ostrożności przy dojeździe do przejścia dla pieszych.
5,0
Ergonomia
Praktycznie bez zastrzeżeń. Wszystkie czynności ruchowe związane z jazdą wykonuje się bez odrywania wzroku od kierunku jazdy więc nie przeszkadzają i nie dekoncentrują kierowcy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie działa dobrze z wyjątkiem nawiewu na boczne szyby które przy tej okazji owiewa też nieco albo twarz albo łokieć kierowcy i pasażera.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porównaniu z innymi markami samochodów o tej samej szerokości zastosowanie wąskiego tunelu między kierowcą a pasażerem oraz uprofilowanie obudowy drzwi sprawia że jest więcej miejsca i jazda jest bardzo wygodna. Kształt foteli i ich wypełnienie powodują że jazda tym samochodem nie męczy.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze ale nie idealnie - inne marki zrobiły to nieco lepiej. Wydaję się że jest kosztem minimalnie mniejszego wyciszenia (drzwi) uzyskano więcej miejsca dla kierowcy i pasażera.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy takim ciężarze samochodu i możliwości dość dynamicznej jazdy koszty zużywanego paliwa są przyzwoite, a zużycie części i niewystępujące usterki oraz średnie koszty przeglądów technicznych dają podstawy do takiej oceny.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dlatego ocena moja jest tylko "dobrze" bo jednak trzeba było za ten samochód zapłacić.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W trakcie dotychczasowej mojej pięcioletniej eksploatacji nie wystąpiłą żadna drobna usterka.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W trakcie dotychczasowej mojej pięcioletniej eksploatacji nie wystąpiłą żadna poważna usterka stąd taka ocena.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 D-CAT 177KM 130kW
[l/100km]