Ocena kierowcy - Toyota Avensis III Sedan Facelifting
Piotr K,
7 lat temu
Silnik 2.0 D-4D 124KM 91kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
119 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
3,54
16% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Hałas w samochodzie podczas jazdy z prędkością powyżej 110 km/h.
Beznadziejnie niewygodne fotele obszyte skórą i alcantarą (**** w lato tęskni za zimą mimo włączonej klimatyzacji)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Rozrusznik - spalił się
Inne
: Nawigacja - przestała się uruchamiać
2,0
Całokształt
Z poprzednim modelem T25 ten samochód nie ma nic wspólnego. Powiewa tandetą. Lipne plastiki które się rysują od byle dotknięcia, niewygodne fotele, beznadziejne wyciszenie wnętrza, koło kierownicy jak zdjęte z karuzeli.
Wrażenia
3,0
Silnik
Stary D4D z filtrem cząstek stałych. Moc spadła o 2 KM (według instrukcji) ale w realu jest gorzej. Nie przyspiesza jak poprzednik. Na razie nie wysadziło uszczelki między głowicą a blokiem co w poprzedniej wersji przytrafiło mi się dwa razy
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest ok. Biegi wchodzą gładko, lewarek jest pozbawiony drżenia które było wyraźne w poprzednim modelu T25
5,0
Układ jezdny
W porównaniu z poprzednikiem układ jedny Avensisa w III generacji jest o wiele lepszy. Kierowca czuje kontakt z jezdnią. Kierownica precyzyjnie przekazuje informacje z drogi i dokładnie odwzorowuje polecenia kierowcy.
Komfort
3,0
Widoczność
Fotele kierowcy i pasażera z pierwszej linii są beznadziejne!
Bolą uda, bolą plecy - od dwóch lat nie mogę się wpasować w fotel - to pierwszy mój samochód w którym nie jestem w stanie optymalnie dla siebie ustawić fotela. Dochodzi do tego, że po każdej godzinie jazdy muszę się gimnastykować żeby nie zdrętwieć.
4,0
Ergonomia
Nie zauważyłem, żeby coś było nie tak. Nawigacja trochę muli, przez co mamy za długo oderwany wzrok od jezdni.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja mogła by być bardziej wydajna. Przy czarnym kolorze nadwozia i skórzanych tapicerkach latem klima jest za słaba.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
**** nie urywa, jest w miarę wygodnie - ja mam 176 wzrostu. Koszykarze raczej powinni szukać czegoś większego.
2,0
Wyciszenie
ŹLE! ŹLE! i jeszcze raz ŹLE!
Toyota skopała wyciszenie do granic możliwości. A było tak dobrze...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód jako taki nie generuje dużych kosztów, ale serwis za przeglądy liczy sobie słono. Fakt, że odbieram umyta auto, ale znam trochę tańsze myjnie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Ja auto ma posłużyć 8 - 10 lat to nie jest źle! Niska ilość awarii rekompensuje wyższą od konkurentów cenę zakupu auta. Samochód mało pali w trasie i w mieście.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie jest ok (przebieg 119.000 km)
Wymienili mi nawigację, a raczej jakieś moduły w radiu i nawigacji - na gwarancji wstawili mi klamoty REGENEROWANE! Z usterek, które mi przeszkadzają wymienię jeszcze przycisk START/STOP od uruchamiania silnika - czasami nie wyłącza rozrusznika podczas gdy silnik już pracuje :0
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Latem w pierwszym roku użytkowania spalił się rozrusznik. Wymienili mi na REGENEROWANY co zauważyłem dopiero podczas kolejnego przeglądu.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 124KM 91kW
[l/100km]