Ocena kierowcy - Toyota Avensis III Sedan Facelifting
Edward,
8 lat temu
Silnik 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Rok produkcji 2013
Przebieg:
60 tys. km
Okres użytkowania:
3 lata
3,85
9% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Samochód poprawny bez większych wad ale też
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik cichy i oszczędny. Nie ma problemu ze sprawnym poruszaniem się zarówno w mieście jak i na autostradach. Dynamika całkiem dobra pod warunkiem utrzymywania silnika w okolicach 3 tys obr i odpowiednią redukcją biegów. Średnie spalanie na dystansie 60 tys km to 7,5 l. Silnik ładnie ciągnie do 6 tys obr dzięki temu brak kłopotów przy wyprzedzaniu kilku Tir'ów na raz.
4,0
Skrzynia biegów
Przyzwoita. Występują sporadyczne problemy (raz na miesiąc) z wrzuceniem 1 i wstecznego ale podobno ten typ tak ma. Poza tym skrzynia i sprzęgło pracują bez zastrzeżeń.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie bardzo pewne i przewidywalne. Nawet przy prędkościach ponad autostradowych auto zachowuje się bardzo stabilnie. Jednak zestrojenie jest przesadnie twarde co skutkuje tym, iż samochód bardzo kiepsko wybiera krótkie poprzeczne nierówności na domiar robi to głośno co bardzo niekorzystnie wpływa na komfort podróżowania. Na pocieszenie można powiedzieć że jest trwałe i jak dotąd nic się z nim nie dzieje. Do tego opony o nietypowym rozmiarze 17''x215x55 też nie są tanie w zakupie. Na plus trzeba zaliczyć skuteczne hamulce co w japońskich samochodach wcale nie jest takie oczywiste.
Komfort
4,0
Widoczność
Wnętrze jest dobrze zaprojektowane pod tym względem. Miejsca jest pod dostatkiem zarówno z przodu jak i z tyłu. Fotele są wygodne nawet na dłuższych trasach. Połączenie alcantary i skóry sprawdza się znakomicie. Nie ześlizgujemy się z fotela oraz jednocześnie nie pocimy się w lato na pełnej skórze. Do tego szybko i dobrze grzejące fotele w ziemie. Wyposażenie z zakresu komfortu pełne łącznie z roletami przeciwsłonecznymi w tylnych drzwiach i tylnej szybie. Zestaw głośnomówiący działa bardzo dobrze podobnie jak nawigacja. Pod tym względem jest naprawdę OK. Do tego bardzo dobre skrętne bixenony. Jednak komfort podróżowania zakłócany jest poprzez kiepsko tłumiące głośne zawieszenie na krótkich nierównościach oraz szum opon z niewyciszonych nadkoli i podwozia. Dodatkowo chyba najbardziej irytującą cechą tego modelu jest bardzo kiepski montaż wszelkiego rodzaju elementów wnętrza które wpadają w rezonanse skrzypienia i popiskiwania itp. Cały czas się coś odzywa co najgorsze rożne elementy skrzypią piszczą w zależności od temperatury zewnętrznej. Co gorsza w najnowszym modelu z 2015 roku jest jeszcze gorzej. To wstyd że taka firma nie potrafi poskładać porządnie swoich samochodów.
4,0
Ergonomia
Ergonomia jest jak najbardziej OK. Wszelkie przełączniki przyciski są łatwe w obsłudze. Nie ma problemu z dostępem do nich.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód dość szybko się nagrzewa i chłodzi. Także układ jest wydajny. Nie ma problemu z parowaniem szyb. Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa działa bardzo sprawnie chociaż mogłaby być troszkę cichsza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dużo miejsca. Fotele wygodne nawet na długich dystansach. Z tyłu 3 osobom dorosłym na dłuższych trasach mogłoby być trochę ciasno ale dwie osoby mają naprawdę wygodną kanapę i sporą ilość miejsca na nogi do tego rozkładany miękki podłokietnik.
3,0
Wyciszenie
Nadwozie bardzo dobrze wyciszone do 140 km/h brak odłgosów opływającego powietrza.
Podwozie, nadkola brak wyciszenia.
Silnik słyszalny tylko podczas przyspieszania na wyższych obrotach. Podczas normalnej jazdy brak odgłosów pracy silnika.
Zawieszenie przesadnie głośne. Ogólnie słychać tylko szum od opon i głośne zawieszenie na nierównościach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Porównując gabaryty auta średnie spalanie na poziomie 7,5 można uznać za bardzo przyzwoite. W mieście w korkach nie przekracza 10 litrów. W normalnej jeżdzie miejsckiej spala między 8,5 a 9 litrów. Poza miastem 6,5 przy prędkościach do 120 km/h na autostradzie przy 140-150 km/h 7,5 litra.
3,0
Stosunek jakość/cena
Duży samochód z kilkoma niedoróbkami które bardzo ograniczają przyjemność z użytkowania nowego samochodu. Niedopuszczalnie niska jakość montażu w tej klasie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tutaj jak w reklamie nic się nie psuje. Serwis raz w roku lub co 15 tys km. Trzeba pamiętać o odpowiednim oleju 0W20 i to w zasadzie wszystko.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak i niech tak zostanie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Valvematic 147KM 108kW
[l/100km]