Ocena kierowcy - Toyota Avensis III Sedan Facelifting
slawek.wie,
9 lat temu
Silnik 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Rok produkcji 2012
Przebieg:
90 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
3,62
14% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Auto przestronne, dość komfortowe, silnik zdecydowanie za słaby (poprzednio miałem diesla z turbiną więc brakuje zdecydowanie momentu), zaletą są skrętne ksenony i podgrzewanie wycieraczek oraz zasłonki szyb w tylnej strefie. Dużym minusem elektryczny hamulec ręczny. Boczne nawiewy w pseudo chromie odbijają się w lusterkach wstecznych - będę musiał czymś zakleić. Jasna alcantara - ładnie wygląda ale mało praktyczna. Kamera cofania bez linii określających bezpieczną strefę, w deszczowe dni kamera zabrudzona i nic nie widać (poprzednio miałem czujniki cofania - dużo lepsza opcja).
Wrażenia
2,0
Silnik
Daję tylko 2 gwiazdki porównując z Hondą CR-V żony i mojej AVKI 2.0 D4D. Silnik żyje dopiero od 3500 obr/min. Nawet żona mówi, że silnik jest za słaby, nie dający poczucia bezpieczeństwa przy włączaniu się do ruchu czy podczas wyprzedzania. Na autostradzie prędkość 140 km/h zdecydowanie głośniej od diesla. Prędkość 150 km/h spalanie 10,5 litra! Jedyna zaleta w stosunku do diesla - szybciej nagrzewa się zimą.
4,0
Skrzynia biegów
Jeżeli chodzi o precyzję to jest dobrze. Pierwszy bieg za krótki.
3,0
Układ jezdny
Taki "dziadkowóz". Chciałbym mieć większe poczucie pewności prowadzenia. Mazda 3 żony dużo lepsza precyzja prowadzenia.
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
Największy minus to umiejscowienie hamulca ręcznego 2 cm pod włącznikiem Start/Stop - jak szybko musisz zaciągnąć ręczny to możesz się pomylić (zdarzyło mi się kilka razy).
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronic dwustrefowy - niby "czad" ale w CR-V dużo lepiej działający. Brak nawiewów na tył - więc z przodu temperatura odpowiednia a z tyłu pasażerowie proszą o podwyższenie lub jej obniżenie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Cichy tylko na postoju. Do 90 km/h jest pozytywnie, prędkości autostradowe - zdecydowanie HAŁAS!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
90 000 i bez usterek, oby tak dalej
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Valvematic 147KM 108kW
[l/100km]