Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2015

Halyna, 6 lat temu
Silnik 2.0 D-4D 143KM 105kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2015 2.0 D-4D 143KM 105kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
3,36
20% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Fajne auto bez polotu i finezji. Widać, że konstrukcja ma już swoje lata, w szczególności jeśli popatrzymy na konkurencję z segmentu D. Jak na tą klasę auta i cenę można by się spodziewać czegoś więcej. Silnik swoje 143KM ma chyba tylko na papierze, w rzeczywistości odczucia z jazdy są raczej takie jakbyśmy podróżowali 100KM autem. Spalanie też mocno odbiega od deklarowanego przez producenta, zarówno w trybie miejskim jak i na trasie.
Wrażenia
2,0
Silnik
Idealnie nadaje się na niedzielne leniwe wypady po za miasto, gdzie nie trzeba ani wyprzedzać, ani dynamicznie się poruszać.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów precyzyjna, przy czym skoki biegów mogły by być odrobinę krótsze.
5,0
Układ jezdny
Tutaj nie ma się czego czepić. Auto jak na zwykłe zawieszenie dobrze wybiera nierówności przy czym zapewnia odpowiednie "czucie" auta.
2,0
Karoseria
Wygląd to jedno, funkcjonalność to drugie. Na tle konkurencji z segmentu D, auto wypada kiepsko. Mało miejsca w szczególności jeżeli z przodu jedzie ktoś wysoki, z tyłu nagle robi się brak miejsca na nogi. Odnośnie pozycji za kierownicą, auto skonstruowane raczej dla niewysokich osób (poniżej 180 cm). Kierownica nie ma odpowiednio dużego zasięgu regulacji, a siedziska foteli są po prostu krótkie.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność. Słupki nie ograniczają pola widoczności.
2,0
Ergonomia
Dramat, cóż więcej pisać. Umiejscowienie niektórych przycisków jak np. od hamulca postojowego przynosi czasem na myśl, że konstruktorzy chcieli zrobić komuś na złość.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa sprawnie, dobrze grzeje, dobrze chłodzi.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mało miejsca w szczególności jeżeli z przodu jedzie ktoś wysoki, z tyłu nagle robi się brak miejsca na nogi. Odnośnie pozycji za kierownicą, auto skonstruowane raczej dla niewysokich osób (poniżej 180 cm). Kierownica nie ma odpowiednio dużego zasięgu regulacji, a siedziska foteli są po prostu krótkie.
3,0
Wyciszenie
Mogło by być lepiej. W szczególności kiedy jedziemy z większymi prędkościami (autostrada) lub mamy dynamicznie przyspieszyć męcząc tego woła pod maską do większych prędkości obrotowych możemy zapomnieć o delektowaniu się ciszą w aucie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę można wybrać auto konkurencji przystające na dzisiejsze czasy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dotychczas bezusterkowo
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dotychczas bezusterkowo

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2015