Ocena kierowcy - Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2015
martinez07,
5 lat temu
Silnik 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
59 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Skrzynia CVT daje świetne odczucia i przy delikatnym traktowaniu wpływa na zmniejszenie zapotrzebowanie silnika na paliwo
3,0
Całokształt
Auto proste jak budowa cepa. Ma to swoje plusy i minusy. Ot, po prostu ładne wozidło.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kultura pracy, przyśpieszenie, bez udziwnień. Zauważyłem, że na świeżym oleju spalanie paliwa jest mniejsze, niż takim po 10 kkm.
5,0
Skrzynia biegów
Póki co daję wszystkie gwiazdki. Praca tej skrzyni jest rewelacyjna. Płynne przyspieszanie, bez odczuwalnej zmiany przełożeń. Przy spokojnej jeździe odpłaca się niskimi obrotami i co przekłada się na mniejsze zapotrzebowanie na paliwo. Np. przy 140km/h obroty 2,1tys.
2,0
Układ jezdny
Dwie gwiazdki za komfort - a raczej jego brak. Seryjne koła 17" 205/55 i auto wychwytuje każdą nierówność, którą potem przekazuje na karoserię. Mocno odczuwalne uderzenia boczne wiatru. Poza tym brak zastrzeżeń.
4,0
Karoseria
Wygląd - Toyota reklamowała to auto jako "coś pięknego" i fakt, może się podobać.
Lakier - słaby, jak obecnie na wszystkich autach. Korozja - brak. Drzwi ciężkie, zamykają się konkretnie, jak w sejfie.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń. Do tego kamera cofania oraz czujniki parkowania tył i jest wystarczająco. Bardzo duży plus za lampy full led - jazda w nocy jest rewelacyjna. Szeroki zakres oświetlania pobocza.
3,0
Ergonomia
Zdążyłem przyzwyczaić się do ergonomii, bo jest podobnie jak w poprzednim Avensisie. Jeste tak samo kiepsko, a za przemieszczenie gniazda 12V głęboko do podłokietnika jedna gwiazdka mniej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj jest ok. Szyby nie paruja, szybko się nagrzewa środek, tak jak i szybko schładza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Czterech pasażerów spokojnie podróżuje.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie na pewno lepsze niż w poprzednim Avensisie. Do 140km/h można w miarę normalnie rozmawiać. Ale to dużo zależy też od opon.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przez rok zero wydatków. Oczywiście za wyjątkiem ubezpieczenia i przeglądu w aso na 60tys, który był raczej w normie
4,0
Stosunek jakość/cena
Pomimo że auto do najtańszych nie należy, to jednak ciężko znaleźć coś w tym segmencie w podobnej kwocie. Mondeo, Passat, Mazda 6 - wszystko drozsze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciężko nazwać to usterkami, raczej wkurzającymi wadami, ale - od czasu do czasu fotel kierowcy skrzypi. Zapięcie pasa przedniego pasażera tłucze o słupek, trzeba pamiętać żeby każdorazowo sprzączkę podsuwać na samą górę. Pukające drzwi kierowcy na nierównościach, na krótko pomaga przesmarowanie silikonem uszczelek. Jakość eko-skóry powalająca, trzeszczace uchwyty każdych drzwi od środka.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic i oby tak pozostało
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Valvematic 152KM 112kW
[l/100km]