Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2015

wkkw, 3 lata temu
Silnik 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 102 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2015 1.8 Valvematic 147KM 108kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,43
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
jeżeli ktoś nie ma kompleksu "auto emeryta", musi mieć paseratti żeby "somsiad widzoł" to auto godne polecenia - ocena 4,5. Auto bez wodotrysków ma być bezawaryjne i wiesz, że pojedziesz i przyjedziesz. Nalatałem troche km - toyota nie poszła w pseudo longlife (co jest bzdurą i destrukcyjnie wpływa na wszystkie! silniki oferowane na rynku jak w vagu VW/skoda/seat /PSA itd) Wymianę oleju robię tak jak się powinno - co 10 000 (toyota zaleca co 15000) . Bagażnik w sedanie 510 l (duży i pakowny). Minusem może być spory próg powstający po złożeniu tylnych foteli - brak płaskiej podłogi. 5 osób na wakacje spakowane bez boxa. W środku dużo miejsca - jeździłem superbem II i dopy nie urywała być może przez duży tunel środkowy który zabiera miejsce. Troche "po kosztach" tapicerka - widać plamy nawet jak nakropi deszcz - ale sie nie przeciera i nie deformuje. Plastiki - twarde - spasowanie dobre - nic nie trzeszczy w czasie jazdy - poza rączkami od drzwii które trzeszczą przy ich łapaniu - jest to wada fabryczna - (w serwisie próbowali to poprawić poprzez smarowanie itd ale nadal potrzaskują przy ich chwytaniu. Koszty serwisu do zaakceptowania przy nowoczesnym aucie.
Wrażenia
5,0
Silnik
147 km daje rade - chciałem samochód z prostym silnikiem wolnossącym - a takich praktycznie już nie ma bo wszyscy poszli w downsizing i scieme ekologiczna - typu 1,4 tsi i inne jednorazówki 1,2 tsi, pure tech (o matko trzy cylindry - "kosiarka") + diesle z dwumasami/dpfami/wtryskiwaczami po 1500/szt i innymi koszto twórczymi częściami . Normalna jazda zgodna z przepisami spalanie - 6,5-7l. Autostrada 4 osoby + bagaż do 140 - 7,5l niemiecka autostrada 150-180 - 8,5 litra wszystko z klima. Na autostradzie przy 90- 110 nie patrzyłem - zabrakło cierpliwości. Opony michelin energy saver, zimówki brigestone. Zaskoczony byłem niewielkimi różnicami w spalaniu (jazda przepisowa / niemiecka autostrada). japońskie małe rączki przyłożyły się do valvematic - zobaczymy jak bedzie dalej. w okolicach 200kkm.Znajomy mechanik co robi instalacje gazowe - odradził mi montaż twierdząc, że przy większym obciążeniu silnika (autostrada i wysokie V) mogą się pojawić problemy z głowicą - uznałem że nie warto przy tym spalaniu choć instalacje są z powodzeniem montowane. Jak cena Pb przebije w tym pissdoolandzie 6,5 może wrócę do tematu.
4,0
Skrzynia biegów
Nigdy więcej samochodu z 5 biegami - w avensis jest 6 biegów i bajka - jakieś 135 km/h 6 bieg 3000 obrotów. Biegi chodzą poprawnie.
4,0
Układ jezdny
Auto sprężyste, układ kierowniczy precyzyjny - mowa o samochodzie osobowym i przy standardowym użytkowaniu bez uwag
4,0
Karoseria
jest ok.
Komfort
5,0
Widoczność
jest ok
4,0
Ergonomia
Takie 4 minus - schowki w tylnych drzwiach małe, z przodu nie zmieści się butelka 0,5l. jedno miejsce na kubek i niefortunne miejsce - jezeli wlozysz tam butelke 0,5 litra i wrzucasz 4-6 - przeszkadza. Miejsce na telefon wyłożone gumą pod radiem - jest ok. Troche brakuje slotów usb - są w podłokietniku
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
klima w starszej skodzie działa niebo lepiej - tuż po jej włączeniu daje zimny nadmuch - w toyocie powietrze nie jest tak zimne - jest chłodne. Słabo bo nie ma nawiewów dla pasażerów. Ocena takie 3+/4-
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 180 i jest ok, jak siadam za sobą to przed kolanami mam jeszcze dużo miejsca - można się rozłożyć ;) . Brak tunelu środkowego - duży plus. trzeci pasażer nie ma problemu z nogami. Nad głową też dużo miejsca
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze - przy V autostradowej w środku jest cicho i przyjemnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Podobno łańcucha sie nie wymienia - tak mi powiedzieli w ASO. Jeżeli już to jak coś się zacznie dziać. Mimo że auto z 2017 to serwisuje w ASO - wymiana oleju + filtry 500, za tarcze klocki nieznacznie drożej niż u "mechaniora" - ale masz stempel z ASO. Poza częściami eksploatacyjnymi - nic.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość materiałów mogłaby być lepsza - tu zdecydowanie vag wypada lepiej - ale inne rzeczy rekompensują.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie - brak. Podobno prędzej czy później szlag trafi elektroniczny hamulec lub jego sterownik (nie jestem mechanikiem) - podobno koszt w okolicach 1500-2000 PLN z wymianą.. Obecnie chyba większość nowych samochodów ma to g...no
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie - brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Valvematic 147KM 108kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2015 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2015