Ocena kierowcy - Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2015
wkkw,
3 lata temu
Silnik 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Rok produkcji 2017
Przebieg:
102 tys. km
Okres użytkowania:
4 lata
4,43
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
jeżeli ktoś nie ma kompleksu "auto emeryta", musi mieć paseratti żeby "somsiad widzoł" to auto godne polecenia - ocena 4,5. Auto bez wodotrysków ma być bezawaryjne i wiesz, że pojedziesz i przyjedziesz. Nalatałem troche km - toyota nie poszła w pseudo longlife (co jest bzdurą i destrukcyjnie wpływa na wszystkie! silniki oferowane na rynku jak w vagu VW/skoda/seat /PSA itd) Wymianę oleju robię tak jak się powinno - co 10 000 (toyota zaleca co 15000) . Bagażnik w sedanie 510 l (duży i pakowny). Minusem może być spory próg powstający po złożeniu tylnych foteli - brak płaskiej podłogi. 5 osób na wakacje spakowane bez boxa. W środku dużo miejsca - jeździłem superbem II i dopy nie urywała być może przez duży tunel środkowy który zabiera miejsce. Troche "po kosztach" tapicerka - widać plamy nawet jak nakropi deszcz - ale sie nie przeciera i nie deformuje. Plastiki - twarde - spasowanie dobre - nic nie trzeszczy w czasie jazdy - poza rączkami od drzwii które trzeszczą przy ich łapaniu - jest to wada fabryczna - (w serwisie próbowali to poprawić poprzez smarowanie itd ale nadal potrzaskują przy ich chwytaniu. Koszty serwisu do zaakceptowania przy nowoczesnym aucie.
Wrażenia
5,0
Silnik
147 km daje rade - chciałem samochód z prostym silnikiem wolnossącym - a takich praktycznie już nie ma bo wszyscy poszli w downsizing i scieme ekologiczna - typu 1,4 tsi i inne jednorazówki 1,2 tsi, pure tech (o matko trzy cylindry - "kosiarka") + diesle z dwumasami/dpfami/wtryskiwaczami po 1500/szt i innymi koszto twórczymi częściami .
Normalna jazda zgodna z przepisami spalanie - 6,5-7l. Autostrada 4 osoby + bagaż do 140 - 7,5l niemiecka autostrada 150-180 - 8,5 litra wszystko z klima. Na autostradzie przy 90- 110 nie patrzyłem - zabrakło cierpliwości. Opony michelin energy saver, zimówki brigestone. Zaskoczony byłem niewielkimi różnicami w spalaniu (jazda przepisowa / niemiecka autostrada). japońskie małe rączki przyłożyły się do valvematic - zobaczymy jak bedzie dalej. w okolicach 200kkm.Znajomy mechanik co robi instalacje gazowe - odradził mi montaż twierdząc, że przy większym obciążeniu silnika (autostrada i wysokie V) mogą się pojawić problemy z głowicą - uznałem że nie warto przy tym spalaniu choć instalacje są z powodzeniem montowane. Jak cena Pb przebije w tym pissdoolandzie 6,5 może wrócę do tematu.
4,0
Skrzynia biegów
Nigdy więcej samochodu z 5 biegami - w avensis jest 6 biegów i bajka - jakieś 135 km/h 6 bieg 3000 obrotów.
Biegi chodzą poprawnie.
4,0
Układ jezdny
Auto sprężyste, układ kierowniczy precyzyjny - mowa o samochodzie osobowym i przy standardowym użytkowaniu bez uwag
4,0
Karoseria
jest ok.
Komfort
5,0
Widoczność
jest ok
4,0
Ergonomia
Takie 4 minus - schowki w tylnych drzwiach małe, z przodu nie zmieści się butelka 0,5l. jedno miejsce na kubek i niefortunne miejsce - jezeli wlozysz tam butelke 0,5 litra i wrzucasz 4-6 - przeszkadza. Miejsce na telefon wyłożone gumą pod radiem - jest ok. Troche brakuje slotów usb - są w podłokietniku
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
klima w starszej skodzie działa niebo lepiej - tuż po jej włączeniu daje zimny nadmuch - w toyocie powietrze nie jest tak zimne - jest chłodne. Słabo bo nie ma nawiewów dla pasażerów. Ocena takie 3+/4-
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 180 i jest ok, jak siadam za sobą to przed kolanami mam jeszcze dużo miejsca - można się rozłożyć ;) . Brak tunelu środkowego - duży plus. trzeci pasażer nie ma problemu z nogami. Nad głową też dużo miejsca
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze - przy V autostradowej w środku jest cicho i przyjemnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Podobno łańcucha sie nie wymienia - tak mi powiedzieli w ASO. Jeżeli już to jak coś się zacznie dziać. Mimo że auto z 2017 to serwisuje w ASO - wymiana oleju + filtry 500, za tarcze klocki nieznacznie drożej niż u "mechaniora" - ale masz stempel z ASO. Poza częściami eksploatacyjnymi - nic.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość materiałów mogłaby być lepsza - tu zdecydowanie vag wypada lepiej - ale inne rzeczy rekompensują.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie - brak. Podobno prędzej czy później szlag trafi elektroniczny hamulec lub jego sterownik (nie jestem mechanikiem) - podobno koszt w okolicach 1500-2000 PLN z wymianą.. Obecnie chyba większość nowych samochodów ma to g...no
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie - brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Valvematic 147KM 108kW
[l/100km]