Silnik
: Moment obrotowy i elastyczność! Bezawaryjność!! Nawet przy przebiegach rzędu 300 tys.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Przy kołach 17" i naszych polskich drogach przód zawieszenia miewał ciężkie życie co dawało znać w postaci wymian elementów gumowych.
5,0
Całokształt
Auto o niepozornym wyglądzie z zewnątrz. Rozpieszcza kierowcę swoimi parametrami jeżeli chodzi o silnik i wyposażeniem wnętrza szczególnie w wersji Prestige! W swoim czasie jeden z mocniejszych diesli dostępnych na rynku. BMW było nie raz zaskoczone
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo dobra konstrukcja, trwały napęd na łańcuchu, duży moment. Nie lubi słabego jakościowo paliwa i jazdy w mieście na nierozgrzanym silniku co powoduje sporadyczne błędy EGR. Konstrukcja z 5 wtryskiem do filtra cząstek stałych zwiększa nieco spalanie.
5,0
Skrzynia biegów
Manual jak w typowym Japończyku, krótki skok precyzyjny. Trzeba przy 400Nm dbać o sprzęgło.
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny układ kierowniczy, dobra odpowiedź na kierownicy, przy większych prędkościach odpowiednio twardy. Żywotna przekładnia.
3,0
Karoseria
Na czarnym nadwoziu dość miękki lakier, podatny na zarysowania. Słabe zabezpieczenie przed korozją, lubi Ruda gryźć nadkola
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra we wszystkich kierunkach. Nawet poduszki zamaskowane w słupkach szyby czołowej nie zmniejszają pola widzenia.
5,0
Ergonomia
W wersji Prestige, rozplanowanie i ergonomia skopiowana z Lexusa, górna półka!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak awarii klimatyzacji, wydajna automatyczna dwustrefowa klima. Warto dbać o czynnik i odgrzybianie bo raz na 2 lata nic nie trzeba robić nawet przy użytkowaniu lato/zimą bez przerwy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W swojej klasie wnętrze z Tyłu jak i przodu większe niż w Passacie i innych z Vagu. Przy wzroście 180cm i dopasowaniu fotela kierowcy spokojnie za siadaja osoby wyższe niż 180cm i jadą komfortowo.
5,0
Wyciszenie
Dopiero powyżej 160km/h przy 17" felgach i tanich oponach można narzekać na ich szum.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tańsze OC niż 3.0 w BMW ,a moc w tym roczniku podobna. Koszta eksploatacji normalne jak dla tej klasy aut czyt. Passat Octavia. Należy pilnować przy jakichkolwiek wymianach iż jest to wersja zupełnie inna w każdym aspekcie od standardowej Avensis np. końcówki drążków mają inną długość gwintu niż standard od 2.0 diesla czy benzyny!
5,0
Stosunek jakość/cena
Znakomity stosunek. Na rynku wtórnym za tą cenę bardzo ciężko znaleźć takiego diesla o tej mocy i tym standardzie!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdarzają się nie ma co, jak w każdym aucie. Ja w swojej wymieniałem żarnik Xenonow bo już się skończyła ilość h pracy... Normalna eksploatacja, płyny, tarcze, klocki, opony i sporadycznie zawias.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem sytuacji kiedy Toyka wracała lawetą. Bez obaw robiła jednorazowo wypady do Wenecji itd. Jedynie tryb awaryjny kiedy EGR zapychał się od jazdy zimą po mieście na krótkich dystansach i miało to miejsce w okolicy 300 tys km. Po przepaleniu problem znikał!
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 D-4D 177KM 130kW
[l/100km]