Typowy rodzinny kanapowóz z pancernym i komfortowym zawieszeniem - idealne zestawienie na nasze polskie drogi, bardzo elegancki wygląd który może podobać się do dziś mimo upływu lat. Prędkość maksymalna ok 210km/h jaką uzyskałem po kupieniu auta (ok 100tyś km), w obecnej chwili mam ok 300tyś km przejechane i baz żadnych przeszkód uzyskuję taką samą prędkość
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo oszczędny i dynamiczny silnik jak na swoje 126km i 300nm momentu obrotowego , zarówno w trasie jak i w mieście doskonale sobie radzi z masą pojazdu. Są opinie że ten model też ma problemy z blokiem silnika (silnik2.2 - korozja) które ujawniają się przy 180tyś km, ale to są chyba sporadyczne przypadki. Nie bierze oleju - silnik w doskonałej kondycji mimo przebiegu
5,0
Skrzynia biegów
Idealnie zestrojona z silnikiem, szósteczka od 110km/h w górę chyba że na idealnej prostej od 90km/h
5,0
Układ jezdny
Może i nie trzyma się zakrętów jak ford mondeo, ale nie do tego ten samochód został stworzony, na polskie drogi jak znalazł, bardzo komfortowe wybieranie nierówności, samochód na trasie po prostu płynie, przy oponach 205/55/16 nie wiem co to koleiny
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo duże lusterka
5,0
Ergonomia
wszystko pod ręką jak w Japończyku
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla 4 osób komfort, dla 5 jak w każdym zawsze jest ciut ciaśniej
5,0
Wyciszenie
jedne z najcichszych aut w swojej klasie, naprawdę spokojną rozmowę można prowadzić nawet przy maksymalnych prędkościach
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ja przejechałem do tej pory 200tyś km poprzedni właściciel 100tyś km. przy 286tyś wymieniłem oryginalne jeszcze tarcze - no rewelacja, do tej pory nie widać żadnych objawów zużycia koła dwumasowego
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 200000km zamarzła mi klapka wlewu paliwa- urwałem tłoczek od strony bagażnika - moja wina
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
przy 240tyś do przeczyszczenia nadawała się turbina i zawór egr, naprawdę muliłem te auto i sporadycznie dawałem mu powyżej 3000obr/min, za co zostałem skarcony przez mechanika regenerującego turbinę - moja wina
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 126KM 93kW
[l/100km]