Inne
: Plusy to: wymiary, karoseria, bezpieczne, dużo przydatnej elektroniki w środku...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: W moim przypadku: twarde i skrzypiące sprzęgło.
Silnik
: W moim przypadku: klekotanie zimnego silnika przez pierwsze 5 minut jazdy,
4,0
Całokształt
Auto dobre, podchodzące pod luksusowe auto, lecz z drobnymi minusami. Co prawda każde auto posiada minusy, więc warto zainwestować w tą Toyotę Avensis.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy silnika dość dobra, nie spotkałem się z żadnym problemem (jak na razie). Co prawda auto mam od niedawna, lecz nie mogę narzekać. Jedynym minusem, to dziwne klekotanie zimnego silnika przez pierwsze 5 minut jazdy w trakcie dodawania gazu. Nie jest do nic złego, niektórych to może ewentualnie lekko drażnić. Wiele osób mówi, że to wina hydraulicznych popychaczy, gdyż w innych autach takie coś też się zdarza, lecz Toyotki nie mają hydraulicznych popychaczy... ;) Moc auta w przypadku 116 KM pozwala na elastyczna jazdę, uwijanie się na skrzyżowaniach, czy wyprzedzanie nie stwarza problemów aucie. Turbo też dobrze pełni swoją rolę, aż miły dźwięk dla ucha wydobywa się z niego.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów sprawuje się bardzo dobrze. Jedynym minusem w tym dziale to sprzęgło. Jeżeli auto trochę stoi, sprzęgło skrzypi w przypadku wciskania go. Także wciskanie jego jest dość twarde, z biegiem czasu można się przyzwyczaić... (Problem wielu kierowców tej marki).
3,0
Układ jezdny
Układ jezdny bardzo dobry, przy niewielkich i średnich prędkościach. Na autostradzie auto dość nerwowo trzyma się jezdni, przy około 110km/h i więcej przy naprawdę małych zakrętach, autko znosi delikatnie. Nie prowadzi to (jak na razie)do poślizgów, ale trzeba zwiększyć uwagę i adrenalina trochę podskakuje w organizmie. Nie wiem jak auto zachowuje się z kontrolą trakcji, ale bez niej wydaje mi się trochę niebezpiecznie.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność w tym aucie, nie jest zbyt dobra, zwłaszcza gdy podjeżdża się pod górkę z prawej strony. Widoczność dla kierowcy w miejscu pod lusterkiem a deską w kabinie jest bardzo ograniczona. Wysocy kierowcy mogą mieć problem z widocznością. Przy prostej drodze, widoczność dla kierowców czy pasażerów dość dobra. Widoczność w lusterkach bardzo dobra, gdyż one są dość duże.
5,0
Ergonomia
No problem at all. ;)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewania, wentylacja czy też air condition działa bez zarzutów. W przypadku air condition trzeba pamiętać o wymianie filtrów p.pyłkowych i odgrzybianiu nieraz systemu (ale to chyba w każdym aucie).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest dość dużo, jako wysoki kierowca nie mam problemów ani z przodu ani z tyłu. ;)
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie dość dobre ale nie przy wysokiej prędkości jazdy. Na autostradzie przy ok. 110km/h i więcej auto jest ŹLE wyciszone :( Co prawda nie jest tak głośno jak w traktorze, lecz klasa tego auta powinna wnieść więcej wyciszenia...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moje auto to 2.0 D4D i spala mi: według komputera na trasie ok. 5,2 l/100km w mieście około 6,7 l/100km. Lecz z moich obliczenia przy tankowaniu do pełna spala mi nawet do 8 litrów ON na 100km w mieście!!! i ok. 7,5 litra na trasie... Dość dużo. Problemem nie jest to, że spala do 8 l/100km bo to w końcu klasa średnia wyższa, ale te rozbieżności komputera a swoich obliczeń...
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto salonowe jest dość drogie jak na tą wylansowaną markę, gdyż minusy posiada. Kupując auto używane za dobrą cenę, można Avensis polecić.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie nie miałem z tym problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie nie miałem z tym problemów.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 116KM 85kW
[l/100km]