Z uwagi, że kupiłem Avensis w najbogatszej wersji uważam,że Toyota straciła dużą ilość stałych klientów. Nie dziwię się, że przy najnowszym modelu tyle uwagi poświęcili na wyciszenie i układ jezdny.
J chyba już nigdy nie wrócę do Toyoty bo wypuszczając ten model którym jeżdżę, zadrwili sobie z klientów.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik ma dziwne sterowanie, wolno reaguje na wciśnięcie pedału gazu, jest dziwnie mułowaty przy tej mocy. Poprzednia Carina E1.8(116KM), którą miałem szybciej ruszała ze skrzyżowania ale później była słabsza oczywiście ze względu na moc. W serwisie stwierdzono, że ta moja Avensis posiada elektrycznie sterowaną przepustnicę i dlatego nie ma sportowego zacięcia.Każda Honda Acord mnie bierze przy starcie a jeżdżę dość szybko.Sterowanie awryjne: dwa razy naprawiany był komputer oraz czyszczona przepustnica wraz z przepływomierzem.
2,0
Skrzynia biegów
Straszna, na zimnej skrzyni poważne problemy z jedynką, które ustępują po około 10 km lub w ciepłe dni lata. Olej jest napewno ok! ponieważ wymieniano mi w serwisie dwa razy.
Toyota wypuszczając Avensis z 2002 roku dała ciała. Jest bardzo awaryjna pomimo tego, że jest to najbogatrza wersja.
Poprzednia Carina E to był naprawdę wygodny i nieawaodny samochód.
3,0
Układ jezdny
Po przejechaniu 35 tys.km musieli w serwisie wymieniać tzw. "jabłka" w układzie kierowniczym.Ciągle coś puka i piszczy w mocowaniach tylnych amortyzatorów.
Komfort
1,0
Widoczność
Bardzo słaba nie widać końca samochodu dlatego łatwo można puknąć, zasłaniają widoczność przednie słupki.
5,0
Ergonomia
No, tutaj nie mam zarzutów jest nawet doskonale.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ze względu na to, że katalizator jest przy silniku w komorze silnikowej, to samochód szybko łapie wysoką temperaturę nawet zimą. Problem zaczyna się latem bo wtedy na skrzyżowaniach non stop chodzi wentylator.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu fotele jak na miarę podobnie jak jest w BMW3, ale za to z tyłu tragedia.
Tam mogą jedynie siadać dwie szczupłe małe osoby.
3,0
Wyciszenie
Jest dużo lepsze niż w Carinie E ale za to dużo gorsze niż w BMW3 czy mercedesie C180.Powyżej 150km/h bardzo głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj Toyota się popisała bo spalanie jest naprawdę małe i zależne od sposobu jazdy.Np. na trasie jadąc non stop 80-90 km/h spalił mi 5,4 litra jest to naprawdę możliwe chyba ze względu na bezpośredni wtrysk benzyny jak w dieslu.
Przy 150 km/h na trasie 8,5 litra, przy 200 km/h na trasie non stop 9,5.Przy jździe sportowej mieszanej szybkiej zrówno w mieści jak i na trasie spalanie maksymalne 11,8 litra.
1,0
Stosunek jakość/cena
92 tys.zła dwa lata temu to dużo za dużo za mierną jakość wykonania.
Jeżeli ktoś chce ze mną porozmawiać to podaję swój
e-mail:nadzorca@poczta.onet.pl
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciągłe stuki w zawieszeniu, skrzypienie przy tylnej półce, stuki amortyzatorów tylnych.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Od nowości wymieniłem trzy razy tarcze hamulcowe ponieważ się rozhartowują i występuje bicie. Ciągłe problemy z pzrepustnicą i przepływomierzem. Za wcześnie awaria układu kierowniczego w porzedniej Carinie E 1.8 przejchałem 190tys.km i żadnych poważnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 VVT-i 147KM 108kW
[l/100km]