Silnik ma bardzo wysoką kulturę pracy, jest cichy, niezawodny, rozrząd napędzany łańcuchem. Elastyczność też jest akceptowalna jeżeli weźmiemy pod uwagę, iż nie ma turbo.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest dobra. Dałbym jej wyższą ocenę za 6 bieg, którego niestety brakuje. Jest cicha bez problemu łagodnie wchodzą biegi nawet na bardzo wysokich mrozach.
4,0
Układ jezdny
Bez żadnych problemów, przeniesienie napędu i zawieszenie bez usterek. Wymieniałem jedynie amortyzator z przodu przy 90 tyś, po wjechaniu w dziurę w drodze. Wymienione klocki przód ( po 70 tyś.) i tył ( po 80 tyś.)
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki jest super. Do tyłu trochę gorzej ale to uroki sedana.
5,0
Ergonomia
Toyota to zawsze znaczy wysoka ergonomia. Wszystko na miejscu. Obsługa intuicyjna. Na kokpicie kierowcy nie ma \"fajerwerków\" i zbędnych \"bajerów\".
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super !!! Klima automatyczna i na dwie strefy. Samochód zimą szybko ogrzewa wnętrze. Zawsze mi to mówią koledzy zima którzy mają diesle.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dużo miejsca dla kierowcy, pasażerów i w bagażniku. Tym sedanem przy złożonych tylnych siedzeniach mogę przewozić rower.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze. Przy normalnej jeździe silnika nie słychać. Słyszymy silnik tylko powyżej 4 tyś obrotów. Dobrych opon też nie słyszę w środku.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
WYSOKA NIEZAWODNOŚĆ !!!!
Jak na silnik benzynowy o mocy 147KM, systemem VVT i wtryskiem bezpośrednim jego potrzeby paliwowe można uznać za przeciętne. U mnie spalanie jest różne w zakresie od 6.7 - 12.0 l/100 km. średnia może wynieść 8,5 l/100 km.
Jednak biorąc pod uwagę wszystkie wydatki na utrzymanie tego samochodu wypada to bardzo dobrze. Samochód ten uznawany jest za mało awaryjny, zawsze jest w na szczycie rankingów niezawodności, sam silnik jest też wysoko oceniany. Rozrząd jest napędzany łańcuchem, brak zwyczajowo psujących się elementów typu: turbo, sprzęgło 2-masowe, itp. Przy tym silniku nie musimy wydawać pieniędzy na zakup drogich części jak w przypadku diesla. To co zaoszczędzimy na częściach włożymy w paliwo i wtedy bilans utrzymania PB i ON wyjdzie podobny.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód jako używka jest drogi w porównaniu do innych marek w tej klasie. Jego cenę kształtuje niezawodność.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyny drobiazg to szybko brudząca się tapicerka na siedzeniach nawet czysta woda potrafi zrobić plamkę. Trzeba często ja czyścić.
Do niczego innego nie ma się co czepiać. Jest powyżej przeciętnej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zawsze na szczycie rankingów niezawodności.
To jest Toyota !!!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 VVT-i 147KM 108kW
[l/100km]