Inne
: Układ jezdny (Po BMW jest to miłe zaskoczenie)
4,0
Całokształt
Całokszatł oceniam pozytywnie i zachęcam do kupna Toyoty. Brakuje im kilku rozwiązań którymi dysponują niemickie auta, ale cena Ci to wynagrodzi.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kulturę pracy silnika oceniam pozytywnie, zdarza mu się pracować nie równo, ale to przy niżyszch temepraturach. Ładny moment obrotowy, a 147 KM wystarcza by solidnie rozpędzić długiego sedana. Brakuje mu nieco mocy w początkowym etapie, ale myślę, że jest to normalne gdy człowieka przesiada się z samochodu gdzie była turbina. Warto również zwrócić uwagę, że spokojnie można wchodzić z silnikiem na 5tys obrotów i nieco wyżej. Nieco głośny przy wysokich obrotach, aczkolwiek nie jest to dzwięk nieprzyjemny.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia nie ma większych wad i zasługuje na opinię dobrą. To typowy japończyk jeśli chodzi o przełożenia (w miarę krótko i ze specyficznym przeskokiem, podobnie jak w hondzie).
5,0
Układ jezdny
Nawet przy 16 calowym felgach jestem mile zaskoczony po przesiadce z BMW. Ogromnie obawiałem się układu jezdnego w Toyocie. Nie mam zastrzeżeń, a na zakrętach gdy masz dobre opony nie sprawia CI kłopotu. Warto wspomnieć, że auto jest nisko zawieszone, być może nieco wąsko, ale jest bardzo pozytywnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Przy przyciemniomnych szybach widać bardzo dużo i nie ma probelmu z widocznością. Lusterka dobrze sprofilowane.
4,0
Ergonomia
Ergonomia jest przyjazna dla jeżdżących w długie trasy. Rozłożenie przycisków wydaję się przemyślane. Nie będzie problemu dla osób \"większych\", jak również załadowaniu większego bagażu. Jedno co mnie drażni to funkcja sensora deszczu, który nie jest wogóle intuicyjny i załącza wycieraczki jak chce.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dużo lepiej niż w BMW. Wszystko chodzi sprawnie i z kulturą. Nagrzewanie działa szybko, a chłodzenie błyskawicznie. Problem zaparowanych szyb tu już nie istnieje. Duży plus.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca. Nie będą narzekać wybredni jeśli chodzi o mniejsce z przodu, natomiast pomarudzą jak usiadą z tyłu we troje.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze, ale mogłoby być lepiej. Denerwują plastiki, które niekoniecznie są najwyższej jakości.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nietety ceny paliwa porażająm, a moja Toyota lubi benzynę (średnio 10L/100km). Lepiej się czuję gdy jadę poza miasto 6,5l/100km). Gdybym jednak chciał oszczędzać na paliwie przesiadłbym się do Tico:) Ceny części - nie wiem, od 6 miesięcy nic nie kupowałem poza płynem do chłodnicy. Naprawy też nie było i mam nadzieję, że długo tak pozostanie:)
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo pozytwnie póki co.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dużo słyszałem o Toyocie jednak nigdy wcześniej nie posiadałem auta tej Marki. Niezawodoność w moim przypadku jest to 95%. Denerwują plastniki słabej jakości, ale w każdym samochodzie można się do czegoś przyczepić:)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sensor deszczu w moim aucie jest do kitu, przy czym brak jest manualnej regulacji przerwy. W BMW świetne rozwiązanie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 VVT-i 147KM 108kW
[l/100km]