Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis II Sedan

f60, 14 lat temu
Silnik 2.0 VVT-i 147KM 108kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 66 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Avensis II Sedan 2.0 VVT-i 147KM 108kW 2002-2009 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wykończenie wnętrza (wersja Sol Plus), cisza wewnątrz, pjemność bagażnika,
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : skrzypiący pedał sprzęgła
Karoseria : wrażliwy lakier
Silnik
4,0
Całokształt
Między moją poprzednią Avensis I a Avensis II jest przepaść. Nawet zamykanie drzwi jest teraz przyjemnością, wystarczy je lekko dotknąć żeby same się zamknęły bez trzaskania. Przepiękne wnętrze w jasnym kolorze (wersja SOL Plus). 9 poduszek powietrznych (w tym na kolana kierowcy). Układy kontroli trakcji ASR i ESP to też dla mnie nowość. Cisza w czasie jazdy i olbrzymi bagażnik (niestety tylna kanapa się nie podnosi, a szkoda bo znacznie zwiększyłaby się funkcjonalność samochodu).
Wrażenia
4,0
Silnik
Do tej pory miałem auta o pojemności 1,6 i 1,8 litra. To mój pierwszy 2 litrowiec i jestem trochę rozczarowany. Nie widzę specjalnej różnicy w przyśpieszeniu pomiędzy moją starą Avensis I z silnikiem 1.8 (110 km) a tą z silnikiem 2.0 (147 km). Poza tym ta dziwna kultura pracy silnika. Dopiero powyżej 3 tyś. obrotów zaczyna się coś dziać, brakuje mi płynności w przyśpieszaniu.
4,0
Skrzynia biegów
Podobnie jak w moich poprzednich toyotach (Carina E i Avensis I) są problemy z wstecznym. Poza tym byłem już w serwisie, żeby mi przesmarowali pedał sprzęgła ponieważ piszczał podczas wciskania. Z innych niuansów to mieszek w którym znajduje się dźwignia zmiany biegów zakończony jest metalową płytką, która stuka podczas zmiany biegów. Ciężej niż w moich poprzednich samochodach wciska się sprzęgło. Przy jeździe w zakorkowanym mieście może to być nawet bolesne...
5,0
Układ jezdny
Nie mam się do czego przyczepić. Dobrze wybiera nierówności, ale też nie jest za miękki. Ładnie trzyma się w zakrętach. Nic nie stuka, puka, etc.
Komfort
3,0
Widoczność
Bardzo grube słupki z przodu. Pewnie przez układ kurtyn powietrznych. Wysoko podniesiona maska. Do tyłu również nie najlepiej, ale bez przesady. Kiedyś miałem Passata sedana i nie było wcale lepiej.
4,0
Ergonomia
Rozmieszczenie przycisków wg. bardzo dobre. Wygodne siedzenia. Bardzo fajne podłokietniki. Znajomy, który kupił Focusa była nimi zaskoczony i pytał czy to fabryczne, czy może sam dokupiłem. Fotel kierowcy nie ma regulacji odcinka lędźwiowego pleców. Brakuje również możliwości zapamiętania ustawień dla kilku kierowców (lusterek, kierownicy, siedzenia, etc.)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
To mój pierwszy klima-tronik, na dodatek dwustrefowy z oddzielną regulacją dla pasażera. Poprzednio miałem klimatyzację manualną. Jedyne do czego mogę mieć zastrzeżenia to przyciski. Ładnie to wygląda ale jest niepraktyczne. Ich działanie sygnalizowane jest diodami, których w ostrym słońcu po prostu nie widać. Poza tym wszystkie są takie same i nie można ich obsługiwać nie spoglądając na nie. Jest to niebezpieczne ponieważ trzeba oderwać wzrok od prowadzenia samochodu, żeby ustawić klimę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No komfort... Zarówno kierowca jak i pasażerowie z tyłu mają bardzo dużo miejsca... w końcu samochód ma ponad 4,5 metra.
5,0
Wyciszenie
To mnie uderzyło w tym samochodzie... cisza. Przy 80 km... nic nie słychać poza oponami i małym szumem wokół lusterek. Przy większych prędkościach oczywiście jest głośniej... ale to i tak najcichsze auto jakie do tej pory miałem (wcześniej Passat, Carina E, Avensis I)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóż jak na 2 litrowy samochód to spala mi średnio 7,86 l/100 km. Codziennie do pracy w korkach 5 km w jedną i 5 km w drugą stronę. Co daje nam 50-60 km w tygodniu w korkach. W weekendy jakiś wyjazd 200 km. W mieście pali ok 10-11 litrów (korki), około 8-9 litrów miasto bez korków, trasa to 6-7 litrów. Przeglądy w autoryzowanym serwisie Toyoty bardzo drogie. Ja zapłaciłem 1.200 zł za przegląd generalny z wymianą wszystkich płynów i sprawdzeniu stanu całego samochodu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto z grudnia 2005 roku z przebiegiem 55 tyś. km i pełną książką serwisową kupiłem w komisie za 38 tyś zł. Do tego komis zabrał w rozliczeniu moje stare auto za 9 tyś. zł. Czyli w gotówce zapłaciłem 29 tyś. zł. za samochód w wersji SOL Plus (wyżej już tylko Prestige).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jestem drugim właścicielem. Auto kupiłem 5 letnie z 55 tyś. przebiegu. W chwili zakupu nic mu nie dolegało. Zrobiłem generalny przegląd w autoryzowanym serwisie, gdzie wymieniono wszystkie płyny eksploatacyjne. Sam zrobiłem w ciągu 8 miesięcy 11 tyś. Do tej pory wymieniłem tylko 3 żarówki, przesmarowałem pedał sprzęgła
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pewnego razu po szybkiej jeździe na niemieckiej autostradzie pojawiła się kontrolka silnika. W serwisie stwierdzili, że to jedna z dwóch sond lambda. Zresetowali komputer. Kontrolka pojawiła się ponownie zaraz po wyjeździe z serwisu... na drugi dzień zniknęła i do tej pory się nie zapaliła...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 VVT-i 147KM 108kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Avensis II Sedan