Inne
: Wykończenie wnętrza (wersja Sol Plus), cisza wewnątrz, pjemność bagażnika,
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: skrzypiący pedał sprzęgła
Karoseria
: wrażliwy lakier
Silnik
4,0
Całokształt
Między moją poprzednią Avensis I a Avensis II jest przepaść. Nawet zamykanie drzwi jest teraz przyjemnością, wystarczy je lekko dotknąć żeby same się zamknęły bez trzaskania. Przepiękne wnętrze w jasnym kolorze (wersja SOL Plus). 9 poduszek powietrznych (w tym na kolana kierowcy). Układy kontroli trakcji ASR i ESP to też dla mnie nowość. Cisza w czasie jazdy i olbrzymi bagażnik (niestety tylna kanapa się nie podnosi, a szkoda bo znacznie zwiększyłaby się funkcjonalność samochodu).
Wrażenia
4,0
Silnik
Do tej pory miałem auta o pojemności 1,6 i 1,8 litra. To mój pierwszy 2 litrowiec i jestem trochę rozczarowany. Nie widzę specjalnej różnicy w przyśpieszeniu pomiędzy moją starą Avensis I z silnikiem 1.8 (110 km) a tą z silnikiem 2.0 (147 km). Poza tym ta dziwna kultura pracy silnika. Dopiero powyżej 3 tyś. obrotów zaczyna się coś dziać, brakuje mi płynności w przyśpieszaniu.
4,0
Skrzynia biegów
Podobnie jak w moich poprzednich toyotach (Carina E i Avensis I) są problemy z wstecznym. Poza tym byłem już w serwisie, żeby mi przesmarowali pedał sprzęgła ponieważ piszczał podczas wciskania. Z innych niuansów to mieszek w którym znajduje się dźwignia zmiany biegów zakończony jest metalową płytką, która stuka podczas zmiany biegów. Ciężej niż w moich poprzednich samochodach wciska się sprzęgło. Przy jeździe w zakorkowanym mieście może to być nawet bolesne...
5,0
Układ jezdny
Nie mam się do czego przyczepić. Dobrze wybiera nierówności, ale też nie jest za miękki. Ładnie trzyma się w zakrętach. Nic nie stuka, puka, etc.
Komfort
3,0
Widoczność
Bardzo grube słupki z przodu. Pewnie przez układ kurtyn powietrznych. Wysoko podniesiona maska. Do tyłu również nie najlepiej, ale bez przesady. Kiedyś miałem Passata sedana i nie było wcale lepiej.
4,0
Ergonomia
Rozmieszczenie przycisków wg. bardzo dobre. Wygodne siedzenia. Bardzo fajne podłokietniki. Znajomy, który kupił Focusa była nimi zaskoczony i pytał czy to fabryczne, czy może sam dokupiłem. Fotel kierowcy nie ma regulacji odcinka lędźwiowego pleców. Brakuje również możliwości zapamiętania ustawień dla kilku kierowców (lusterek, kierownicy, siedzenia, etc.)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
To mój pierwszy klima-tronik, na dodatek dwustrefowy z oddzielną regulacją dla pasażera. Poprzednio miałem klimatyzację manualną. Jedyne do czego mogę mieć zastrzeżenia to przyciski. Ładnie to wygląda ale jest niepraktyczne. Ich działanie sygnalizowane jest diodami, których w ostrym słońcu po prostu nie widać. Poza tym wszystkie są takie same i nie można ich obsługiwać nie spoglądając na nie. Jest to niebezpieczne ponieważ trzeba oderwać wzrok od prowadzenia samochodu, żeby ustawić klimę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No komfort... Zarówno kierowca jak i pasażerowie z tyłu mają bardzo dużo miejsca... w końcu samochód ma ponad 4,5 metra.
5,0
Wyciszenie
To mnie uderzyło w tym samochodzie... cisza. Przy 80 km... nic nie słychać poza oponami i małym szumem wokół lusterek. Przy większych prędkościach oczywiście jest głośniej... ale to i tak najcichsze auto jakie do tej pory miałem (wcześniej Passat, Carina E, Avensis I)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóż jak na 2 litrowy samochód to spala mi średnio 7,86 l/100 km. Codziennie do pracy w korkach 5 km w jedną i 5 km w drugą stronę. Co daje nam 50-60 km w tygodniu w korkach. W weekendy jakiś wyjazd 200 km. W mieście pali ok 10-11 litrów (korki), około 8-9 litrów miasto bez korków, trasa to 6-7 litrów. Przeglądy w autoryzowanym serwisie Toyoty bardzo drogie. Ja zapłaciłem 1.200 zł za przegląd generalny z wymianą wszystkich płynów i sprawdzeniu stanu całego samochodu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto z grudnia 2005 roku z przebiegiem 55 tyś. km i pełną książką serwisową kupiłem w komisie za 38 tyś zł. Do tego komis zabrał w rozliczeniu moje stare auto za 9 tyś. zł. Czyli w gotówce zapłaciłem 29 tyś. zł. za samochód w wersji SOL Plus (wyżej już tylko Prestige).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jestem drugim właścicielem. Auto kupiłem 5 letnie z 55 tyś. przebiegu. W chwili zakupu nic mu nie dolegało. Zrobiłem generalny przegląd w autoryzowanym serwisie, gdzie wymieniono wszystkie płyny eksploatacyjne. Sam zrobiłem w ciągu 8 miesięcy 11 tyś. Do tej pory wymieniłem tylko 3 żarówki, przesmarowałem pedał sprzęgła
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pewnego razu po szybkiej jeździe na niemieckiej autostradzie pojawiła się kontrolka silnika. W serwisie stwierdzili, że to jedna z dwóch sond lambda. Zresetowali komputer. Kontrolka pojawiła się ponownie zaraz po wyjeździe z serwisu... na drugi dzień zniknęła i do tej pory się nie zapaliła...
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 VVT-i 147KM 108kW
[l/100km]