Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis II Sedan

zz11zz@poczta.onet.pl, 19 lat temu
Silnik 1.8 VVT-i 129KM 95kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 19 tys. km
Toyota Avensis II Sedan 1.8 VVT-i 129KM 95kW 2002-2009 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Psują zadowolenie z użytkowania samochodu uciążliwe drobiazgi, których Toyota nie dostrzega i nie eliminuje w bieżącej produkcji. Brak należytej dbałości o szczegóły kłóci się z lansowanym wizerunkiem marki. Na szczęście serwis (Toyota Fietz Poznań) poważnie podchodzi do problemu i nie zbywa klienta stwierdzeniem - to taki "urok" tego samochodu. Jednak bez udziału producenta serwis ma bardzo ograniczone możliwości skutecznego działania.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nieco głośny powyżej 2000 obrotów, szczególnie w trakcie gwałtownego przyspieszania. Sporadycznie niski, basowy dzwięk przy 2000 obrotów, najprawdopodobniej z kolektora ssącego.
4,0
Skrzynia biegów
Utrudnione wkleszczanie wstecznego biegu. Biegi do przodu bez uwag. (trochę brak 6 )
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie komfortowe, trzymanie drogi i prowadzenie nieco gorsze niż w Mondeo 2001.
Komfort
4,0
Widoczność
Ograniczona widoczność przy cofaniu i związane z tym trudności w ocenie odległości.
5,0
Ergonomia
Przydałby się schowek na okulary w podsufitce.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód wyposażony w dwustrefową, automatyczną klimatyzację, która działa bez zarzutu. Nieprzyjemne zapachy podobnie jak u innych marek pojawiają się tylko po dłuższym przestoju klimatyzacji, ale szybko zanikają. Ogrzewanie jak u konkurencji, z tym że duży plus za automatykę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeden z przestronniejszych samochodów w swojej klasie. Porównywalny z Mondeo 2001, znacznie większy od Peugeota 406 i 407.
4,0
Wyciszenie
Od ok 120km/h wzwyż dokuczliwy szum opływającego powietrza. Powyżej 170km/h gwałtowne odrywanie się uszczelek przednich drzwi połączone z łomotem. Serwis podkleił uszczelki (problem znany u producenta), czy skutecznie jeszcze nie wiem. Można również znacznie ograniczyć hałas poprzez wypełnienie ok.0,5 cm szczeliny pomiędzy uszczelką wewnętrzną drzwi, a drzwiami, na wysokości dolnej krawędzi szyby. Mimo wszystko jest jednak ciszej niż w Mondeo 2001 lub Peugeocie 406.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeciętne zużycie paliwa na krótkich odcinkach, wyłącznie w mieście wynosi ok. 9,3 l/100km. Przy analogicznym użytkowaniu Mondeo 2001 i Peugeot 406 palił 10 l/100 km (również silniki 1,8)
4,0
Stosunek jakość/cena
Omawiana wersja Sol Sedan w porównaniu z nowym Mondeo 2001 lub Peugeotem 406 jest znacznie staranniej wykonana, użyto lepszych materiałów do wykończnia wnętrza, szczególnie w porównaniu z Mondeo. Bogatsze jest wyposażenie seryjne. Jasna tapicerka jak i powłoka lakiernicza (srebrny metalik) nie budzi zastrzeżeń. Samochód wymaga jednak dopracowania detali. Koszty serwisu (po 15 tys) w normie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Częste wizyty w serwisie 1. Łuszczący się chrom z kapsli felg aluminiowych-wymieniono 2. Samoczynne zerownie średniego zużycia paliwa- wymieniono najpierw wyświetlacz, potem komputer - bez rezultatu. 3. Trzeszczenie z okolic deski rozdzielczej szczególnie listwy drewnopodobnej, wlotów powietrza i obudowy wyświetlacza (niewłaściwy materiał i zbyt ciasne i do tego nierówne osadzenie obud. wyśw.) 4. Stuki z okolic poduszki powietrznej pasażera w trakcie jazdy na nierównościach 5. Praktycznie brak możliwości samodzielnej wymiany żarówek reflektorów przednich (brak dostępu mimo zdemontownia osłon) 6. Klekoczące osłony w komorze silnika, luźna atrapa wlotu powietrza. 7. Bardzo cichy przerywacz kierunkowskazów, niesłyszalny przy włączonym radiu. 8. Parujący reflektor-wymieniono.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy przebiegu zaledwie 300km wystąpiły stuki w kolumnie kierownczej. Wymiany ze względu na brak zmodernizowanych kolumn dokonano dopiero po 4 miesiącach, Toyota zaproponowała jednak rekompensatę za tak długi okres oczekiwania. Po 10 tys wymieniono wadliwe tuleje tylnych wahaczy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 VVT-i 129KM 95kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Avensis II Sedan 1.8 VVT-i 129KM 95kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
8,9
l/100km
10,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Avensis II Sedan