Psują zadowolenie z użytkowania samochodu uciążliwe drobiazgi, których Toyota nie dostrzega i nie eliminuje w bieżącej produkcji. Brak należytej dbałości o szczegóły kłóci się z lansowanym wizerunkiem marki.
Na szczęście serwis (Toyota Fietz Poznań) poważnie podchodzi do problemu i nie zbywa klienta stwierdzeniem - to taki "urok" tego samochodu. Jednak bez udziału producenta serwis ma bardzo ograniczone możliwości skutecznego działania.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nieco głośny powyżej 2000 obrotów, szczególnie w trakcie gwałtownego przyspieszania.
Sporadycznie niski, basowy dzwięk przy 2000 obrotów, najprawdopodobniej z kolektora ssącego.
4,0
Skrzynia biegów
Utrudnione wkleszczanie wstecznego biegu.
Biegi do przodu bez uwag.
(trochę brak 6 )
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie komfortowe, trzymanie drogi i prowadzenie nieco gorsze niż w Mondeo 2001.
Komfort
4,0
Widoczność
Ograniczona widoczność przy cofaniu i związane z tym trudności w ocenie odległości.
5,0
Ergonomia
Przydałby się schowek na okulary w podsufitce.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód wyposażony w dwustrefową, automatyczną klimatyzację, która działa bez zarzutu. Nieprzyjemne zapachy podobnie jak u innych marek pojawiają się tylko po dłuższym przestoju klimatyzacji, ale szybko zanikają.
Ogrzewanie jak u konkurencji, z tym że duży plus za automatykę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeden z przestronniejszych samochodów w swojej klasie. Porównywalny z Mondeo 2001, znacznie większy od Peugeota 406 i 407.
4,0
Wyciszenie
Od ok 120km/h wzwyż dokuczliwy szum opływającego powietrza. Powyżej 170km/h gwałtowne odrywanie się uszczelek przednich drzwi połączone z łomotem. Serwis podkleił uszczelki (problem znany u producenta), czy skutecznie jeszcze nie wiem.
Można również znacznie ograniczyć hałas poprzez wypełnienie ok.0,5 cm szczeliny pomiędzy uszczelką wewnętrzną drzwi, a drzwiami, na wysokości dolnej krawędzi szyby.
Mimo wszystko jest jednak ciszej niż w Mondeo 2001 lub Peugeocie 406.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeciętne zużycie paliwa na krótkich odcinkach, wyłącznie w mieście wynosi ok. 9,3 l/100km. Przy analogicznym użytkowaniu Mondeo 2001 i Peugeot 406 palił 10 l/100 km (również silniki 1,8)
4,0
Stosunek jakość/cena
Omawiana wersja Sol Sedan w porównaniu z nowym Mondeo 2001 lub Peugeotem 406 jest znacznie staranniej wykonana, użyto lepszych materiałów do wykończnia wnętrza, szczególnie w porównaniu z Mondeo. Bogatsze jest wyposażenie seryjne.
Jasna tapicerka jak i powłoka lakiernicza (srebrny metalik) nie budzi zastrzeżeń.
Samochód wymaga jednak dopracowania detali.
Koszty serwisu (po 15 tys) w normie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Częste wizyty w serwisie
1. Łuszczący się chrom z kapsli felg aluminiowych-wymieniono
2. Samoczynne zerownie średniego zużycia paliwa- wymieniono najpierw wyświetlacz, potem komputer - bez rezultatu.
3. Trzeszczenie z okolic deski rozdzielczej szczególnie listwy drewnopodobnej, wlotów powietrza i obudowy wyświetlacza (niewłaściwy materiał i zbyt ciasne i do tego nierówne osadzenie obud. wyśw.)
4. Stuki z okolic poduszki powietrznej pasażera w trakcie jazdy na nierównościach
5. Praktycznie brak możliwości samodzielnej wymiany żarówek reflektorów przednich (brak dostępu mimo zdemontownia osłon)
6. Klekoczące osłony w komorze silnika, luźna atrapa wlotu powietrza.
7. Bardzo cichy przerywacz kierunkowskazów, niesłyszalny przy włączonym radiu.
8. Parujący reflektor-wymieniono.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy przebiegu zaledwie 300km wystąpiły stuki w kolumnie kierownczej. Wymiany ze względu na brak zmodernizowanych kolumn dokonano dopiero po 4 miesiącach, Toyota zaproponowała jednak rekompensatę za tak długi okres oczekiwania.
Po 10 tys wymieniono wadliwe tuleje tylnych wahaczy.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 VVT-i 129KM 95kW
[l/100km]