Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis II Sedan

damiano_z, 7 lat temu
Silnik 1.8 VVT-i 129KM 95kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 140 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Toyota Avensis II Sedan 1.8 VVT-i 129KM 95kW 2002-2009 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik bardzo elastyczny, b. wysoka kultura pracy, bezawaryjny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : ząbkowanie opon, drążki stabilizatorów
5,0
Całokształt
Auto oceniam bardzo pozytywnie. Od nowości w rodzinie odkupione od ojca, obecnie dojeżdżam nim do pracy 120km w 2 str i użytkuję na LPG Viale (faza ciekła) od 60 tys km. Jazda po zwykłych drogach jednojezdniowych jest bardzo przyjemna, nie męczy, jest cicho, bardzo komfortowe zawieszenie, no i elastyczny silnik pozwala przy spokojnej jeździe niemal nie dotykać drążka skrzyni biegów, na 5 biegu można płynnie przyśpieszyć nawet z 60km/h. Przy wyprzedzaniu trzeba mocno zredukować bieg. Auto oferuje bardzo dużo przestrzeni, wyjazy na wakacje i pakowanie auta to przyjemność. Auto póki co faktycznie jest bezawaryjne, niemal 100% oryginalnych części, łącznie z tymi eksploatacyjnymi.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo pozytywnie zasjkakuje wysoką kulturą pracy, jest cichy, pracuje gładko, na postoju prawie niesłyszalny. Jest b. elastyczny, na piątce można jechać już od 60 km/h. Przy wyprzedzaniu odczuwa się brak mocy, trzeba mocno zredukować bieg, zawsze włączam trójkę, od 4-6 tys. przyśpiesza już znacznie lepiej. Jest b. oszczędny jak na benzynę. Bardzo dobrze współpracuje z LPG Viale. Jedynce co wkurza, to na postoju czasem schodzi do zbyt niskich obrotów i wahluje.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów dobrze zestopniowana, biegi wchodzą bardzo delikatnie, a zarazem precyzyjnie, czasem jest zazgrzyta przy wkleszczeniu wstecznego.
4,0
Układ jezdny
Oceniam bardzo wysoko, jeżeli podróżujemy po zwykłych drogach. Zawieszenie zestrojone jest bardzo komfortowo, miękko i cicho przechodzi przez wszelkie nierówności. Pomimo tego auto trudno wyprowadzić z toru jazdy, nawet przy dynamicznym pokonywaniu zakrętów, w awaryjnej sytuacji, która zdarzyła mi się raz podczas przejeżdżania przez wąskie rondo z prędkością ok 80km/h, system kontroli trakcji wyśmienicie wprowadza auto spowrotem na właściwy tor. Coś jednak za coś - przy szbkiej autostradowej jeździe oraz przy bocznych wiatrach, troszkę buja i niestety trzeba korygowac tor jazdy. Przy pełnym załadowaniu trzeba uważać, bo auto b. nisko siedzi, można łatwo przetrzeć podwoziem, czy przednim zderzakiem.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez uwag, dość duże przeszklenie i duże lustra zewnętrzne, dzięki czemu pomimo gabarytów auta, łatwo się parkuje nawet w ciasnym garażu podziemnym. Seryjne czujniki parkowania działają świetnie i w razie czego zawsze pomogą.
5,0
Ergonomia
Bez uwag, wszystko dobrze rozlokowane i w zasięgu rąk kierowcy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko grzeje, po ruszeniu z miejsca, nawet w mrozach, co pomaga, gdy auto stoi na dworze w zimie. Klima działa b. dobrze i nie wpływa znacząco na zużycie paliwa, co jest sporą różnicą w stodunku do Renault.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzni w tym samochodzi jest niesamowicie dużo, zwłaszcza z tyłu. Jadąc z małymi dziećmi na tylnej kanapie, pomiędzy przednimi fotelami, a tylną kanapą można włożyć bardzo duże jamniki. Bardzo wygodne wszystkie fotele - przednie i tylne, nie męczy nawet długa podróż.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie auta jest na dobrym poziomie. Do prędkości 110km/h w kabinie jest naprawdę cicho, powyżej 120km/h jest trochę gożej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno mi pisać o kosztach utrzymania, jak od 10 lat leję tylko paliwo i zmieniam olej. Brak jakichkolwiek kosztów dodatkowych. Auto po 140 tys. i 9 latach użytkowania ma wszystkie oryginalne części, poza końcówkami drązków stabilizatorów. Zarówno akumulator, jak i klocki hamulcowe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie mam żadnych uwag do jakości auta, wszystko dobrze spasowane, bardzo duży plus za wysokiej jakości plastiki, które mimo upływu lat i km nie skrzypią, nie stukają, nie mają żadnych luzów. Nie widzę zużycia samochodu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek, nic się jeszcze nie zepsuło na szczęście, auto nigdny nie było w serwisie z powodu naprawy. Tylko wymiany eksploatacyjne filtrów i płynów. Raz wymieniałem końcówki drążków stablizatorów, ale to z powodu konieczności dość intensywnego użytkowania po drogach gruntowych. Aha zawieszenie tylne ząbkuje opony, co jest trochę wkurzające i kosztowne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek usterek.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 VVT-i 129KM 95kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Avensis II Sedan 1.8 VVT-i 129KM 95kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
8,9
l/100km
10,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Avensis II Sedan