Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis II Sedan

Szymon.M. , 11 lat temu
Silnik 1.8 VVT-i 129KM 95kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 158 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Avensis II Sedan 1.8 VVT-i 129KM 95kW 2002-2009 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamiczny i oszczędny. Dodatkowo jeśli jest pozbawiony fabrycznej wady związanej ze zużyciem oleju, na pewno długo i niezawodnie będzie się \"kręcił\".
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Delikatny i miękki lakier ekologiczny - typowe dla aut Japońskich.
Inne : Drobne odgłosy dochodzące z deski rozdzielczej podczas jazdy po nierównościach.
4,0
Całokształt
Samochód posiadam niespełna rok i jestem bardzo zadowolony. Zaznaczam że auto kupiłem z pewnych rąk bo od przyjaciela. Znana była mi jego historia i wiem że auto borykało się z typowymi przypadłościami tzw. \"wieku dziecięcego\" samochodu, które jednak szybko i sprawnie zostały usunięte podczas przeprowadzanych akcji serwisowych i w ramach gwarancji. Osobiście póki co jestem bardzo zadowolony i z czystym sumieniem polecam, ale z zaznaczeniem że kupuje się sprawdzone auto.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dynamiczny i stosunkowo oszczędny. Mój samochód nie ma problemu z typową przypadłością tego silnika, czyli \"braniem oleju\" ponieważ w ramach akcji serwisowej został wymieniony shortblock. Poza tym auto odkupiłem od mojego dobrego znajomego więc wiedziałem że tego typu przypadłość już mu się nie powinna przytrafić.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów pracuje bez większych zarzutów. Mogła by być może nieco bardziej precyzyjnie zestopniowana, ale to szczegół. Można delikatnie odczuć brak 6tego biegu, ale to również w nielicznych sytuacjach. Wsteczny - czasami trzeba \"poprawić\".
4,0
Układ jezdny
Samochód zdecydowanie nastawiony na komfort a nie sportową jazdę. Układ kierowniczy jest precyzyjny i po przejechaniu kilku tyś. km, auto naprawdę daje się dobrze wyczuć i wtedy można sobie pozwolić na nieco więcej w zakrętach niż przy początkowym poznaniu samochodu.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń co do widoczności. W lusterkach widoczność również jest dla mnie w zupełności wystarczająca. Mój egzemplarz posiada czujniki parkowania więc nieco wysoko umiejscowiony tył samochodu i jego długość w najmniejszym stopniu nie przeszkadza w parkowaniu.
5,0
Ergonomia
Posiadam wersję SOL Plus i na ergonomię narzekać naprawdę nie można. Wszystko jest na swoim miejscu i nie wymaga od kierowcy zbytniej uwagi podczas regulacji poszczególnych systemów samochodu. Dodatkowo sterowanie radiem i komputerem pokładowym z kierownicy, naprawdę bardzo umila podróżowanie. Materiały zastosowane we wnętrzu są wysokiej jakości, chociaż tapicerka mogłaby być nieco mocniejsza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dla mnie rewelacja. Samochód w zimie naprawdę szybko się nagrzewa. Dodatkowo funkcja \"AUTO\" sprawuje się rewelacyjnie - nic nie trzeba grzebać i przestawiać w czasie jazdy. Jeżeli chodzi o klimatyzację to działa ona nieco inaczej niż w moim poprzednim samochodzie - VW Passacie B5, a mianowicie zainstalowana sprężarka w samochodzie (jak we wszystkich Japońskich autach zresztą) jest zdecydowanie mniejsza niż np w konstrukcjach niemieckich sprzed 10 lat. Różnica jest widoczna gdy auto soi np na światłach i wolnych obrotach - klimatyzacja nie schładza ta efektywnie jak w czasie jazdy, czyli kiedy silnik bardziej intensywnie napędza klimatyzator. Ale ma to zdecydowanie większy atut - auto nie zużywa znacząco więcej paliwa gdy uruchomi się klimatyzację i nie obciąża tak silnika. W tym aucie odczuwam spadku mocy kiedy jadę z włączoną klimatyzacją nawet w upalny dzień.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem osobą wysoką (ponad 190cm) i nie narzekam. Pozycja za kierownicą jest dosyć wysoka i auto zdecydowanie jest bardziej nastawione na komfort. Póki co pasażerowie na tylnej kanapie jeszcze nie narzekali więc myślę że raczej również jest ok. Osobiście nie jechałem z tyłu więc nie wiem.
3,0
Wyciszenie
No tutaj może mogłoby być trochę lepiej, chociaż nie dostrzegłem problemu z dziwnymi szumami itp. dochodzącymi do wnętrza nawet przy szybkiej jeździe. Mam bardziej na myśli spasowanie samej deski rozdzielczej, która czasami w zimowych warunkach nieco zaskrzypi lub zatrzeszczy na nierównościach, no ale auto ma już niemal 10 lat więc też nie można oczekiwać absolutnego braku zużycia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na osiągi jakie oferuje samochód to jest naprawdę dobrze - zwłaszcza na trasie i to nawet przy dynamicznej jeździe. W jeździe typowo poza miastem, nie po autostradach i drogach szybkiego ruchu spalanie można naprawdę pozytywnie zaskoczyć.
4,0
Stosunek jakość/cena
Zapewne gdybym kupił ten samochód jako nowy w salonie i zapłacił ok 100 tyś. zł, jak zrobił to jego poprzedni i dodatkowo spotkał się ze wszystkimi \"niespodziankami\" jakie były w pakiecie nowego samochodu, moja ocena byłaby zupełnie inna. Jednak ja kupiłem auto \"wyczyszczone\" z najbardziej uciążliwych problemów i mogę się cieszyć naprawdę przyzwoitym samochodem za równie przyzwoite pieniądze. Osobiście serwisuje samochód poza ASO i robię to sam, więc dla mnie koszty związane z eksploatacją są na poziomie więcej niż zadowalającym.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W moim przypadku nie mogę narzekać, ale poprzedni właściciel miał kilka problemów, min z reflektorami. Wszystkie drobne usterki w przypadku mojego modelu zostały sprawnie i bez problemowo usunięte w okresie gwarancji.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W tym przypadku również brak zarzutów. Jak pisałem wyżej, wszystko zostało naprawione w ramach gwarancji lub akcji serwisowej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 VVT-i 129KM 95kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Avensis II Sedan