Duże rodzinne auto, dobrze wyposażone (wersja SOL +) jednak nie pozbawione wad. Mój egzemplarz jest serwisowany w ASO (aktualnie 237k km przebiegu) - z istotnych napraw/wymian zaliczył: 1. wymianę głowicy po 100k km 2. wymianę EGR, wymianę przekładni kierowniczej po 180k km. W najbliższym czasie do zrobienia będą 2 wtryski bo dają już o sobie znać i skrzynia (to wpływ ruchu miejskiego) bo synchronizacja z 1 na 2 nie jest już idealna ale z tym jeszcze czekam na rozwój sytuacji. Najważniejsza cecha to brak korozji :) w porównaniu do mazdy 6 to jest rewelacyjnie - lekki nalot w tylnej części podłogi usunięty i zakonserwowany = spokój na kilka następnych lat. Ogólnie polecam, mój następny samochód na pewno będzie z pod znaku Toyoty (Avensis T27 lub nowa RAV4)
Wrażenia
4,0
Silnik
Jedyny minus to problem z uszczelką pod głowicą. Plus za to że Toyota wymieniła głowicę w ramach gwarancji. Nie mam się więcej do czego przyczepić, może poza dynamiką jak na 320Nm i 150KM to jakoś słabo jedzie - dołożyłem BOX'a na 180KM i dla mnie jest wystarczająco.
3,0
Skrzynia biegów
Po niecałych 240 tyś km powoli się poddaje - synchronizatory ale póki co nie naprawiam, czekam jak się to dalej potoczy. Problem jest uciążliwy tylko kiedy szybko chcę zmienić bieg z 1 na 2.
4,0
Układ jezdny
Słaby promień skrętu to jedyny mankament jakiego się doszukałem po 2 latach użytkowania.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest tyle samo co w maździe 6 ale mniej niż w mondeo :) dla mojej rodziny 2+1 + pies jest wystarczająco
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty części zamiennych tańsze niż w Maździe np. filtry (choć większość z nich pasuje do obu modeli) za tarcze przód + klocki firmy ATE (wq mnie lepsze niż oryginalne Bosch'e) zapłaciłem 500zł. Nie ma tu żadnych wynalazków ,które w naprawie są bardzo drogie. Po prosty stara dobra konstrukcja w rozsądnych kosztach serwisowania.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Reflektory to jest bolączka. Mam wersję z ksenonami i tak: żarniki D4S stosuje tylko Toyota i Lexus - więc drogie (OSRAM po dobrej zniżce 220zł szt - oryginał oczywiście w dużej hurtowni motoryzacyjnej, nie jakieś z allegro), odbłyśniki trzeba regenerować bo się wypalają. Rozkleiłem sam reflektory , odbłyśniki oddałem do regeneracji (140zł za 2szt) i skleiłem sam - niby zaoszczędziłem dużo ale ... teraz mi parują, rozkleiłem i skleiłem ponownie - przeciekają. Więc lepiej oddać do zakłądu całe lampy na regenerację i mieć na naprawę gwarancję - taka rada.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uszczelka pod głowicą naprawiona w ramach gwarancji
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 D-4D 150KM 110kW
[l/100km]