To auto ma swój styl. Nikogo nie naśladuje, nie potrzebuje wracać do lat 70 i starych "szaf zegarowych", ma super silnik (nie chodzi tylko o osiągi).
Do dopracowania układ kirowniczy i widoczność do tyłu.
Wrażenia
5,0
Silnik
To samochód "klubowy" - ma bardzo dobrze zharmonizowany rozwój mocy w całym zakresie. Nie szarpie z dołu jak tdi, ale ciągnie mocno do 4 tys. Na autostradzie tdi poniżej 2.5 l nie bardzo ma czego szukać.
No i ta cisza!
4,0
Skrzynia biegów
"Ręczny automat" prawie - czasem "po japońsku" zahaczy.
4,0
Układ jezdny
To model sprzed liftingu z 2006 - na rajdy nie polecam.
Komfort
3,0
Widoczność
Przód bez zastrzeżeń. Ale do tyłu... W kombi sol są szyby przyciemniane seryjnie + jedno światło cofania. W nocy lepiej spać niż tym cofać (proponuje włączyć przeciwmgielne i awaryjne do kompletu przy takim manewrze)
5,0
Ergonomia
Tu uwag chyba nikt nie ma. Bez "fajerweków", klasycznie, wszystko pod ręką - tak powinno być.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu jeden tylko minusik - klima po wejściu na obroty w "auto" wali cały czas centralnie na korpus i to się już samo nie zmienia (trzeba modyfikować). Wydajność super
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej kalsie to chyba ciasno nie jest. Chociaż z tyłu za mną (mam ok. 1,9 m.) mogłoby być więcej miejsca.
5,0
Wyciszenie
Tu to dałbym 6, a nawet 7 - wierzcie, że to nie pochwała właściela - ten samochód to zupełny "szelest". Wg mnie prędkość 160 km/h (w omawianym względzie) to średnia prędkość podróżna.
To chyba nie udało się tak dobrze nikomu w tej klasie!!!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To co pisze producent (6,1l) jest pewnie do osiągnięcia przy jeździe na trasie do 120/h. Wg mnie norma to 6,5 - 7 l/100 km (dla pocieszenia - z tej górnej granicy nie da się w zasadzie wyjść).
Przeglądy są dość często, co 15 tys., koszt ok 900 - 1500 zł.
3,0
Stosunek jakość/cena
To ogólna uwaga do cen samochodów w Polsce w stosunku do UE.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tej pory zupełnie nic.
Oczywiście silnik popija olej (0,06 - 0,1 l/1000 km). Już nie mam złudzeń - każdy nowszej genaracji diesel pije od nowości. Przynajmniej toyota zużywa mniej niż połowę trego co tdi, którym jeździłem wcześniej.
Przed zakupem spytrajcie o normy spalania oleju - ogólnie producenci przyjmują 1l/1000 km - absurd.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 D-4D 150KM 110kW
[l/100km]