Toykę posiadała moja rodzina przez 4 lata. Zakupiona jako 4-letnia z przebiegiem 180 tys przebiegu. Użytkowana do przebiegu 255 tys, 50/50 trasa (nigdy wolno) oraz w małym górzystym mieście (odcinki
Wrażenia
5,0
Silnik
Do 255 tys, kiedy to uległa wypadkowi, oprócz olei, filtrów, tarcz wymieniliśmy łożyska z przodu (nieco droższe niż u konkurencji) dwóch gum w tylnym zawieszeniu (100 zł z wymianą), polutowania kabelków, przez które wywalało checka (100 zł) oraz z osprzętu poleciał czujnik przed DPFem (nie DPF jako taki) nie zepsuło się nic. Turbina, wtryski, dwumasa = wszystko w oryginale. Akumulator oryginalny wytrzymał 7 lat z czego u nas auto przez większość miesiąca użytkowane było na dystansach
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia sześciobiegowa, dobrze zestrojona, precyzja i skok lewarka w normie, jak w przeciętnym kombi. Nie wiem co więcej dodać
4,0
Układ jezdny
Zdecydowanie nastawiony na komfort. Układ jezdny dosyć "niemy", nie przekazuje za wiele informacji, auto dedykowane dla osób niebędących maniakami szybkich zakrętów. Wytrzymałość na polskie dziurawe drogi oceniam na 5+, takie katusze jakie przechodziła w naszym mieście to ciężko szukać, a my na dziurach nie zwalniamy...
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność raczej na plus, spore okna powodują, że widoczność jest całkiem całkiem
4,0
Ergonomia
Auto urzekło naszą rodzinę "lekkością". Wszystko działo w nim lekko, w przeciwieństwie np. do vw. Pedały, przyciski, fotele, lekko i sprawnie, jak być powinno ale żeby nie było, Lexus to oczywiście nie jest. Pakowność w normie, nigdy na nią narzekań nie było. Jako wada brak możliwości prostego wyłączenia parktronica przyciskiem z konsoli i ujadający przypominacz o niezapiętych pasach... No i wysoko umiejscowiony fotel kierowcy, niemożność zejścia tak nisko, jak np. w Vectrze C czy Mondeo. Licznik na standardowych oponach mocno przekłamywał...
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
O ile chłodzenie w lecie było jak najbardziej okej, o tyle w zimie zawsze było chłodnawo, nawet jeśli klimatyzacja była nastawiona na 22-23 stopnie to z przodu jeszcze było w miarę, natomiast z tyłu zawsze zawiewało chłodem
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak najbardziej na plus, wystarczająco miejsca dla wszystkich, tak w sam raz, nie jest to stodoła z tyłu jak Passat B6
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre, zarówno na postoju jak i w czasie jazdy, czy miasto czy autostrada, cisza zawsze była..
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Patrząc po awaryjności - znikome. Sugerując się cenami części zamiennych, wyższe niż większości konkurentów w tej klasie, obecna BMW X3 e83 ma podobne ceny części, a przecież to marka premium i SUV (czy też SAV)
4,0
Stosunek jakość/cena
Patrząc na jakość mechaniczną to stosunek jest świetny jednak świetną ocenę psuje nieco jakość wykonania wnętrza...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Praktycznie takich nie było co bardzo zadowalało i dzięki temu Toyota ma tutaj 5 gwiazdek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wystąpiły...
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 126KM 93kW
[l/100km]