Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis II Kombi

Darecki z Warszawy, 19 lat temu
Silnik 2.0 D-4D 116KM 85kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 20 tys. km
Toyota Avensis II Kombi 2.0 D-4D 116KM 85kW 2002-2005 - Oceń swoje auto
3,85
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Jak dotad jestem zadowolony i mam nadzieja ze nie bede mial powodu do zmiany mojej opinii. Auto jest wygodne, przestronne, dobrze sie prowadzi i jest ekonominczne w spalaniu. Mogli by jednak dopracowac sprawe z trzeszczacymi plastikami oraz zmienic tapicerke na lepsza gatunkowo, poniewaz ta standardowa wyglada nieco tandetnie i sprawia wrazenie, ze przetrwa nie dluzej niz 2-3 lata.
Wrażenia
4,0
Silnik
ogolnie jest dobrze, poza tym ze na 2 biegu turbina czasem nie moze sie zdecydowac czy sie zalaczyc czy tez nie (przy plynnym przyspieszaniu). Kiedy po prostu depniesz mocno w pedal gazu wtedy problem ten nie wystepuje. Silnik jak na 116 koni calkiem dynamiczny.
3,0
Skrzynia biegów
pierwszy i drugi bieg czasem haczy. Definitywnie przydalby sie 6 bieg
4,0
Układ jezdny
Na polskich drogach niezle tlumi na nierównosciach. Nie nadaje sie do szybkiej i dynamicznej jazdy. Mialem Mazde 6 i zawieszenie bylo nieco sztywniejsze. Z Ave w Kombi nie polecam wchodzic zbyt szybko w zakrety, bo buja jak na statku.
Komfort
3,0
Widoczność
przednie slupki przeslaniaja znacznie widocznosc. Tyl - widocznosc jak to w kombiaku (nie widac zbyt wiele)
4,0
Ergonomia
wszystko jest w miare w zasiegu reki, poza regulacja lusterek, przelacznikiem dogrzewania silnika i kontrola trakcji oraz regulacja wysokosci swiecenia swiatel (kierownica przeslania widok)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
klima dziala dobrze, przydalby sie nadmuch za podlokietnikiem (jak w nowym Passacie), poniewaz tylne szyby za zazwyczaj zaparowane i nadmuch Toyoty nie potrafi sobie z tym poradzic. Nagrzewanie jak to w dieslu - powolne.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsca wystarczajaco duzo zarówno z przodu, jak i na tylnych siedzeniach. Minusem jest dziwnie pofalowana podloga z przodu i malo miejsca na podparcie lewej nogi kierowcy. Powinno byc tez dostepne w standardzie podparcie odcinka ledzwiowego kregoslupa.
4,0
Wyciszenie
Jak juz ktos wspomnial jest dobrze do pewnej predkosci. Mnie zaczyna draznic powyzej 140 (dodam tylko za jezdze obecnie po drogach Danii i Niemiec, wiec w Polsce poziom chalasu moze byc wyzszy przy mniejszej predkosci z powodu naszy uroczych dróg - pomijajac halas silnika)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
uwazam ze spalanie jest ok. nie mialem mozliwosci jeszcze sprawdzic mojej Avy w Warszawce dluzej niz przez 2 tygodnie, wiec nie bede sie wypowiadal na temat spalania w miescie przez duze M. Ale w malym miescie w Danii, mieszajac z dojazdami do pracy po czesci w trasie - daje spalanie ok 6,7 -6,9 srednio.
4,0
Stosunek jakość/cena
ze wzgledu na niedociagniecia opisane powyzej dalbym ocene 3,5 bo w aucie tej klasy nie powinny miec miejsca, ale nie ma takiej opcji wiec zawyze do 4 ze wzgledu na sympatie do marki.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
trzeszczace sprzeglo - nasmarowali w serwisie, trzeszczacy fotel kierowcy- usterka usunieta - smar, trzeszczaca roleta bagaznika - jedna wizyta w serwisie i dalej skrzeczy. Auto za taka cene powinno byc wolne od takich wad.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ze zgroza czytalem wypowiedzi ludzi w dziale "Ten typ tak ma". U mnie jak dotad nic powaznego nie wydarzylo sie i mam nadzieje ze tak pozostanie.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Avensis II Kombi