Jak dotad jestem zadowolony i mam nadzieja ze nie bede mial powodu do zmiany mojej opinii. Auto jest wygodne, przestronne, dobrze sie prowadzi i jest ekonominczne w spalaniu. Mogli by jednak dopracowac sprawe z trzeszczacymi plastikami oraz zmienic tapicerke na lepsza gatunkowo, poniewaz ta standardowa wyglada nieco tandetnie i sprawia wrazenie, ze przetrwa nie dluzej niz 2-3 lata.
Wrażenia
4,0
Silnik
ogolnie jest dobrze, poza tym ze na 2 biegu turbina czasem nie moze sie zdecydowac czy sie zalaczyc czy tez nie (przy plynnym przyspieszaniu). Kiedy po prostu depniesz mocno w pedal gazu wtedy problem ten nie wystepuje. Silnik jak na 116 koni calkiem dynamiczny.
3,0
Skrzynia biegów
pierwszy i drugi bieg czasem haczy. Definitywnie przydalby sie 6 bieg
4,0
Układ jezdny
Na polskich drogach niezle tlumi na nierównosciach. Nie nadaje sie do szybkiej i dynamicznej jazdy. Mialem Mazde 6 i zawieszenie bylo nieco sztywniejsze. Z Ave w Kombi nie polecam wchodzic zbyt szybko w zakrety, bo buja jak na statku.
Komfort
3,0
Widoczność
przednie slupki przeslaniaja znacznie widocznosc. Tyl - widocznosc jak to w kombiaku (nie widac zbyt wiele)
4,0
Ergonomia
wszystko jest w miare w zasiegu reki, poza regulacja lusterek, przelacznikiem dogrzewania silnika i kontrola trakcji oraz regulacja wysokosci swiecenia swiatel (kierownica przeslania widok)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
klima dziala dobrze, przydalby sie nadmuch za podlokietnikiem (jak w nowym Passacie), poniewaz tylne szyby za zazwyczaj zaparowane i nadmuch Toyoty nie potrafi sobie z tym poradzic. Nagrzewanie jak to w dieslu - powolne.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsca wystarczajaco duzo zarówno z przodu, jak i na tylnych siedzeniach. Minusem jest dziwnie pofalowana podloga z przodu i malo miejsca na podparcie lewej nogi kierowcy. Powinno byc tez dostepne w standardzie podparcie odcinka ledzwiowego kregoslupa.
4,0
Wyciszenie
Jak juz ktos wspomnial jest dobrze do pewnej predkosci. Mnie zaczyna draznic powyzej 140 (dodam tylko za jezdze obecnie po drogach Danii i Niemiec, wiec w Polsce poziom chalasu moze byc wyzszy przy mniejszej predkosci z powodu naszy uroczych dróg - pomijajac halas silnika)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
uwazam ze spalanie jest ok. nie mialem mozliwosci jeszcze sprawdzic mojej Avy w Warszawce dluzej niz przez 2 tygodnie, wiec nie bede sie wypowiadal na temat spalania w miescie przez duze M. Ale w malym miescie w Danii, mieszajac z dojazdami do pracy po czesci w trasie - daje spalanie ok 6,7 -6,9 srednio.
4,0
Stosunek jakość/cena
ze wzgledu na niedociagniecia opisane powyzej dalbym ocene 3,5 bo w aucie tej klasy nie powinny miec miejsca, ale nie ma takiej opcji wiec zawyze do 4 ze wzgledu na sympatie do marki.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
trzeszczace sprzeglo - nasmarowali w serwisie, trzeszczacy fotel kierowcy- usterka usunieta - smar, trzeszczaca roleta bagaznika - jedna wizyta w serwisie i dalej skrzeczy. Auto za taka cene powinno byc wolne od takich wad.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ze zgroza czytalem wypowiedzi ludzi w dziale "Ten typ tak ma". U mnie jak dotad nic powaznego nie wydarzylo sie i mam nadzieje ze tak pozostanie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 116KM 85kW
[l/100km]