Inne
: EGR potrafi się "zapchać", wtedy auto sprawia wrażenie, że traci moc i nie przyspiesza. Ale po wymontowaniu i przeczyszczeniu rozpuszczalnikiem wszystko wraca do normy (raz mi to się zdarzyło)
5,0
Całokształt
Auto w rodzinie od 6 lat. Jako trzeci właściciel obawiałem się, że będzie sporo roboty, tym bardziej, że auto było sprowadzone. Kupiłem przy 208 tys. obecnie mam prawie 320 tys. przejechane i nie żałuję zakupu. Na początku zrobiłem tylko pakiet startowy, tj. rozrząd, olej, filtry. Potem tylko części typowo eksploatacyjne (klocki, tarcze, co 10 tys. olej, filtry, odgrzybianie, żarówki, itd.). Przy 280 tys. turbo wymagało regeneracji i kosztowało prawie 1400 zł na oryginalnych częściach. Auto warte swojej ceny. Pancerna karoseria, jak na Japończyka to rzadkość. Pojemny, wygodny, dość ekonomiczny, choć spalanie rzeczywiste w mieście to jakieś 7-8 l / 100 km, a w trasie schodziłem do 6l / 100km. Auto mało awaryjne. Mnie nie spotkała jakaś poważna awaria. Nie dziwie się, że u mnie na osiedlu ten model króluje (4 znajomych takimi jeździ). Auto godne polecenia. Koniec końców myślę, że będzie znacznie tańsze w eksploatacji niż większość niemieckich aut z silnikiem diesla czy obecnie nawet benzyniaków turbodoładowanych. Zamierzam nim jeździć, aż odmówi posłuszeństwa :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Jestem na prawdę pozytywnie zaskoczony. To mój trzeci diesel i najlepszy jak do tej pory. Mam wrażenie, że 500 tyś. to min. jakie to auto przejedzie. Wystarczy jedynie co 10 tys. zmieniać olej i wszystkie filtry. Kucy za dużo nie ma, moment obrotowy sprawia, że można jeździć dynamicznie i szybko wyprzedzać, nawet mając na pokładzie 5 osób.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń. Przy 300 tys. trzeba było tylko wyprzęgnik wymienić.
5,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń
5,0
Karoseria
Jeden z nielicznych modeli toyoty którego rdza nie chce brać. 14 latek, a wciąż jej nie widać mimo tego, że ostatnie 4 lata ciągle pod blokiem parkuje
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra z przodu i z tyłu
5,0
Ergonomia
Pojemny i wygodny (wewnątrz skóra), dobrze się prowadzi, ma sporo schowków. Żona obawiała się kombiaka, ale prowadził się jej wyśmienicie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Całkiem dobrze
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5 osób może bez problemów wygodnie podróżować. Pozycja za kierownicą bardzo wygodna i przejechanie kilku set kilometrów nie sprawia bólu w plecach. Podłokietnik również rewelacyjny.
4,0
Wyciszenie
Niektóre elementy wnętrza wpadają w wibracje i może to być dla kogoś uciążliwe. Przy wysokich prędkościach, tj. 130-140 km/h jest dość głośny. Szkoda, że nie ma 6 biegów pewnie byłoby lepiej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duża większy minus. Części do Toyoty do tanich nie należą. Sama wymiana rozrządu bez robocizny kosztowała mnie 1500 zł
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto warte swojej ceny. Moim zdaniem leszy i tańszy wybór niż benzyniak.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wycieki oleju... niestety przy 250 tys. już mogą się pojawić i trzeba parę uszczelek i simeringów powymieniać. Kosztują nie wiele, ale mechanikowi zajmie trochę czasu znalezienia miejsca, wiec za robociznę z 600-700 zł trzeba wydać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 6 lat nie miałem poważnej awarii
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 116KM 85kW
[l/100km]