Auto ogólnie OK. Kupiłem w wersji SOL. Trochę wkurza mnie głupia automatyka, której nie można przeprogramować. A to, że wymagany jest kluczyk żeby móc posłuchać radia to jakaś paranoja no i ten brzęczyk jak otworzymy drzwi przy włożonym kluczyku (czyli juz nie posłuchamy radia). Jeśli serwis mi tego nie odłączy będę naprawdę zły. Avensis 2.0 to seria kompromisów tak naprawdę ani sportowe ani bardzo ekonomiczne.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na benzynę 2.0 chyba trochę mało elastyczny. A już na pewno powyżej 130km. Moje drugie auto Honda civic 1.4 wydaje się bardziej elastyczna pomimo tylko 90 KM i takiego samego zapakowania. Powyżej 3500 zaczyna być czuć te 150 KM. Próbowałem się z Mondeo 2.2 tdi do 100km szliśmy równo.
3,0
Skrzynia biegów
Kilka razy nie mogłem wbić 4 jeśli spada z 5 - jest to poważny problem przy wyprzedzaniu bo z 5 poniżej 100km/h nie przyspieszysz. Wsteczny 2-3 razy nie mogłem wbić trzeba było wysprzęglać.
3,0
Układ jezdny
Powyżej 180km/h na eleganckiej niemieckiej autostradzie auto zaczyna reagować za nerowo. Do 160 w zasadzie Ok ale na zakrętach trochę strach. Generalnie Mondeo kolegów daje większe poczucie pewności nawet bez systemów elektronicznych jakie posiada Toyota. Odradzam zakup Avensis 2.2 tdi z zamiarem szybkiej jazdy (okolice 200km/h). Zawieszenie nie daje pewności prowadzenia przy tej prędkości i można sobie zrobić kuku.
Komfort
3,0
Widoczność
Nieźle ale słupki czasami mocno zasłaniają. Z tyłu dramat nie kupujcie auta bez czujników cofania. Jeśli jeszcze macie kombi z przyciemnianą szybą to albo czujniki cofania albo druga osoba przy parkowaniu tyłem. Bo wieczorkiem lub w nocy idę o zakład - przywalicie.
4,0
Ergonomia
Rzeczywiście to miejsce na kubek na napoje na konsolą CD/Radio zaprojektował jakiś półdebil. Generalnie jest dobrze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzanie przedniej szyby przeciętne. W górach przy -17 szyba do stanu używalności potrzebowała 5 min. Kabina szybko OK. Póki co nie potwierdzam opinii o smrodzie z klimy. Generalnie sterowanie ogrzewaniem/chłodzeniem wymaga ponaciskania aby uzyskać planowany efekt.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przed zakupem wydawał mi się większy. Ale generalnie nie narzekam (186 wzrostu). Jeździłem i z przodu i z tyłu (miejsca na nogi i głowę jest OK w moim kombi). Honda Accord jest zdecydowanie mniejsza a Mondeo większe.
4,0
Wyciszenie
Do 120km/h lub jak kto woli do 3000 obrotów jest OK. Potem zaczyna się kłopot. Powyżej 160 lub 4000 obratów nie można słuchać już radia i muzyki a i z rozmową też jest już wyraźny problem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Żadnych rewelacji. W zimie moje kombi spaliło
autostrada 110-130 8.5 (auto zapakowane na pełno +4 osoby). Autostrada 120-160 10.0 (zapakowane). Autostrada 160-180 11.2 (zapakowane). Samo miasto 11.5. Spalanie przy sprawnej nie leniwej jeździe. Jeśli poszedłbym agresywniej byłoby i 14.0. Latem nie testowałem. Auto duże więc musi pić. Jeśli ktoś jeździ do 20000 rocznie diesel 2.2 spłaci się dopiero po 5 latach. Ale diesel 2.2 zdecydowanie lepiej i elastyczniej kopie. Diesel 2.0 to nieporozumienie - tylko do miasta.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem auto z wyprzedaży 2005 więc nie najgorzej. Auto jest miłe w środku dlatego podoba się mojej żonie. Jeśli prowadzi je kobieta to spełnia ono jej wszystkie oczekiwania. Ja sterowałbym teraz bardziej na Mondeo (turbo diesla 2.2) ale ten ostatni też ma liczne wady m.in. kiepski serwis, głośne, twarde zawieszenie no i strach, że akurat zatankowałeś jakiś przerobiony olej. Podsumowując każdy wybór ma swoje dobre i złe strony.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W nowym aucie miałem problem z alarmem montowanym w serwisie (usterka usunięta po 2 godzinach). Czujniki cofania szfankują (wygląda na to, że elektronika "pływa" wraz z temperaturą) - zobaczymy co serwis wymyśli. Rzczywiście tylna roleta trochę czasami sprzypi. Inne plastki póki co cicho. Niepokoji mnie trochę trudne odpalanie auta tym dziwniejsze, że jeździłem na niemieckiej benzynie tankowanej na porządnych niemieckich stacjach. Jadę do polskiego serwisu ciekawe co wymyślą. Resetują się statystyki komputera przy stromych wjazdach do garażu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie odpukać OK.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 VVT-i 147KM 108kW
[l/100km]