Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis II Kombi

Saszel, 3 lata temu
Silnik 2.0 VVT-i 147KM 108kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 185 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Toyota Avensis II Kombi 2.0 VVT-i 147KM 108kW 2002-2009 - Oceń swoje auto
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamiczny i łatwo wkręca się na obroty, po 13 latach nie traci parametrów
Zawieszenie : Komfortowe i lekko pływające (znów brak porównania do pojazdów luksusowych)
Układ hamulcowy : Hamulce naprawdę skuteczne
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Słaby lakier to jedyny minus, którego możnaby uniknąć, spalnie itp. to "ten typ tak ma" ;)
4,0
Całokształt
Na samym początku zaznaczam, że nie jestem kierowcą (jestem za młody), więc ocena jest na bazie 5 lat jazdy jako pasażer oraz kilku prób na parkingu :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik zapewnia wystarczające osiągi i jest bezawaryjny, lecz nie nadaje się do LPG. Setke robi w 9,2 s (mierzone), a maksymalnie pojechał GPS'owe 209 km/h :) Przez 5 lat zero problemów, czy awarii, oprócz kłopotów z akumulatorem (auto nie raz stało ponad tydzień nieużywane). Największą wadą jest niestety spalanie, które w dużym mieście, czasem w korkach pali 12 litrów - tyle co niejedno 3.0 i to benzynowe, w trasie 120/140 km/h schodzi do 6 litrów, więc średnie to około 9.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa prawdłowo, jest precyzyjna, lecz ciężko wbić wsteczny (sam miałem problem w trakcie ćwiczeń), podobno niektóre japońce tak mają. Co ciekawe ma ona 5 przełożeń do przodu, mimo że autocentrum pokazuje jedynie opcję 6 biegową, a jest ona seryjna, ponieważ auto jest z polskiego salonu i ma dokumentację.
4,0
Układ jezdny
Całkiem dobry, chociaż wiadomo, sportowy, czy wyczynowy nie jest, ale to nie auto od tego :) Tutaj mamy sobie komfortowo poruszać się na długich dystansach, lub w mieście gdzie daje rade. Koło kierownicy jest bardzo leciutkie i łatwo manewrować na placu, czy ciasnych uliczkach.
4,0
Karoseria
Co prawda korozji nie ma, lecz ocena to naciągane 4/5, czemu? Lakier również jak niektórzy mówią jest za cienki, odpada od tak. Przez tą wadę samochód wygląda jak 100 nieszczęść i jego zderzaki są spękane i lakier odchodzi. Kolejna wada to bezsensowna "lotka" na dole zderzaka, przez co parkowanie przy krawężniku wyższym niż kilka cm jest niemożliwe, to również nie poprawia stanu auta (zderzak słabo się trzyma, bo cały czas obciera lotką)
Komfort
4,0
Widoczność
Tutaj ciężko jako pasażer ocenić, ale napewno jest łatwiej niż w sedanie (poprzednie auto), ponieważ nie mamy wystającego kufra. Rodzice natomiast nie narzekają :)
5,0
Ergonomia
Wszystko jak należy - dużo schwków, łatwa w obsłudze deska rodzielcza i oczywiste w zrozumieniu przyciski i piktogramy, obsługa dla nikogo nie powinna byc problemem
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobrze, chociaż brakuje nieco kratek z tyłu, więc sporo czasu trzeba czekać na nagrzanie, lub schłodzenie wnętrza. Bezsensowna jest natomiast funkcja 2 - strefowej klimy, bo oprócz ładniejszego panelu nic to nie daje. Nawet jeśli ustawimy 20 i 23 stopnie to powietrze się zmiesza, a przycisk auto daje zbyt niskie, bądź wysokie ciśnienie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miesjsca z przodu jak i z tyłu, co prawda ja i rodzice nie są wysocy (odpowiednio 173, 177, 169), lecz wzrost na poziomie 190 cm też nie będzie kłopotem. Bagażnik (500 l) wystarcza, jednakże boks dachowy może być przydatny, na 2 tygodniowe wakacje.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze, chociaż nie mam porównania z żadnymi autami typu: S Klasa, czy nawet BMW 5. Napewno lepiej niż w Space Starze dziadka :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oprócz wysokich wydatków na paliwo i braku możliwości LPG jest ok. Części może są nieco droższe niż do innych, ale tu nic się nie psuje :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Owszem, są lepsze oferty, ale moim zdaniem ciężko znaleźć równie bezawaryjne auto w lepszej cenie. Na ulicach jest pełno tych Toyotek, a gdzie Vectry C, czy Laguny z podobnych lat? Wiadomo są, ale jednak mniej i zazwyczaj zajechane. Obecnie 12 tysięcy starczy na ładnego przedlifta i około 18 na polifta, porównując do Passata jest nieco drożej, tylko że Passat ma jedną bezawaryjną "benę" 1.6 (nawet nie chcę wiedzieć jak wolne to jest)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak, chyba że problemy z lakierem to usterka
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero poważnych awarii

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 VVT-i 147KM 108kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Avensis II Kombi