Kupiłem pod koniec wakacji 2018 z naprawdę Dobrej Ręki i zrobiłem już kilkadziesiąt tysięcy kilometrów, po całej Polsce w różnych warunkach drogowych - drogi wiejskie, autostrady, wszystko. Zero zastrzeżeń. Trzy wymiany oleju, każda po ok 12-13 tysiącach. Jedynie świece wymieniłem i przy okazji mechanik przeczyścił przepustnicę - efekt natychmiastowy - samochód dotąd i tak dynamiczny, dostał dodatkowego kopniaka. Żarówki też wymieniłem, na jesieni na takie +120%, dla lepszego światła w czasie krótszych dni; ale to już naprawdę wszystko. Piszę o tym, bo na forum straszą, że wężem trzeba być, żeby wymienić prawą - bez jaj; mam normalne, męskie łapska i dałem radę w 10 minut. A lewa jeszcze szybciej, chociaż trzeba wyjąc baterię - przynajmniej ja tak robię. Pozytywne zaskoczenie ta Toyota, a jest to już mój ósmy samochód prywatny w tym był w użytkowaniu VAN i SUV. Plus kilka służbowych, więc naprawdę mam porównanie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Żwawy, dynamiczny, ładnie się wkręca. Nie wnikam, ile pali.
5,0
Skrzynia biegów
bez zastrzeżeń - 5 biegowa.
5,0
Układ jezdny
prowadzi się znakomicie.
5,0
Karoseria
zero korozji.
Komfort
5,0
Widoczność
przyzwoita
5,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń, a robię trasy po kilkaset kilometrów z jednego przyłożenia - bardzo różnymi drogami.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
spełnia swoje zadanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
swobodna rozmowa w aucie - dochodzące dźwięki silnika, czy z ulicy nie dominują.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
leję benzynę, wymieniam olej.
5,0
Stosunek jakość/cena
doskonała
Niezawodność
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 VVT-i 147KM 108kW
[l/100km]