Silnik
: Jeśli Avensis w benzynie to tylko z tym silnikiem - 2.0 VVT-i
5,0
Całokształt
Doskonały samochód rodzinny, mnóstwo przestrzeni dla pasażerów i ogromny bagażnik. Mój egzemplarz dobija do ćwierć miliona kilometrów i nie zdradza w żaden sposób swojego przebiegu, jeździ jak nowy i wygląda jak nowy. W aucie wszystko działa, każdy element wyposażenia, każda lampka i przełącznik. Auto japońskie bez oznak korozji to też dla nie nowość. Polecam Avensis T25 z czystym sumieniem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 2.0 z bezpośrednim wtryskiem benzyny i zmiennymi fazami rozrządu. Cichy i wystarczająco dynamiczny na te gabaryty auta. Nie wyobrażam sobie wygodnej jazdy T25 z silnikiem 1.8 125 KM nie wspominając o 1.6. Łańcuch rozrządu pozwoli oszczędzić parę złotych na serwisie. Jak prawie każdy silnik "direct injection" ma problemy z nagarem osadzającym się w przepustnicy i kolektorze. Należy co jakiś czas oczyścić te elementy z nagaru. Poza tym zupełnie bezobsługowy, nie pobiera oleju (w przeciwieństwie do 1.8). W skrócie, jeśli nie potrzebujesz LPG kup 2.0 i ciesz się doskonałym motorem.
5,0
Skrzynia biegów
Mam skrzynię automatyczną. Dość już leciwa konstrukcja Toyoty, 4 biegi. Skrzynia jest ponadprzeciętnie trwała, bardzo płynnie zmienia przełożenia, kick down daje kopa pozwalającego szybko wyprzedzić tira. Duża wygoda w korkach, na trasie w połączeniu z tempomatem to już bajka.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie i układ kierowniczy to kompromis między bezpieczeństwem i komfortem. Auto jest wystarczająco miękkie, żeby nie narzekać na dziurawej drodze, ale w zakrętach zachowuje się pewnie i daje poczucie kontroli nad autem. Trwałość na razie trudno mi ocenić, póki co nie wymieniałem kompletnie nic, przegląd auto przeszło na piątkę.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest dobrze, ale z racji gabarytów i kształtu auta (obłości) i wysoko prowadzonej linii szyb, manewrowanie tym autem na parkingach do łatwych nie należy. Polecam montaż czujników parkowania, jeśli ich nie ma.
5,0
Ergonomia
Wszystko intuicyjne i na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Posiadam dwustrefowy climatronic. Auto szybko się nagrzewa i schładza, nie mam żadnych zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kabina jest ogromna, każdy pasażer czuje, że ma swoją strefę i przestrzeń przeznaczoną wyłącznie dla niego i to niezależnie od wzrostu i gabarytów.
5,0
Wyciszenie
Świetnie wyciszone auto. Wcześniej miałem Scenica II 1.6, tam po pół godziny jazdy na autostradzie miałem dość, podobnie po 2 godzinach na "krajówce". Avensis pod tym względem bije na głowę wielu konkurentów (np. Mazdę 6 pierwszej generacji).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części w normalnych cenach jak na ten segment. Serwis dzięki łańcuchowi rozrządu i niskiej awaryjności nie jest specjalnie drogi.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak drobnych usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek w moim egzemplarzu.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 VVT-i 147KM 108kW
[l/100km]