Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis II Kombi

Mario, 7 lat temu
Silnik 2.0 VVT-i 147KM 108kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 24 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Avensis II Kombi 2.0 VVT-i 147KM 108kW 2002-2009 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jeśli Avensis w benzynie to tylko z tym silnikiem - 2.0 VVT-i
5,0
Całokształt
Doskonały samochód rodzinny, mnóstwo przestrzeni dla pasażerów i ogromny bagażnik. Mój egzemplarz dobija do ćwierć miliona kilometrów i nie zdradza w żaden sposób swojego przebiegu, jeździ jak nowy i wygląda jak nowy. W aucie wszystko działa, każdy element wyposażenia, każda lampka i przełącznik. Auto japońskie bez oznak korozji to też dla nie nowość. Polecam Avensis T25 z czystym sumieniem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 2.0 z bezpośrednim wtryskiem benzyny i zmiennymi fazami rozrządu. Cichy i wystarczająco dynamiczny na te gabaryty auta. Nie wyobrażam sobie wygodnej jazdy T25 z silnikiem 1.8 125 KM nie wspominając o 1.6. Łańcuch rozrządu pozwoli oszczędzić parę złotych na serwisie. Jak prawie każdy silnik "direct injection" ma problemy z nagarem osadzającym się w przepustnicy i kolektorze. Należy co jakiś czas oczyścić te elementy z nagaru. Poza tym zupełnie bezobsługowy, nie pobiera oleju (w przeciwieństwie do 1.8). W skrócie, jeśli nie potrzebujesz LPG kup 2.0 i ciesz się doskonałym motorem.
5,0
Skrzynia biegów
Mam skrzynię automatyczną. Dość już leciwa konstrukcja Toyoty, 4 biegi. Skrzynia jest ponadprzeciętnie trwała, bardzo płynnie zmienia przełożenia, kick down daje kopa pozwalającego szybko wyprzedzić tira. Duża wygoda w korkach, na trasie w połączeniu z tempomatem to już bajka.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie i układ kierowniczy to kompromis między bezpieczeństwem i komfortem. Auto jest wystarczająco miękkie, żeby nie narzekać na dziurawej drodze, ale w zakrętach zachowuje się pewnie i daje poczucie kontroli nad autem. Trwałość na razie trudno mi ocenić, póki co nie wymieniałem kompletnie nic, przegląd auto przeszło na piątkę.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest dobrze, ale z racji gabarytów i kształtu auta (obłości) i wysoko prowadzonej linii szyb, manewrowanie tym autem na parkingach do łatwych nie należy. Polecam montaż czujników parkowania, jeśli ich nie ma.
5,0
Ergonomia
Wszystko intuicyjne i na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Posiadam dwustrefowy climatronic. Auto szybko się nagrzewa i schładza, nie mam żadnych zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kabina jest ogromna, każdy pasażer czuje, że ma swoją strefę i przestrzeń przeznaczoną wyłącznie dla niego i to niezależnie od wzrostu i gabarytów.
5,0
Wyciszenie
Świetnie wyciszone auto. Wcześniej miałem Scenica II 1.6, tam po pół godziny jazdy na autostradzie miałem dość, podobnie po 2 godzinach na "krajówce". Avensis pod tym względem bije na głowę wielu konkurentów (np. Mazdę 6 pierwszej generacji).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części w normalnych cenach jak na ten segment. Serwis dzięki łańcuchowi rozrządu i niskiej awaryjności nie jest specjalnie drogi.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak drobnych usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek w moim egzemplarzu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 VVT-i 147KM 108kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Avensis II Kombi