Zawieszenie
: w odpowiednich rękach prowadzi się jak sportowy wóz, niczym nie ustępuje droższym markom jak np. audi.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: falowanie obrotów (wystarczy przeczyścić przepustnicę i klapki dolotowe przy silniku), sondy lambda (dużo kasy a efektem jest nie palący się check engine)
Karoseria
: niski zderzak trzeba uważać na krawężniki.
Układ elektryczny
: regeneracja alternatora (normalna sprawa)
5,0
Całokształt
doskonałe. Jak ktoś wie co lepszego można kupić w tej cenie to proszę koniecznie mi napisać :)
Wrażenia
4,0
Silnik
lubi brać olej ale to jest normalne w tych silnikach, przy kupnie trzeba zwrócić na to uwagę czy ktoś dbał o to bo potrafi brać nawet litr oleju na kilka tysięcy kilometrów. polecam jak kogoś stać 0w30 castrol ale dużo pali oleju lub 5w30 castrol wtedy bierze mniej. ubywa płynu chłodzącego, trzeba co jakiś czas dolewać. problem z falowaniem obrotów wystarczy wyczyścić okład dolotowy (przepustnica i klapki dolotowe przy silniku) bo zbiera się nagar. zużywają się sondy lambda (są drogie 500 zł a po wymianie brak różnicy). silnik dostaje tak wyraźnie kopa dopiero przy 3100 obr. nie wiem czy wszyscy tak mają czy tylko u mnie. nie przepala całego paliwa (możliwe że przez katalizator, albo webasto). słaby alternator. słabo na niskich obrotach. dynamiczny powyżej 3 tyś. obr. przy dużej prędkości super leci na obrotach tak. ciągnie do 180 bez problemy. przy 210 jakby miał odcięcie max. najlepiej idzie powyżej 4500 obr. na 5 biegu. bardzo brakuje 6 biegu. potrafi być ekonomiczny/ekologiczny w trasie jadąc 90-100 nie wyprzedzając wszystkich spalanie katalogowe 6.8 litra. w mieście smok jadąc mega oszczędnie nie jest realne zejść poniżej 10 litrów. nie wieże jak komuś pali mniej. dla mnie 11,5 w mieście oszczędnie na krótkich odcinkach do pracy lato/zima bez różnicy. w trasie 7.5/9 w zależności od natężenia ruchu.
4,0
Skrzynia biegów
dobra. bardzo brakuje 6 biegu. nie jest tak precyzyjna jak w każdej corolli lub w t27. polecam wymianę płynu w wysprzęgliku tj. hamulcowy ten sam zbiorniczek i w skrzyni biegów. czasami nie wchodzi wsteczny trzeba wcisnąć sprzęgło nawet ze dwa razy. pierwszy pieg wchodzi niepewnie. plusem jest ze na 5 nawet przy 20 będzie jechał.
5,0
Układ jezdny
super się prowadzi, można sportowo i bezpiecznie pojechać, jak na tak komfortowe rodzinne kombi. nic jeszcze w zawieszeniu nie musiałem robić, trochę za bardzo pod-sterowny, na szczęście jak trzeba to można tył wprowadzić w lekki poślizg. autem bardzo ciężko wylecieć z trasy bo systemy kontroli potrafią i ratują z sytuacji. strasznie niski samochód, jak to toyota. trzeba uważać na przedni zderzak!
Komfort
5,0
Widoczność
super. wersja sol z przyciemnionymi szybami naprawdę w niczym nie przeszkadza podczas cofania. czujniki parkowania dodatkowo ułatwiają sprawę.
4,0
Ergonomia
jest dobrze jak na tą wielkość i masę. ale wkurzające są zagłówki gdy chcemy położyć tylną klapę. i tylna roleta.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
parująca tylna szyba, ale odkryłem ostatnio,że zbiera się woda w tylnych nadkolach po myciu myjką ciśnieniową, przez kratkę mocowania zderzaka dostaje się tam woda, cały sterownik i głośnik od czujników parkowania miałem w wodzie, trzeba odkręcić dwie śrubki w czarnym plastiku koło koła zapasowego. dla mnie nie do końca otwierał się termostat, więc go wymieniłem, po wymianie nie pokazuje mi równo w połowie temperatury tylko troszkę mniej, ale na komputerze jest okej , polecam co roku po zimie wymieniać filtr kabinowy,
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dla mnie jest dobrze. ale brakuje miejsca na lewą nogę żeby wyprostować. dokuczliwe jest to w trasie. dziwna górka pod prawą nogą kierowcy a lewą pasażera na wysokości lewarka.
4,0
Wyciszenie
bez zastrzeżeń, ale przy obrotach powyżej 3 tyś. już słychać auto.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
mały bagażnik, duże spalanie, brak możliwości montażu instalacji gazowej, przepalają się styki żarówek. Poza tym auto naprawdę godne polecenia. dynamiczne, komfortowe, naprawdę świetnie się prowadzi, jest SZTYWNE w szybkich zakrętach, jak ktoś potrafi jeździć to daje dużo FRAJDY Z JAZDY, nie wychyla się w zakrętach, czasami jest zbyt pod-sterowne, polecam lepsze opony na przód, BEZPIECZNE, systemy kontroli potrafią uratować z większości poślizgów. NIEZAWODNOŚĆ to fakt. Mam model z pierwszego roku produkcji i do tej pory, oprócz rzeczy eksploatacyjnych typu olej, świece, filtry, wymieniłem termostat, dwie sondy lambda przed katem, dałem alternator do regeneracji i sprzęgło. Jeśli pojawia się FALOWANIE OBROTÓW trzeba koniecznie przeczyścić cały układ dolotowy, klapki dolotowe przy silniku i przepustnicę bo osadza się tam nagar. Z tyłu w nadkolach przez mocowania zderzaka gromadzi się woda, polecam sprawdzić to po powrocie z myjni ciśnieniowej i włożyć tam ręcznik. Warto zwrócić uwagę na poziom oleju w silniku i płynu chłodzącego bo potrafi ubywać. Polecam wymianę płynu w wyprzęgniku i w skrzyni biegów. W razie pytań proszę pisać na maila autko znam na wylot :P sledzios2@gmail.com
5,0
Stosunek jakość/cena
super. za takie pieniądze nic lepszego nie da się kupić. sam w to nie wierzyłem, że za takie pieniądze można kupić tak dobre auto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
alternator, termostat, sprzęgło
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
falowanie obrotów (wystarczy przeczyścić układ dolotowy)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 VVT-i 147KM 108kW
[l/100km]