Wygodna, dobrze wyposażone, ksenony, duża dotykowa nawigacja ładnie wygląda a zestaw audio gra dobrze. Czujnik deszczu, podgrzewane wycieraczki, tempomat, podgrzewane fotele przednie. Bezpieczne kombi. 9 poduszek ABS, VSC, TRS . Wygląd rzecz gustu, mi się podoba, stonowana, elegancka stylistyka. Ładny srebrny lakier, wpadający w lekko złoty, ciemne szyby + 17 calowe koła mi osobiście przypadły do gustu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Żwawy od 3000 obr/min. Po mieście spokojnie można jeździć do 2000 obr/min i spalanie wtedy jest przyzwoite. Fajnie ciągnie od 3500. W miarę elastyczny. Wysoka kultura pracy, Nie ma przesadnie wielkiego apetytu na paliwo. Rozrząd na łańcuchu.
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie ok. biegi wchodzą gładko i w miarę precyzyjnie. Czasem niewielki problem z wrzucaniem wstecznego, trzeba poprawić, aczkolwiek nie dzieje się to często. Trochę brakuje 6go biegu, zwłaszcza na autostradzie.
4,0
Układ jezdny
Bardzo udany kompromis między komfortem a prowadzeniem. nie przechyla się za bardzo w szybko pokonywanych zakrętach. Gładko i cicho wybiera nierówności. W miarę precyzyjny układ kierowniczy,dobre hamulce. Nie jest to autko z zacięciem sportowym , raczej statyczne spokojne rodzinne kombi
Komfort
4,0
Widoczność
W zasadzie bez większych zastrzeżeń. Do przodu ok, grube przednie słupki trochę ograniczają widoczność w ciasnych zakrętach (wąski kąt widzenia) muszę się czasem po wychylać na boki. Do tyłu wystarczająco. Dość duże lusterka pomagają. W nocy z racji ciemnych szyb trochę gorzej. Fotochromatyczne lusterko wsteczne daje radę.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Intuicyjna obsługa, właściwie to niema się do czego przyczepić. Może na dziurawych drogach deska czasem trochę skrzypi. Pozycja za kierownicą wygodna, siedzi się stosunkowo wysoko i musiałem się przyzwyczaić. teraz wsiadając do golfa czuję jak bym siedział na podłodze :). Fotele mogły by być trochę głębsze i mieć lepsze trzymanie boczne. Jednak podkreślam, że nie jest to auto do jazdy sportowej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko chłodzi, wydajna, to duże kombi a schładza się na prawdę szybko. Szkoda że po zmianie trybu nawiewu, na przykład na nogi, wyłącza się tryb automatyczny, który działa tylko na nawiewach z przodu deski rozdzielczej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca nie brakuje, zarówno z przodu jak i z tyłu. Mam 183 cm wzrostu i mieszczę się bez problemu. Z tyłu nie brakuje miejsca na głowy, kolan i stopy. Duży, foremny bagażnik ze schowkami w podłodze.
4,0
Wyciszenie
Dobrze wyciszone auto. Z racji 5 biegowej skrzyni, przy wysokich prędkościach robi się trochę głośniej, aczkolwiek nie jest to uciążliwe. Silnik ładnie mruczy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie poza paliwem i płynem do spryskiwaczy nie mam żadnych kosztów. Więc o ekonomiczności nie wiele mogę napisać. OC + NNW za 800zł. Przy golfie było 700. Więc też ok.
5,0
Stosunek jakość/cena
Może i materiały we wnętrzu mogły by być trochę lepsze, ale jest ok. Szukałem wersji po liftingowej, z jak najniższym przebiegiem. Znalazłem po 5ciu miesiącach poszukiwań. Auto sprowadziliśmy z Niemiec. Toyota z grudnia 2007r z przebiegiem 49700km, z pełną i pewną historią serwisową, roczną gwarancją i nowymi oponami zimowymi wraz z felgami, zakupiona w salonie Forda i Hyundaja. za 9980 euro.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odpadła prawa zaślepka spryskiwacza reflektora. Widziałem kilka avensisów bez tej zaślepki i zawsze prawej, wiec wychodzi na to, że TTTM. Problem rozwiązany z pomocą niewielkiej ilości super kleju. Profilaktycznie przykleiłem też lewą.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie brak jakichkolwiek awarii i mam nadzieję, że tak pozostanie przez najbliższe lata. Przy zakupie kierowałem się niską awaryjnością marki i modelu i mam nadzieję, że się nie zawiodę.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 VVT-i 147KM 108kW
[l/100km]