długo zastanawiałem się nad odpowiednim silnikiem. Różne opcje brałem pod uwagę. Padło na 2.0 VVTI. Nie bierze oleju. 1.8 VVTI borykały się z braniem oleju.Chyba,że komuś udało się w ramach gwarancji z tym uporać. Jeśli nie to nowy właściciel może mieć problem. To samo przy 1.6. Disel Toyoty jest bardzo czuły jak i inne obecnie produkowane.Jak jest młody i z małym przebiegiem to ok. Kupując używany egzemplarz nie liczmy ,że ma 127 tyś czy 118 tyś. Najmniej awaryjna jednostka to 2.0 VVTI. Można powiedzieć że dużo pali? Hmm..pewne jest,że TOYOTA bardzo wrażliwa jest na technikę jazdy.
Przykład :
Miasto tryb mieszany do 100km/h
13 litrów -ostra jazda
8 litrów - jazda z głową
Trasa - ten samochód lubi trasy
średnio 8 litrów przy 140-150 km/h
średnio 6,2 litra przy 100km/h
powyższe - jazda w 5 osób z pełnym załadunkiem nad morze.
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
mało traci na wartości. Dużo zamienników w częściach. Serwis niestety jak to serwis nie tylko toyoty - drogi. Mam samochód służbowy innej marki i jest to samo. Wszystkie naprawy w serwisie kosztują min 3x więcej niż u zaprzyjażnionego dobrego mechanika.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
trzeba to powiedzieć - kiepska jakość tapicerki. Materiały słabe.Warto czasem pooglądać samochód od dołu i pomalować tłumik i elementy podwozia. Słaba jakość farby (czarnej). Tłumik mam jeszcze oryginalny fabryczny od nowości. Przednie lampy lub lampa lubi lekko parować wiosną i jesienią.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 VVT-i 147KM 108kW
[l/100km]