Kupując toyote liczyłem na niezawodność, jak widać przeliczyłem się. Jedynym plusem jest 3 letnia gwarancja lub 100 tyś km.Wszystkie naprawy robiłem w toyocie w ramach gwarancji (jak zwykle w Aso trzeba walczyć o swoje, nigdy nic nie słyszą, zawsze jest ok.) po 100 tyś zrezygnowałem z usług ASO i skonczyły się problemy.Nie polecam LPG (regulacja zaworów co 30 tyś koszt z wymianą płytek 800 zł.) nieekonomiczne i uciążliwe.
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik pracuje cicho , dobre przyśpieszenie, elastyczny;
4,0
Skrzynia biegów
automat spisuje się dobrze;
4,0
Układ jezdny
polskie drogi wymagają o wiel za dużo jednak zawieszenie spisuje się bez zarzutu;
Komfort
4,0
Widoczność
wersja kombi: (grube słupki przednie);
4,0
Ergonomia
wszystko pod ręką,
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatyzacja dwustrefowa (polecam), ogrzewanie ok.
prz wyższych prędkościach (150km/h) "dochodzi" szum z lusterek i relingów dachowych;
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
miasto 12l, trasa 9l LPG;
3,0
Stosunek jakość/cena
108 tyś to niemały wydatek.Kupując toyote sugerowałem się opinią użytkowników (każy polecał zakup). Jednak w moim przypadku nie było tak "różowo".Mit "toyoty" odleciał na zawsze.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co do niezawodności mam zastrzeżenia, opadające lusterko prawe, zaparowany reflektor , trzeszcząca klapa bagażnika,
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
10 tyś- wymiana łożyska
16 tyś- wymiena kolumny kierwownicy
21 tyś - wymiana łożyska i piasty
50 tyś - regeneracja głowicy ( podparte zawory w wyniku czego wypaliło gniazda)
85 tyś - wymiana napinacza paska klinowego
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 VVT-i 129KM 95kW
[l/100km]