Ogólnie lubie ten samochód, prowadzi się dobrze, w trasie nie zawiódł nigdy, denerwują mnie wpadki konstrukcyjne producenta, który uległ sile własnej reklamy i wypuścił model niedopracowany do testowania na klientach i jeszcze za to wziął duże pieniądze. Całe szczęście, że serwis sprawny i sympatyczny i usuwa te usterki szybko i bez zbędnych ceregieli jak to się dzieje w innych markach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wydaje sie, że jest to najlepszy element tego auta, dość cichy w miarę elestyczny, pozwala na sprawne wyprzedzanie i utrzymanie duzej dynamiki jazdy i co ważne nie ma zbyt dużego apetytu na paliwo.
4,0
Skrzynia biegów
Jak dla mnie dobrze, wszystko chodzi OK, biegi wchodzą z lekkim oporem, drążek zmiany biegów dość długi ale jak dla mnie jets dobrze.
4,0
Układ jezdny
Też nie mozna sie przyczepić, dobre trzymanie na zakrętach, wybojach polskich dróg, układ ESP sprawny ale w moim przypadku nie ingeruje zbyt często.
Komfort
3,0
Widoczność
Przód - widoczność ograniczają przednie słupki, trzeba bardzo uważać na przechodniów szczególnie teraz jesienną porą, tył - raczej porażka Toyoty, kombiak z przyciemnianymi tylnymi szybami, w praktyce wieczorem strach jest cofać, jedna mała i słabo świecąca lampka cofania, czujniki cofania troche pomagają ale nie do końca w sytuacji gdy nic sie nie widzi można uszkodzić tył.
4,0
Ergonomia
Moim zdaniem dość dobrze ale np. uchwyt na napoje umieścił nad radiem i konsolą klimatyzacji chyba jakiś żółty półgłówek w praktyce z tego ustrjstwa nie można korzystać gdyż grozi to zalaniem radia i jego powaznym uszkodzniem, podobnie brak oświetlenia regulacji ustawienia lusterek - jakaś głupia oszczędność producenta w tak drogim modelu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu moge dac max, wszystko działa b. dobrze i latem i zimą, lekiem na zapachy z klimy jest jej uzywanie non-stop wtedy nastepuje regularne samooczyszczanie parownika, no i oczywiście regularna dezynfekcja układu z wymiana filtra powietrza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kombiak oferuje naprawdę duże możliwości przewozowe zarówno dla ludzi jak i bagaży - ocena max.
4,0
Wyciszenie
Poczatkowo wydawało się rewelacyjne teraz słychac wyraźnie, że do 120 jest b. cicho, powyżej tej prędkości zaczyna sie robić głośno coraz głośniej i to zarówno od silnika jak i zawieszenia i opływającego powietrza - w sumie przeciętnie jak u innych czyli bez rewelacji.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak pisałem jest dobrze
3,0
Stosunek jakość/cena
Zbyt drogi jak na wpadki konstrukcyjno-produkcyjne opisane wyżej. Gdyby nie to to ocena powyżej dobrej a tak to tylko trója i to chyba z minusem.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Skrzypiący fotel kierowcy - wymiana, odpadające emblematy - wymiana, przepalanie żarówek świateł mijania - wymiana co 10tys km.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Początkowo wydawało się OK ale w miarę upływu czasu zaczęły wychodzić niedoróbki konstrukcyjno-produkcyjne: 1. wymiana kolumny kierownicy stara klekotała i nie zapewniała pewności w kierowaniu pojazdem, nowa przekonstruowana jest dobra nawet b. dobra, 2. wymiana wałka pośredniego w układzie kierowniczym - akcja producenta stare rozwiązanie groziło utratą kierowlaności pojazdu to poprostu wielki SKANDAL, 3. reflektory przednie wymiana z uwagi na parowanie, wreszcie z ostatniej chwili powtórna wymiana na nowy typ gdyż w starym wypalają się gniazda obsady żarówek i mętnieją soczewki kolejny SKANDAL. Uważam, że tego typu wpadki nie powinny mieć miejsca w tak drogim modelu i u tak renomowanego producenta, gwarancja się kończy ciekawe co będzie dalej?!!!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 VVT-i 129KM 95kW
[l/100km]