Ogólnie daję 5 choć w sumie powinno być 4+ ale skoro nie ma to niech mają trochę więcej, mam nadzieję, że po 100 tys km, będę miał podobne zdanie na temat tego samochodu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dla mnie super, cichy, elastyczny, ilość mocy zupełnie wystarczajaca do sprawnego przemieszczania się i wyprzedzania nawet przy pełnym obciążeniu /kombiak/.
5,0
Skrzynia biegów
Wszystkie biegi na swoim miejscu, wchodzą z lekkim "kliknięciem" poprostu super. Przełożenia jak dla mnie w sam raz.
5,0
Układ jezdny
Bardzo cichy i stabilny zwłaszcza na naszych dziurawych i pełnych kolein drogach. Pokonywanie zakrętów bardzo pewne, elektronika stabilizacji toru jazdy działa bardzo sprawnie i przywołuje niesfornego kierowcę do porządku - i tak ma być.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód bardzo dobrze, tył niestety gorzej, sprawę pogarszają przyciemniane tylne szyby w kombi i wieczorem brak dobrego oświetlenia tylnego /tylko jedna mała lampa cofania - to szybko powinno być zmienione lub dodatkowe oświetlenie tylne/. Czujniki parkowania znacznie poprawiają komfort parkowania - ale nie do końca - potrzebne uzupełnienie oświetlenia cofania!!
4,0
Ergonomia
W zasadzie wszystko na swoim miejscu, ale brak podświetlenia regulacji lustetrek bocznych i umiejscowienie tego ustrojstwa po lewej stronie kierownicy w miejscu mało dostępnym - to jednak chyba wymaga zmiany.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima dwustrefowa, automatyczna bardzo sprawnie chłodzi i grzeje, bardzo cicha i wydajna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kombiak, to bardzo duże i luksusowe jak na swoją klasę auto - gdyby była ocena "wspaniale" to bym dał. Ładowność bez zarzutu - 5 osób + pełen bagażnik i nie problemu - w innych markach, które znam /Renault, Volksvagen, Opeł/, są jednak z tym parametrem problemy.
5,0
Wyciszenie
Komentarz jak wyżej nie doskonale ale wspaniale, silnika nie słychać, szumu wiatru nie słychać, szumu opon nie słychać. Trochę większy szum pojawia się dopiro powyżej 160 km/godz - tylko gdzie na naszych drogach można tak jeździć? Zestaw muzyczny radio-magnetofo-odtwarzacz CD - super choć przydałby się odtwarzacz MINIDISC, oraz odczyt MP3 wszak to już 21 wiek, ale magnetofon z systemem DOLBY też radzi sobie b. dobrze i w brzmieniu nie odstaje od CD - to też coś.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jak wsamochodzie małolitrazowym, przyspieszenia jak w limuzynie klasy HIGH - jak te japońce to robią?
4,0
Stosunek jakość/cena
Za luksus trzeba płacić, jeżeli auto ma gwarancję 11 lat na nadwozie tzn. powinno służyć w miarę bezawaryjnie przez taki czas - jeśli tak będzie to powiem, że wart swojej ceny ale to dopiero za parę lat.
Wymiana wadliwej kolumny kierownicy z elektrycznym wspomaganiem, samo rozwiązanie mądrze pomyślane ale nawet japońce nie ustrzegli się wpadki projektowo-materiałowej i stąd niższe oceny w rankingach i całe zamieszanie z wymianami gwarancyjnym - choć trzeba przyznać serwis b. sprawny.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 VVT-i 129KM 95kW
[l/100km]